کد خبر : 33027
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
20 views بازدید

سوزوکی گرندویتارا، ۹ میلیون‌ تومان گران شد

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی  ایران‌خودرو، اوضاع فروش سوزوکی گرندویتارا کلاس ۱۰ را بدون تخفیف همیشگی، حدود ۱۴۷ میلیون‌ تومان مطرح کرده است. حال این خودرو در مارکت آزاد، با هزینه‌ بیش از ۱۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود. در شرایطی که وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای مطرح کرد که این وزاتخانه هیچ تصمیمی مبنی بر گسترش هزینه خودروهای […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

 ایران‌خودرو، اوضاع فروش سوزوکی گرندویتارا کلاس ۱۰ را بدون تخفیف همیشگی، حدود ۱۴۷ میلیون‌ تومان مطرح کرده است. حال این خودرو در مارکت آزاد، با هزینه‌ بیش از ۱۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

در شرایطی که وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای مطرح کرد که این وزاتخانه هیچ تصمیمی مبنی بر گسترش هزینه خودروهای داخلی ندارد و هرگونه گسترش هزینه در این عرصه بطور کلی خلاف واقع است، خودروسازان از ترفند حذف تخفیف در فروش نقدی استفاده کرده‌اند تا بدون محدودیت قانونی، تولیدات به‌اصطلاح تولید داخل را در یک زمان با گسترش تعرفه‌ی خودروهای وارداتی، گران‌ کنند.

چند روز قبل، مرکز روابط عمومی و آگاهی رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای هرگونه تصمیم در راستای اعطای مجوز گسترش هزینه خودروهای داخلی به خودروسازان را تکذیب کرده بود. در این اطلاعیه آمده است:

هیچ برنامه‌ای برای گسترش هزینه خودروهای داخلی از جانب این وزارتخانه نیست.و عده ای خودروسازان مانند ایران خودرو، با نیت رفاه حال خریداران و هم‌وطنان عزیز خودروهای خود را با تخفیف‌های فصلی به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند و بعد از انتهای فرصت تخفیف، هزینه این خودروها به حالت قبل بازگشته و مسئله گسترش هزینه خودروهای داخلی اساسا مطرح نیست.

به علاوه از طرف دیگر گروه خودروسازی سایپا در راستای خریدار‌مداری و پشتیبانی از حقوق مصرف‌کنندگان و سیاست‌های دولت خدمتگزار، دستور عدم گسترش هزینه تولیدات خود را صادر کرده و مسئله گسترش هزینه خودروهای گروه سایپا نیز در این کمپانی اجرایی نشده است.

اگر به آگهی‌های فروش سوزوکی گرند ویتارا مراجعه کنید، ممکن است قادر باشید خودروی تحویل چند ماه پیش را با هزینه ۱۴۵ میلیون تومان هم تهیه کنید. با این وجود تحویل‌های پاییز این خودرو عموما با هزینه ای کمتر از ۱۴۹ میلیون تومان در در هفته جاری معامله نشده‌اند و محتمل است با نزدیک شدن به مارکت شب عید، هزینه این خودرو به ۱۵۲ میلیون تومان برای معامله رسمی نیز برسد.

برای شما هم جالب است:   معرفی رسمی از چری تیگو 7با هزینه 120 تا 128 میلیون تومان

سوزوکی گرندویتارا کلاس ۱۰، ورژن فیس‌لیفت این خودرو است که امکاناتی مانند سانروف و تریم داخلی تازه در آن مشاهده می‌شود. با گسترش عوارض خودروهای وارداتی، این خودرو به نوعی تنها کراس‌اوور غیر چینی با هزینه کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان شهرت دارد که غیر از سیستم چهارچرخ محرک، حاوی قفل دیفرانسیل است. پیشرانه گرندویتاراهای تازه از نوع  ۲.۴ لیتری ۱۶۹ اسب بخاری است که در ورژن اتوماتیک به وسیله گیربکس ۴ دنده و در ورژن دنده‌ دستی به وسیله گیربکس ۵ دنده به چهار چرخ خودرو انتقال داده می‌شود.

سوزوکی ویتارا  Suzuki vitara

ورژن‌ی مونتاژ ایران خودرو، دیزاین سوزوکی ژاپن در سال ۲۰۰۵ است؛ در شرایطی که نسل تازه این خودرو از سال ۲۰۱۵ در مارکت جهانی با آستانه هزینه ۱۸ هزار دلار ارائه می‌شود. نسل تازه حاوی نیروی محرکه ۱٫۴ لیتری توربو با قدرت ۱۳۸ اسب بخار است که با استناد به وزن ۱۰۷۵ کیلوگرمی، مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ممکن می‌کند. ویتارا در مارکت جهانی، با گیربکس پنج دنده دستی یا شش دنده اتوماتیک ارائه می‌شود و با استناد به حضور یا نبود آپشن‌هایی مانند سیستم دو دیفرانسیل، در زمانی بین ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات