به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

تا چند ماه قبل همه حدس می زدند که یقینا با ورژن ای تازه از Hellcat طرف هستند با اینحال کمتر کسی فکرش را می کرد که دوج قصد ارائه یک خودرو سریعتر از نمونه ۷۰۷ اسب بخاری حال حاضر را داشته باشد، با اینحال مدیران این تولیدکننده دست از تلاش بر نداشتند و اکنون کالا تازه دوج که Demon اسم گذاری شده توان تولید ۸۰۸ اسب بخار قدرت با بنزین معمولی را دارد و به شکل اعجاب آوری توانمند و سریع به نظر می رسد.

فرض کنید پشت فرمان این شیطان برخاسته از آمریکا با لاستیک های کوچک جلو و لاستیک های ویژه درگ عقب، ساعت eight:34 دقیقه بعد از ظهر در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و بنزین با اکتان ۱۰۰ نشسته اید.

سوئیچ رو در جای خود قرار می دهید و موتور استارت میزند غرش ابتدایی قویترین V8 دنیا، لرزه بر تنتان می اندازد.

روی خط استات پیست می روید و از اینجا به بعد خودرو وظایف خود را انجام میدهد. دیفرانسیل روی بهترین حالت قفل می شوند و خودرو شروع به تیکاف درجا می کند تا وقتی که دمای لاستیک های ۳۰۰ درجه سانتیگراد برسد (این دما بیشترین میزان چسبندگی بین لاستیک و زمین را ممکن می کند) اکنون اماده شلیک هستید.

چراغ سبز می شود و ۸۴۰ اسب بخار و ۷۱۷ نیوتن بر متر گریز از مرکز شما را به جلو شلیک می کند. زمان استارت چرخ های جلو بلند می شوند و در همان لحظه بیشترین میزان فشار جی که در یک خودرو تولید کارخانه حس می شود را حس می کنید، در عرض یک ثانیه به سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت و بعد از گذشت ۲٫three ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسید.

لحظاتی بعد رکورد غول هایی از قبیل بوگاتی و مک لارن را به راحتی هرچه تمام تر شکسته اید.

چند ماه قبل دوج یک دمون در اختیارمان قرار داد تا ثابت کند ادعایش دروغ نیست.

این خودرو ۹ مرتبه آزمایش شد و ثابت کرد که دوج بلوف نزده است. با اینحال دوج داغ خرید این خودرو را به دل خریداران اروپایی و آسیایی خود گذاشت.

چرا که تنها ۳۰۰۰ ابزار برای خود آمریکا و تنها ۳۰۰ ابزار برای خریداران کانادایی مقرر کرده شده است. حداقل هزینه مقرر کرده شده برای این خودرو ۸۷۷۹۰ دلار است که در طرف دیگر عملکرد باورنکردنی آن پول چندان فراوانی نیست.

در حقیقت خریداران محتاج این نیز هستند که با پرداخت یک دلار پک Demon را نیز تهیه کنند. این پک شامل لاستیک های عقب و جلو ویژه درگ، فیلتر های ویژه، قطعات آیرودینامیکی تکمیلی، ست تعمیرات تایرهای باریک جلو و موارد مسابقه ای دیگری می شود که برای بهره برداری از دمون بر روی پیست مسابقه الزامی به نظر می رسند.

تیم دیزاین دمون توانسته اند درمقایسه با Hellcat آن را ۲۰۰ پوند (برابر با حدود ۱۰۰ کیلوگرم) سبک تر کنند، درون پک دمون صندلی کمک راننده و سرنشین عقب بهمراه سیستم صوتی نیز می باشد که بیشتر از یک دلار هزینه دارد.

برای شما هم جالب است:   تویوتا تاکنون ۵۰ برابر تسلا خودروی هیبریدی و الکتریکی فروخته است

یادگیری این که شما به چه نحو در طرف دیگر یک بوگاتی پیروز شوید کار بسیار راحتی است و به سادگی قادر اید Demon را مبدل به یک قاتل کنید. با اینحال دسترسی به transbrake برای کنترل میزان گریز از مرکز مقداری مساله آمیز خواهد بود.

(قبل از انجام این کار ها اخطار می دهیم حواستان به قرار گیری جای سرتان باشد.) برای انجام این کار ابتدا خودرو را در حالت درگ قرار داده و با پای چپ پدال ترمز را فشار می دهیم. اکنون هر دو پدال تعویض دنده را نگه داشته و با پای دیگر خود دور موتور را به ارامی بالا می بریم (تا جایی که بهترین میزان دور در ابتدای کار ضروری است) وقتی که به حداقل دور موتور ضروری رسیدید یکی از پدال ها سپس ترمز را رها می کنیم ( خودرو در حالت ایستاده خود باقی می ماند همزمان با اینکه دور موتور را ثابت نگه داشته ایم) اکنون پدال اخر را نیز رها می کنیم. اکنون خودرو به جلو شلیک می شود. باز هم تاکید می کنیم مراقب سر خود باشید.

باید اقرار کنیم که برداشتن پا از روی ترمز و نگه داشتن ان با یک پدال تعویض دنده آن هم برای وسیله نقلیه ای که سیستم تعلیقش بر روی حالت درگ قرار داده شده و دور بالای موتوری با اون توان واقعا ترسناک است، در حقیقت ترس از انجام نشدن درست کار ها و لانچ ناگهانی دارید.

در زمان شتاب گیری چرخ های جلو از زمین جدا می شوند؟

فکر می کردیم که قادر ایم مثل تصویر هایی که پخش شده این کار را بکنیم با اینحال خیر، موفق به انجامش نشدیم. با اینحال اتفاقات به قدری سریع رخ می دهد که جای هیچ اشتباهی ندارید.

مهمترین صدایی که در شروع حرکت به گوش می رسد صدای لاستیک های ویژه درگ عقب است که در جستجوی چسبندگی می گردند. آنقدر فشار و قدرت به چرخ های عقب وارد می شود که حتی لاستیک های ردیال ویژه درگ و زمین صاف و VHT پیست هم توان ایجاد چسبندگی لازم را ندارند. هماهنگی و لحظه بندی اصلی ترین عنصر زمان رانندگی با Demon است. با اینحال بعد از صدای لاستیک ها این صدای سوپر شارژ هاست که فضا را پر می کنند. با اینحال در آخر بعد از گذر از خط انتهای تنها صدایی که به گوش میرسد صدای فریاد های راننده از شدت هیجان است که دوست ندارد پای خود را روی پدال بردارد. 

باز هم تاکید می کنیم که از سمت دوج اجازه نداشتیم تا تایمر های پیست را روشن کنیم با اینحال، بر اساس گفته های برنامه دودج Efficiency ما به رکورد ۱۱ ثانیه دقیق رسیدیم.

ضروری است اشاره کنیم که خودروی که در دست داشتیم صندلی با گرم کن به روش آپشن، فرمان تلسکوپی و ground/trunk mats داشت که دلیل گسترش وزن آن درمقایسه با ورژن های ساده تر شده بود. ما با یک صندلی توانستیم به رکورد ۱۰٫۵ ثانیه ای برسیم. به علاوه از طرف دیگر اوضاع هوایی که ما در ان Demon را آزمایش کردیم با اوضاع هوایی که دوج، Demon را آزمایش کرد دارای اختلاف بوده است.

قادر اید در طرف دیگر رقبا شرط بندی کنید، این خودرو آنچنان سریع است که از پس همه خودرو های استوک شهری بر بیاید.

درست است که گفتیم اوضاع اب و هوایی در رکورد دوج دمون تاثیر گذارند با اینحال اوضاع اب و هوایی همه چیز نیست و نتیجه تا حدی فراوانی نیز به مهارت رانندگی شما بستگی دارد.

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

برای شما هم جالب است:   رکاب - تردد انواع خودرو در محور رودهن
  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد