به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

سوباروی ژاپن در کنفرانس خودروی فرانکفورت امسال از نمونه ۲۰۱۸ ایمپرزا پنج‌در پرده گشود.

در کنفرانس خودرو فرانکفورت امسال بیننده ارائه‌ی ورژن‌ی بطور کلی تازه سوبارو ایمپرزا هستیم. در این خودرو ایمنی به اساسی ترین دغدغه‌ی سوبارو، بدل شده است. ایمپرزا بر پایه‌ی پلتفرم جهانی سوباروساخته شده و به سیستم دستیار رانندگی سوبارو نیز به روش استاندارد در مارکت انگلستان تجهیز شده است.

ایمپرزا یک هاچبک توانمند با توجه به فرمول خاص سوبارو است و به سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه‌ای با ساختار بوکسر تجهیز است. این نمونه از سوبارو پنجمین نسل از ایمپرزا است که کارکرد خود را در مارکت تحت نام یک هاچبک همه فن حریف که توانایی حرکت در هر مسیری دارد، باز کرده است. به عبارت دیگر این خودرو برای کسانی دیزاین شده است که خواهان کالایی دو دیفرانسیل هستند با اینحال داشتن وسیله نقلیه ای کوچک و کم حجم با این مشخصه را به داشتن خودروهایی از نوع SUV ترجیح می‌دهند.

نیروی محرکه شدیدا بهینه شده درمقایسه با نسل قبل، به همراه گیربکس Lineartronic بر روی پلتفرم جهانی سوبارو سوار شده‌ است تا اطمینان حاصل شود ایمپرزا در سگمنت C بهترین عملکرد را خواهد داشت. شاسی مستحکم‌تر، هندلینگ بهتر و پیشرفت شتابگیری دلیل افزایش چشمگیر در عملکرد فنی این خودرو شده است ضمن اینکه این خودرو به سیستم‌های جلوگیری از تصادف نیز تجهیز خوهد بود. بالاخره همه‌ی این موضوعات باعث عملکرد مطلوب سوبارو در اوضاع سخت خارج از جاده و آفرود خواهند شد.

 بعد ازظهور موفقیت آمیز امپرزا نمونه ۲۰۱۸ در ماه جولای در مارکت آمریکای شمالی، حال فرصت آن رسیده است که این خودرو را در کنفرانس فرانکفورت مشاهده کنیم. هنوز معلومات فراوانی پیرامون نمونه ایمپرزا WRX STi نیست.با این وجود اطمینان داریم که مدلی که اکنون در حال صحبت از آن هستیم از نمونه WRX ضعیف‌تر است. نسل تازه ایمپرزا تجهیز به پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری با حداکثر قدرت ۱۱۵ و ۱۵۶ اسب بخار خواهد بود که به همراه سیستم دو دیفرانسیل سوبارو  و جعبه دنده‌ی ضریب متغیر CVT از نوع لینرترونیک است.

برای شما هم جالب است:   سریعتر از یک سوپر اسپرت؛ مروری بر خصوصیت های مرسدس بنز GLC63 AMG

سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۸

از قابلیت ها ایمنی این خودرو به مواردی چون سیستم چهار چرخ محرک، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیق پذیر هوشمند، اخطار نقطه کور، رادار اخطار بین خطوط و سیستم اخطار خواب آلودگی راننده اشاره نمود که چنین تجهیزاتی قادر اند بیشتر خوب حال کسانی باشد که قابلیت ها خودروهای شاسی بلند را می‌خواهند با اینحال در سایز کوچک‌تر.

مطمئنا دیزاین این خودرو به اندازه دیزاین یک شاسی بلند دلچسب و چشم نواز نیست با اینحال به نظر میرسد اوپل نیز باید حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد چون این خودرو مشابهت عجیبی به اوپل آسترا از جلو دارد با این وجود در نمای عقبی اصلت خود را حفظ کرده و بیشتر مشابه به یک سوبارو اصیل مشابه است.

سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۸

در کل، سوبارو ایمپرزا از پلتفرم جهانی خود، شبیه به نمونه XV، استفاده کرده که شاسی آن بسیار مستحکم‌تر از نمونه‌های قبلی این کمپانی است. این نوشته می‌تواند باعث  افزایش هندلینگ و گسترش محیط داخل کابین به دلیل گسترش ۲۵ میلی متری بین محورها شود و از این حیث کابین این خودرو به طرز قابل قبولی پهن‌تر بوده و حاوی محیط بیشتری برای پاها است. یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی که با DAB، اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد نیز داشبورد این خودرو را تکمیل کرده است.

به ظاهر سوبارو ایمپرزای تازه نوید وسیله نقلیه ای را می‌دهد که می‌تواند روحی جدید در کالبد خودروهای هاچبک ژاپنی بدمد. با این وجود که باید منتظر ماند و بعد از آزمایش رانندگی با این خودرو، قضاوت کرد.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد