کد خبر : 24594
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
6 views بازدید

رکاب – ۲۰ درصد هزینه تمام شده خودرو مرتبط به تامین مالی است

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – ۲۰ درصد هزینه تمام شده خودرو مرتبط به تامین مالی است” که پیشتر بدان میپردازیم. به نوشته پایگاه خبری«رکاب» با استناد به گفته مهر، محمدرضا نجفی منش پیرامون دستورالعمل بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی که از روز شنبه ۱۱ شهریورماه اجرایی شده است، گفت: نرخ سود […]

خبری از خبرگزاریهای مرتبط با خودرو برای شما انتخاب کرده ایم تحت عنوان “رکاب – ۲۰ درصد هزینه تمام شده خودرو مرتبط به تامین مالی است” که پیشتر بدان میپردازیم.

به نوشته پایگاه خبری«رکاب» با استناد به گفته مهر، محمدرضا نجفی منش پیرامون دستورالعمل بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی که از روز شنبه ۱۱ شهریورماه اجرایی شده است، گفت: نرخ سود سپرده های بانکی و به علاوه از طرف دیگر نرخ سود تسهیلات در کشور بالا است.

وی به نرخ تسهیلات کشورهای رقیب در عرصه تولید خودرو اشاره نمود و اضافه کرد: همزمان با اینکه نرخ سود تسهیلات برای تولید در چین تا four درصد، در اروپا یک درصد و در ژاپن یک درصد است با اینحال این رقم در ایران ۱۸ درصد تعیین شده است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه هزینه تامین مالی تولید هر خودرو در ایران ۲۰ درصد است، شرح داد: اگر یک خودرو ۲۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد، four میلیون تومان آن مرتبط به هزینه های تامین مالی می شود که بسیار بالاست.

مدیرعامل کمیسیون تسهیل اشتغال اتاق بازرگانی تهران نرخ سود بالای سپرده و تسهیلات را آفتی برای اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: هم اینک هر فردی سرمایه داشته باشد، به جای کار و تولید ترجیح می دهد در بانک ها سپرده گذاری کند و از آنجایی که با این نرخ ها نمی‌توان کالای نبردی تولید کرد، بسیاری از واحدها توان بازپرداخت تسهیلات دریافتی را نخواهند داشت.

نجفی منش با استقبال از کاهش نرخ سود سپرده ها توصیه داد که بانک مرکزی تحت نام مقام ناظر در فواصل یک تا سه ماهه، نرخ سود را بازنگری کند تا نرخ های سپرده و تسهیلات به سطح جهانی کم شود.

برای شما هم جالب است:   رکاب - تسریع خروج فرسوده‌ها با تولید ۲۰ خودروی پرمصرف

وی با انتقاد از رفتار عده ای بانک‌ها در رقابت برای جذب سپرده های بیشتر با نرخ بالاتر قبل از ۱۱ شهریورماه، گفت: رفتار این بانک‌ها دلیل فاجعه در اقتصاد می‌شود بدلیل آنکه سرمایه‌ها باید به سوی کارهای مولد و تولیدی سوق داده شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرود در انتهای با تاکید بر لزوم حقیقی شدن نرخ ارز، اظهار داشت: در صورتی که به دو قضیه کاهش نرخ سود بانکی و حقیقی شدن نرخ ارز نپردازیم، گرفتاری های اقتصادی کشور هیچ گاه حل نخواهند شد.

با امید به اینکه خبر “رکاب – ۲۰ درصد هزینه تمام شده خودرو مرتبط به تامین مالی است” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به خودروهای داخلی قرار گرفته است.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات