کد خبر : 16928
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۳:۰۱
11 views بازدید

سئات رسما وارد ایران شد؛ برند تکمیلی پورشه برای معین موتور

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته دیجیاتو فولکس واگن سال قبلی حدودا بی سر و صدا عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از تویوتا ربود، در چنین موقعیتی این گروه هنوز با مشکلات ناشی از تقلب زیست محیطی دیزلی خود دست و پنجه نرم می کند با اینحال باید به احترام قدرت مهندسی و عظمت این گروه کلاه از سر برداشت. ممکن است یکی […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته دیجیاتو

فولکس واگن سال قبلی حدودا بی سر و صدا عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از تویوتا ربود، در چنین موقعیتی این گروه هنوز با مشکلات ناشی از تقلب زیست محیطی دیزلی خود دست و پنجه نرم می کند با اینحال باید به احترام قدرت مهندسی و عظمت این گروه کلاه از سر برداشت.

ممکن است یکی از اختلاف های فولکس واگن و تویوتا در استراتژی تولید و جذب بازار این تولیدکننده قابل دیدن باشد، در شرایطی که تویوتا پایین سری های معدودی دارد و حدودا تمام محصولاتش را پایین پرچم نشان بیضی شکل خود و شاخه لوکسش (لکسوس) تولید می کند، فولکس واگن سری از برترین برند ها گرد هم آورده و از طریقی دارای اختلاف برای حفظ تخت پادشاهی بر صنعت خودرو جهان تلاش می کند.

فارغ از خودروسازان کم تیراژی چون لامبورگینی و پورشه، می بایست از اشکودا، آئودی و سئات با اسم بازوهای مهم فولکس واگن در گسترش تیراژ و سهم خواهی در بازارهای مختلف یاد کرد.

اکنون با اینحال مدت هاست که زمزمه ورود فولکس واگن به کشورمان شنیده می شود، مدیران ارشد اشکودا به دفعات از علاقه خود برای حضور در مارکت ایران خبر داده اند و امروز خبر ورود رسمی سئات به ایران نیز رسانه ای شد.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/16928__7.com

بدین خاطر قادریم بگوییم که فولکس واگن می خواهد با قدرت وارد مارکت ایران شود و در چنین موقعیتی هنوز از نتایج مذاکرات اشکودا با طرفین ایرانی خبری نیست، با اینحال همانگونه که از مشاهدات بر می آید پیمان معرفی تولیدات فولکس و سئات در ایران نهایی شده است.

برای شما هم جالب است:   هزینه چری تیگو 7 در کنفرانس خودرو شیراز معلوم شد

پیشتر این روند هیچ بعید نیست که بیننده معرفی آئودی هم باشیم تا دست فولکس واگن برای سهم خواهی از مارکت خودروهای وارداتی ایران تکمیل شود.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/16928__7.com

سئات در بسیاری از بازارهای جهان نقش شاخه اقتصادی (نسبتا کم بهای) و با کیفیت فولکس را بازی می کند و تمامی تولیدات این تولیدکننده که برپایه پلت فرم های فولکس واگن ساخته می شوند، از سری قطعات فنی و کاراکتر مشترکی با برادران آلمانی خود سود می برند، با اینحال در عین حال هزینه گذاری تولیدات سئات درمقایسه با فولکس واگن اقتصادی تر انجام می شود.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/16928__7.com

سئات با حدود ۷۰ سال سابقه قدیمی ترین خودروساز اسپانیا شمرده می شود که تاریخی نسبتا پر فراز و نشیب داشته است با اینحال مالکیت این برند از دهه ۹۰ میلادی در دست گروه فولکس واگن قرار گرفت و اکنون قریب به ۳ دهه است که تولیدات سئات با ظاهری متمایز از خویشاوندان آلمانی خود بر روی پلت فرم های تولید گروه فولکس واگن معرفی می شوند.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/16928__7.com

نمایندگی سئات در ایران به کمپانی معین موتور واگذار شده که در قبل از این نیز نمایندگی رسمی پورشه را اخذ کرده بود و بازهم نیز به معرفی خدمات بعد از فروش و معرفی نمونه های مجاز پورشه در مارکت سرگرم است.

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/16928__7.com

در حقیقت نمایندگی پورشه در ایران را می توان یکی از جدی ترین نمایندگی های رسمی اعطا شده به وسیله خودروسازان خارجی در ایران دانست که در سالهای گذشته از تصویب قانون منع واردات خودروهای لوکس، غیر از واردات مستقیم، درمقایسه با خدمات دهی رسمی و احداث ساختمانی منطبق بر استاندارد های پورشه در ایران نیز اقدام کرده بود.

برای شما هم جالب است:   گریم طنز جرمی کلارکسون و جیمز می در نمایش اولیه گرندتور

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/16928__7.com

http://rekaab.ir/wp-content/uploads/16928__7.com

سئات نیز ماجرایی شبیه به دارد و از هم اینک اسم معین موتور با اسم نمایندگی رسمی این تولیدکننده در سایت اصلی سئات درج شده است. شوروم مرکزی این برند در خیابان عباس آباد در حال تولید است و نهایتا بدین شکل مطرح شده است که معرفی تولیدات نیز خیلی زود شروع شود.

سئات اخیرا کراس اوور تازه ای را به اسم آتکا را به لیست تولیدات خود اضافه است که از شانس بالایی برای معرفی در مارکت ایران دارا است.

از دیگر تولیدات دلنشین سئات نیز می توان به هاچ بک لئون اشاره نمود که بر پایه پلت فرم گلف شکل گرفته و کاراکتری بطور کلی آلمانی دارد. در نتیجه هنوز نکات نمونه های وارداتی و هزینه معرفی آن ها واضح نیست، با اینحال همانگونه که از مشاهدات امر بر می آید، سئات می تواند به رقیبی اروپایی برای خودروهای کره ای و ژاپنی موجود در مارکت مبدل شود و گزینه ای دارای اختلاف را در دست خریداران قرار دهد.

کیفیت مهندسی آلمانی و هزینه گذاری نبردی (به شرط توجه به بازه هزینه ای ۱۵۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان) برای تولیدات سئات، می تواند موفقیت این برند را در ایران نوید دهد، حال باید منتظر ماند و دید که این پیش بینی ها تا چه حد درست از آب در می آید.

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات