کد خبر : 16893
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۰۱
3 views بازدید

سیستم‎ ترمز الکترونیکی؛ خبر خوش برمبو برای خودروهای مسابقه‌ای

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی برمبو از کمپانی‎های مطرح اکتیو در عرصه سیستم ترمز خودرو است. به دلیل حساسیت این سیستم، برمبو یک برنامه تازه در ترمز خودرو معرفی کرده است که پیشتر به آن اشاره می‎شود.  هر راننده‎ای که خودروهای کلاسیک و معمول را رانده باشد، یقیناً به این نکته اشاره خواهد نمود که ارتقاء سیستم ترمز خودرو یکی […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

برمبو از کمپانی‎های مطرح اکتیو در عرصه سیستم ترمز خودرو است. به دلیل حساسیت این سیستم، برمبو یک برنامه تازه در ترمز خودرو معرفی کرده است که پیشتر به آن اشاره میشود

هر راننده‎ای که خودروهای کلاسیک و معمول را رانده باشد، یقیناً به این نکته اشاره خواهد نمود که ارتقاء سیستم ترمز خودرو یکی از مهمترین و پرفروش ترین دستاوردهای عرصه خودرو شمرده میگردد. اغلب سیستمهای ترمز تازه بسیار قدرتمندتر و کم‌وزن‌تر از سیستمهای شبیه به سنتی هستند و مقاومت بیشتری در مقابل سایش دارند. به علاوه از طرف دیگر توانایی تعویض‌پذیری راحت قطعات از نمونه مزیتهای سیستم‎ ترمز حال حاضر شمرده می‏شود. با اینحال تیم خودروی A110 که در آلپاین مستقر است، انتظار بیشتری از این سیستم دارد و چالشی بنیادی در مقابل کارشناسان ترمز برمبو قرار داده است. نتیجه این مساله بهره برداری از کالیپر ترکیبی لغزشی الکترومکانیکی (ECS) است.

یکی از مساله‎هایی که در مقابل تولیدکنندگان ابزارهای اصلی (OEM) قرار دارد، حرکت به سوی دیزاین ترمز دستی الکترونیکی یا ترمز پارک است. طراحان به ترمز دستی الکترونیکی روی خوش نشان میدهند؛ چون از شر یک اهرم بزرگ و زشت در محیط داخلی کابین خلاص می‌شوند. جایگزینی اهرم ترمز دستی با یک دکمه کوچک ارزش بسیاری برای طراحان دارد؛ چرا که محیط مناسبی در کنسول میانی در دست آن‌ها میگذارد تا به جانمایی نگه‌دارنده لیوان و دیگر مسائل بپردازند.

 بسیاری از خودروها یک گیره کوچک الکترونیکی روی دیسک عقب دارند تا نقش ترمز دستی را ایفاء کند که برمبو هم اینک از چنین فرضیه‏ای برای ترمز دستی الکترونیکی خود استفاده می‏کند؛ با این وجود این یک راه حل نامناسب است. به این دلیل که بهره برداری از این فرضیه، پیچیدگی سیستم ترمز را زیاد می‎کند و  تأثیر منفی روی وزن فنربندی نشده خودرو دارد. وزن فنربندی نشده عبارت است از وزن سیستم تعلیق و چرخ‎ها که وزن آن‌ها به سیستم تعلیق تحمیل نمی‎شود. هدف از ECS حل این سخت از روش بهره برداری از مواد سبک و نصب هوشمندانه آن است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - پیش‌بینی کیا مبنی بر افزایش مارکت خودرو روسیه

در راه حل تازه، برمبو نه‌تنها به یکپارچه‌سازی سیستم ترمز پارک و گیره اصلی پرداخته است؛ حتی بهره برداری از مواد سبک‌وزن باعث شده که ۱.۲۵ کیلوگرم از وزن فنربندی نشده در هر چرخ کم شود. در صورتی که هر دو مدار هیدرولیک سیستم ترمز با سخت روبرو شود، ترمز الکترونیکی پارک درست رفتار نخواهد کرد. این سناریو امکان وقوع اندکی دارد؛ با این وجود عده ای از خریداران می‎خواهند از ریسک عملکرد این سیستم باخبر شوند.

کمپانی برمبو در عرصه بهره برداری از سیستم ترمز الکترونیک و هیدرولیک به شکل توامان تنها نیست. خودروهای هیبریدی و الکتریکی نیاز دارند سیستم ترمز سنتی را با برنامه انرژی بازیاب (حاصل از انرژی ترمزی) ترکیب کنند تا انرژی به سوی بسته باتری روانه شود. تمام این فرآیندها باید بدون تأثیر در رانندگی اعمال شوند، علي الخصوصً در خودروهای اسپرت؛ چون بازخورد راننده از پدالها در این دسته از خودروها بسیار حیاتی و مهم است.

به توجه به اینکه ECS یک سیستم سبک و جمع و جور است، با این وجود بازهم عملکردی حدوداً معمول و رایج نشان می‌دهد. ترمز دستی تازه به شکل الکترونیکی رفتار می‎کند؛ با این وجود ترمزهای دستی معمولی با توان هیدرولیکی سر و کار دارند. با تمام این تفاسیر، بهره برداری از ترمز دستی الکترونیکی به معنای علاقه تولید کننده به تولید سیستم ترمز تماماً سیمی است، به عبارت دیگر هیچ‌گونه رابطه فیزیکی بین پدال و پد ترمز نیست. همزمان با اینکه اغلب سیستمهای فرمان خودروهای حال حاضر برقی شده است، خیلی خارج از فکر نیست که سیستم ترمز نیز در آتیای نزدیک بطور کلیً برقی شود.

این ترمزهای در آلپاین A110 معرفی شده و سطح آن به رنگ آبی است. ورژن‎های مشکی و نارنجی اکسیدشده نیز در آتیای نه‌خیلی دور به مارکت معرفی میشود.

برای شما هم جالب است:   اوضاع فروش خودروهای برلیانس پارس خودرو - برنامه عید تا عید



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات