کد خبر : 33398
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
20 views بازدید

شورلت بولت در طرف دیگر نیسان لیف و تسلا نمونه three؛ مقایسه بروزترین خودروهای الکتریکی جهان

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی همزمان با اینکه بسیاری از خریداران تسلا نمونه three هنوز دستشان به این خودرو نرسیده و معلوم نیست تسلا چه زمانی می خواهد نمونه three را تحویل دهد ما به روش مخصوص به ورژن ای از این خودرو دست پیدا کردیم که هم اینک کامل ترین ورژن آن به حساب می آید. با این که […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

همزمان با اینکه بسیاری از خریداران تسلا نمونه three هنوز دستشان به این خودرو نرسیده و معلوم نیست تسلا چه زمانی می خواهد نمونه three را تحویل دهد ما به روش مخصوص به ورژن ای از این خودرو دست پیدا کردیم که هم اینک کامل ترین ورژن آن به حساب می آید.

با این که برچسب هزینه ای تسلا نمونه three از ۳۶ هزار دلار شروع می شود با اینحال خودروی مورد نظر ما برچسب هزینه ای ۶۰٫۵۰۰ دلاری دارد.

باتری های بزرگ تر ۹ هزار دلار به هزینه پایه اضافه می کند. ابزارهای پریمیوم نیز ۵ هزار دلار دیگر خرج روی دست شما می گذارند و تسلا نمونه three شما مبدل به ورژن Longe Vary می کند.

برای مردم دیگر که قادر نیستند چنین رقمی بپردازند یا باید سر وقت شورلت بولت (خودروی سال موتورترند در سال قبلی) و یا نیسان لیف که جدیدا وارد مارکت شده است بروند.

در حقیقت این نخستین مقایسه بین سه خودروی تمام الکتریکی در عصر مدرن است که می توان آز آن ها تحت نام یک وسلیه نقلیه با استفاده روزمره اسم برد. میزان برد این سه از ۲۴۱ کیلومتر تا ۵۰۰ کیلومتر متغیر است.

هزینه پایه آن ها قبل از مشوق های مالیاتی دولت بین ۳۶ تا ۳۷٫۴۹۵ دلار است. گرچه ممکن است مقایسه تسلا نمونه three با لیف و بولت چندان اصولی نباشد، با شرایطی که مقایسه کمری و آکورد با بی ام و مجموعه three منطقی نیست.

مقایسه را با محیط داخلی شروع می کنیم. از آن جا که وسیله نقلیه ای با استفاده روزمره باید محیط کافی برای سرنشینان داشته باشد. صندلی های عقب تسلا به اندازه کافی جادار است با اینحال دید رو به جلوی چندان فراوانی برای شما باقی نمی گذارد. صندلی های جلوی تسلا و لیف از صندلی های بولت راحت تر هستند. نشیمنگاه شوی بسیار کوچک است و محیط اطراف آن خوب یک فرد بزرگ سال نیست.

برای شما هم جالب است:   اینفینیتی از QX80 مونوگراف در نیویورک پرده گشود

سقف شیشه ای تسلا می تواند در لحظه هایی که آفتاب به روش مستقیم به آن می تابد سرنشینان را دچار دردسر کند. همینطور دسترسی به صندلی های عقب به خوبی لیف و بولت نیست و به دلیل نشیمنگاه با ارتفاع پایین و دیزاین ویژه سقف این گزینه تحت تاثیر قرار می گیرد.

قرار دادن باتری ها در کف خودرو برای پایین آوردن هرچه بیشتر مرکز ثقل اهداف هندلینگی را ممکن می سازد با اینحال محیط سر را به مقدار بسیار فراوانی کاهش می دهد.

گرچه در لیف و بولت مشکلی ایجاد نکرده است و با ضریب درگ به ترتیب zero.31 و zero.28 مثل یک صخره مرجانی بلند قامت هستند به شکلی که بولت در صندلی های عقب به سادگی محیط یک صندلی استادیومی مجلل را ارائه می کند.

با اینحال جریان در تسلا فرق دارد. ضریب درگ zero.23 که از کمترین ارقام در صنعت خودروسازی است دلیل شده تا دیزاین صندلی ها و محیط سر سرنشینان مشابه به هیچ وسیله نقلیه ای نباشد.

ابعاد کلی اعدادی شبیه به با یک بی ام و ۳۳۰i را نشان می دهد با اینحال جایگیری زانو ها در ارتفاع بسیار بالا و همینطور غلاف سقف که بسیار به سر سرنشین نزدیک است کار را سخت می کند.

دلیل اصلی این مشکلات ضریب درگ بسیار پایین تسلا است. گرچه این ضریب درگ دلیل شده با این که نزدیک به ۱۸۱ کیلو از لیف و تقریبا ۱۵۸ کیلو از بولت سنگین تر است با اینحال در عرصه مصرف سوخت ترکیبی به ازای هر مایل به گالون تقریبا ۶ درصد سود وری بیشتری به نسبت شورلت و همینطور ۱۳ درصد بیشتر از لیف داشته باشد.

برای شما هم جالب است:   ورود موقت خودروهای منطقه آزاد کیش به دیگر نقاط ایران میسر شد (آپدیت)

تجربه رانندگی با تنها یک پدال می تواند کمی باورنکردنی و آزار دهنده به نظر برسد با اینحال باید کم کم به آن عادت کرد چونکه این موضوع مبدل به امری عادی در خودروهای الکتریکی خواهد شد.

در حقیقت با برداشتن پا از روی پدال گاز موتور الکتریکی به سرعت انرژی ترمزی را به سوی باتری ها روانه می کند. نیسان حتی اسم E-pedal را برای این سیستم ثبت کرده است.

در بررسی که انجام دادیم، بولت و لیف تصویر العمل یکسانی درمقایسه با کاهش سرعت، بعد از برداشتن پا از روی پدال گاز نشان می دادند. در تسلا با اینحال این موضوع بیشتر مشابه به اصلاح سرعت، تصویر العمل نشان می دهد و برای توقف کامل خودرو نیازمند به فشار پدال ترمز هستید.

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات