به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

رضا تقی زاده، معاون جذب بازار و فروش سایپا گفت: «هزینه‌گذاری در خصوص خودرو تجاری نیست و فروش هر پراید زیان سه تا چهار میلیون تومانی برای سایپا در جستجوی دارد.»

 معاون جذب بازار و فروش گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری گفت:

هزینه‌گذاری در خصوص خودرو تجاری نیست و مسائل خارج از خودروسازی مانند رضایت اقشار مختلف جامعه و تورم مد نظر قرار می‌گیرد. فروش هر پراید زیان سه تا چهار میلیون تومانی برای سایپا در جستجوی دارد.

تقی زاده، در خصوص استاندارد و کیفیت خودروهای تولید داخل، گفت:

ارتقاء سطح خودروهای تولیدی مسئله اصلی به شمار می‌رود. هیئت دولت نیز به این امر بسیار اصرار داشتند و پیرامون همین موضوع استانداردهای ٥٥ گانه را به ٨٢ استاندارد گسترش دادند. خودروهایی مانند تندر، پراید، ٢٠٦، سمند و چند خودروی دیگر توان پاس كردن استانداردهای تازه را ندارند. با این وجود سایپا در این بحث پیشگام شده و پراید را كه بسیار هم مورد استقبال نشریهها است، از خطوط تولید خارج می‌کند. پراید مانند تهران است! با همه مشكلات تهران كسی حاضر نیست این شهر را ترك كند و پراید هم همین‌طور است. این خودرو بیشترین محاسبه تولید را داشته و مقام اول فروش را بین مردم و مصرف‌کنندگان حفظ كرده است. در همه دنیا خریداران خودرو از تسهیلات با سود كم استفاده می‌کنند، با اینحال در ایران این اوضاع مهیا نیست و یكی از دلایل هزینه تمام‌شده بالا در تولید خودرو این موضوع است. لیزینگ‌ها نیز با سود ۲۷ درصد خودرو می‌فروشند که برای خریدار صرف ندارد. 

 معاون جذب بازار و فروش گروه خودروسازی سایپا در جواب به سؤالی در خصوص این‌که در برنامه فروش آخر پراید به چه نحو خودروها را به دست خریداران حقیقی می‌رسد، گفت:

نمایندگان ما در این برنامه حق خرید ندارند و سابقه خرید خریداران مهم است. مثلا بر اساس بانك اطلاعاتی ما، دانشجویان و طلاب و زوج‌های جوان كه در سال ٩٦ ازدواج كردند و تاکسی‌ها و … جزو خریداران هدف ما در تازه ترین برنامه فروش پراید هستند. هر كس با یك کد ملی می‌تواند ثبت اسم كند و بعد از دریافت معلومات از سازمان‌های مربوطه، استعلام معلومات گرفته می‌شود و بعد از راستی آزمایی قادر اند خرید كنند. مشتریانی كه ثبت اسم می‌کنند، نمی‌توانند خودرو را به اسم کسانی ثبت اسم كنند كه اوضاع مورد نظر سایپا را ندارد. سعی ما بر این است که خودروها را تا آخر امسال تحویل دهد.



منبع

برای شما هم جالب است:   خصوصیات ورژن‌ی فول آپشن هیوندای توسان در امریکا
  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد