کد خبر : 32223
تاریخ انتشار : جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
44 views بازدید

سامانه ثبت سفارش کار خود را مجددا از چه تاریخی شروع خواهد نمود؟

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” سامانه ثبت سفارش کار خود را مجددا از چه تاریخی شروع خواهد نمود؟” که پیشتر بدان میپردازیم. بی‌شک، سامانه ثبت سفارش خودرو، یکی از اساسی ترین ارکان واردات خودروهای خارجی به کشور و ترخیص آن ها از گمرک است. با اینحال بنا به بهانه هایی این سامانه از تیرماه سال جاری مسدود گردید که دلیل […]

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” سامانه ثبت سفارش کار خود را مجددا از چه تاریخی شروع خواهد نمود؟” که پیشتر بدان میپردازیم.

بی‌شک، سامانه ثبت سفارش خودرو، یکی از اساسی ترین ارکان واردات خودروهای خارجی به کشور و ترخیص آن ها از گمرک است. با اینحال بنا به بهانه هایی این سامانه از تیرماه سال جاری مسدود گردید که دلیل به‌وجود آمدن ضررهای فراوانی به کمپانی‌های واردکننده و در پی آن گرانی بسیار خودروهای خارجی در مارکت داخلی کشور شد.

حال بعد از مدت‌ها، طی اخباری که در چند روز واپسین در نشریات دیداری منشتر شده است، مدیرکل کمیته صنعت مجلس با اشاره به نشست واپسین با معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل انجمن واردات کنندگان خودرو، به‌صورت قطعی خبر از باز شدن سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی تا دهم دی ماه اطلاع داد.

به علاوه از طرف دیگر این نماینده مجلس این‌گونه مطرح کرد که مسئولین مرتبط در این عرصه دلایل منطقی را برای بسته شدن چند ماهه این سامانه عرضه نکردند و این موضوع در انتهای به ضرر دولت تمام شده است!

با اینحال موضوع جالب‌تر در باب این خبر، این‌گونه بوده که تعرفه تازه واردات خودرو نیز بعد از ماه ها کش و قوس به تصویب نهایی رسیده و می‌بایست منتظر اجرای تعرفه تازه بر روی خودروهای وارداتی با عنوان عوارض گمرکی باشیم. با اینحال بازهم با اینکه این برنامه به‌تصویب چندین بخش رسیده است، با اینحال تنها در صورت توافق هیئت دولت و امضای شخص مدیرعامل جمهور اجرایی خواهد شد. ولی باید گفت، نرخ تازه اعلامی در مصوبه تازه برای واردات خودرو که طی آن گسترش هزینه خودروها نیز دور از فکر نخواهد بود به شرح پایین است.

برای شما هم جالب است:   مقایسه باورنکردنی مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S و داچیا لوگان!

قسمت اول، سقف ارزش گمرکی خودروهای وارداتی با حجمی بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی برابر با ۴۰ هزار دلار معین شده است.

قسمت دوم، واردات خودروهایی که حجم موتوری بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی را دارا هستند تنها تا فاصله ۳۰۰۰ سی‌سی مجاز مطرح شده است.

قسمت سوم، خودروهای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی که در تعرفه قبلی نرخی برابر با ۴۰ درصد را دارا بودند، در تعرفه تازه به نرخی برابر با ۵۵ درصد گسترش یافته‌اند.

قسمت چهارم، خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی که تعرفه واردات آن‌ها در مصوبه قبلی برابر با ۴۰ درصد بوده است، در تعرفه تازه با اقزایشی برابر با ۷۵ درصد روبه رو شده‌اند.

قسمت پنجم، خودروهای ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی که در تعرفه قبلی نرخی برابر با ۵۵ درصد را مختص خود کرده بودند، در تعرفه تازه افزایشی برابر با ۹۵ درصد را به خود دیده‌اند.

قسمت ششم، خودروهای ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی که تا قبل از این واردات آن‌ها ممنوع مطرح شده بود، در تعرفه تازه ورود آن‌ها آزاد مطرح شده و با نرخی بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ درصد حق ورود به‌کشور را دارا خواهند بود. با اینحال موضوع قابل توجه در اینجا بدین صورت است که خودروهایی با این حجم موتور و پایین ۴۰ هزار دلار در بیشتر مواقع بسیار محدود و فاقد قابلیت ها خوب هستند و می‌بایست تنها بیننده ورود خودروهای کره‌ای و ژاپنی با توجه به این شرایط باشیم که به توجه به این تعرفه سنگین از ارزش خرید بسیار کمی دارا خواهند بود.

 

امیدواریم خبر ” سامانه ثبت سفارش کار خود را مجددا از چه تاریخی شروع خواهد نمود؟” مورد استقبال علاقه مندان به خودروهای در معرض داخل کشور قرار گرفته است.

منبع

برای شما هم جالب است:   ۶ هاچ‌بک دلنشین و خوب برای ورود ممکن به مارکت ایران!
به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات