کد خبر : 29644
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
12 views بازدید

سوپراسپرت دالارا استراداله معرفی شد

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی خودروساز ایتالیایی دالارا بعد از حدود سه سال برنامه‌ریزی، نخستین خودروی اسپرت جاده‌ای خود را با اسم استراداله عرضه کرد. بعد از سال‌ها، آرزوی همیشگی تولید کننده‌ی خودروهای افسانه‌ای موتوراسپرت؛ جیانپائولو دالارا، صاحب کمپانی خودروسازی دالارا برآورده شد. زمزمه‌های دیزاین این خودروی اسپرت از سال ۲۰۱۴ شروع شد و درنهایت ابرخودرویی سبک، دلچسب و توانمند پا […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

خودروساز ایتالیایی دالارا بعد از حدود سه سال برنامه‌ریزی، نخستین خودروی اسپرت جاده‌ای خود را با اسم استراداله عرضه کرد.

بعد از سال‌ها، آرزوی همیشگی تولید کننده‌ی خودروهای افسانه‌ای موتوراسپرت؛ جیانپائولو دالارا، صاحب کمپانی خودروسازی دالارا برآورده شد. زمزمه‌های دیزاین این خودروی اسپرت از سال ۲۰۱۴ شروع شد و درنهایت ابرخودرویی سبک، دلچسب و توانمند پا به عرصه نهاد. دالارا استراداله به مناسبت تولد ۸۱ سالگی مؤسس این کمپانی در روز سه‌شنبه مورخ ۲۳ آبان عرضه شد. این ابرخودرو با بهره برداری از تکنولوژی نبردی خود چه در جاده و چه در پیست، لذت رانندگی تمام‌عیار را به راننده می‌چشاند. 

دالارا در ستایش خصوصیات استراداله گفت:

من، کالین چاپمن (طراح خودروهای لوتوس) را بعد از دیزاین خودروی لوتوس سوِن، پیوسته ستایش کرده‌ام و تصور می‌کنم چنین مهندس متبحری اگر اکنون در قید حیات بود، به کارایی بالا و سادگی این خودرو اقرار می‌کرد. این طرح نتایج آموزه‌های چندساله ما در عرصه تولید خودروهای نبردی و در تعامل با خریداران را در بردارد و من یقین دارم که خریداران استراداله سواری لذت‌بخشی را تجربه خواهند کرد.

غول مهندسی موتوراسپرت طی عمر ۴۵ ساله‌ی خود، نخستین بار است که خودروی جاده‌ای تولید میکند. چنین اقدامی نه‌تنها منبع سود تازه ای برای دالارا حاصل می‌کند، حتی مهلت‌ استفاده از علم کارشناسان این کمپانی را در زمینه آیرودینامیک، تولید فیبر کربن و دینامیک حرکتی پیشرفت می‌دهد. 

هدف اصلی مهندسین دالارا در این طرح، کاهش وزن قابل‌ توجه بوده است؛ با این وجود به خاطر کاربری گسترده فیبررکربن در قسمت‌های مختلف، شاهکار ایتالیایی تنها ۸۵۵ کیلوگرم وزن دارد. به علاوه از طرف دیگر تیم دیزاین استراداله تمام اجزای غیر ضروری موجود در خودروهای مدرن حال حاضر مانند درب‌ها را از ساختار این ابرخودرو برداشته‌اند تا به باور خود، خودرو را سفت و سخت‌تر کنند. ساده‌ترین ادیت این نمونه بدون سقف و پنجره است. با این وجود استراداله را بهمراه شیشه جلو و در نوع رودستر هم می‌توان سفارش داد. با اضافه کردن قاب T شکل، یک تارگا ساخته‌ می‌شود و پیشتر با نصب درب‌های خفاشی به یک کوپه می‌رسید. درنهایت برای علاقه‌مندان پیست، بال پشتی‌ مقرر کرده شده است که نیروی عمودی زیادی (۸۱۷ کیلوگرم) در بیشینه سرعت ممکن می‌کند.

برای شما هم جالب است:   ونِ پلاگین هیبرید فورد، در لندن تست می‌شود

این خودرو از نیروی محرکه ۲.۳ لیتری خطی سوپرشارژ، ۴۰۰ اسب‌ بخار قدرت می‌گیرد که پیشتر از روش جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همچنین، جهت تسهیل روش تعویض دنده، دالارا برای استراداله یک جعبه‌دنده نیمه‌اتوماتیک بهمراه پدال‌های روی غربیلک فرمان مقرر کرده است.

سیستم تعلیق تجهیز به دمپر‌های قابل‌ تنظیم است و مستقیما به لوله‌ی انتقال کربنی وصل می‌شود. در این نمونه خبری از دستیار فرمان نیست؛ با اینحال بروزترین سیستم‌های الکترونیکی شاسی از قبیل ABS همراه با کنترل ثبات و چسبندگی در دست راننده هستند. با توجه به نسبت قدرت به وزن این خودرو، به عملکرد محشر آن پی‌ می‌برید. استراداله شتابی فراتر از ۲g حاصل می‌کند. دالارا تنها ۶۰۰ ورژن از این خودرو را به هزینه تقریبی ۱۸۲,۵۰۰ دلار طی پنج سال آتی ارائه خواهد نمود. در باب ارائه آن در ایالات متحده هنوز سخنی به اشتراک نیست.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات