کد خبر : 30385
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۳:۴۰
37 views بازدید

طلوع کم فروغ ستاره های مرسدس بنز در کنفرانس خودرو تهران

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی دومین دوره کنفرانس بین المللی خودرو تهران با سلطه چینی ها، کمرنگ شدن ژاپنی ها و بازشدن روزنه امیدی از جانب خودروسازان آلمانی همراه بود. در نمایشگاهی که با حضور توانمند و پر تعداد خودرو سازان چینی همراه بود، تولیدات مرسدس بنز در یک غرفه بطور کلی ساده و ساکت در جوار کامیون های گروه […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

دومین دوره کنفرانس بین المللی خودرو تهران با سلطه چینی ها، کمرنگ شدن ژاپنی ها و بازشدن روزنه امیدی از جانب خودروسازان آلمانی همراه بود.

در نمایشگاهی که با حضور توانمند و پر تعداد خودرو سازان چینی همراه بود، تولیدات مرسدس بنز در یک غرفه بطور کلی ساده و ساکت در جوار کامیون های گروه صنعتی ماموت صف آرایی کرده بودند.

ستاره ایران که جای خالی حضورش سال قبلی بسیار محسوس بود، امسال همراه با فولکس واگن، تنها برند های آلمانی حاضر در این همایش نسبتا پر شور بودند.

با وجود این در این کنفرانس هم تولیدات مدل برتر مرسدس بنز مثل کلاس S حضور نداشتند با اینحال نمایش مدلهای پایه از مجموعه C و E توجه حاضرین را به خود جلب می کرد.

کاتالوگ عرضه شده به وسیله کمپانی در کنفرانس که خودرو های عرضه شده در ایران را نشان میداد خبر حضور کالایی تازه را میداد.

همانگونه که از مشاهدات امر بر می آید، با استناد به سختگیری قانون های یقینا در آتی بیننده حضور C 300 Coupe در مارکت کشورمان باشیم که برای عشاق مرسدس بنز که سال هاست اثری از مدلهای اسپرت این برند در ایران ندیده اند، خبر امیدوار کننده ای شمرده می شود. 

با این وجود حتی در این مواقع نیز موضوع هزینه گذاری، مشابه آنچه در خصوص نمونه E200 روی داد، نگران کننده دارد. در حقیقت هزینه گذاری گزاف این نمونه و عدم ارائه آن در تیراژ بالا دلیل شد تا بسیاری از خریداران سنتی سدان های لوکس به خرید ب ام و مجموعه پنج و مجموعه هفت متمایل شوند.

برای شما هم جالب است:   رکاب - ۱۲درصد تا افتتاح قطعه در ابتدا آزادراه تهران-شمال

مرسدس E کلاس ارائه شده به وسیله ستاره ایران که هم اینک تنها در نمونه E200 در مارکت ایران عرضه شده است. از یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ سود می برد و توان تولید ۱۸۳ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن بر متر گریز از مرکز دارد.

موتور این خودرو همراه با جعبه دنده ۷ سرعته خود می تواند در عرض eight.5 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد همچین در مصرف شهری eight لیتر و در جاده ۶٫۵ لیتر تخمین زده شده است.

از جهت عملکرد و ویژگیهای تکنیکی C200 مشابهت بسیاری به E200 دارد و به خاطر آپشن های کمتر درمقایسه با اتاق E (وزن کمتر) zero.1 ثانیه از E سریعتر است.

با تمام زیبایی ها و جذابیت های کلاس E هزینه ای ۷۰۰ میلیون آن هم برای این رده کمی غیر عقلانی است مگر اینکه عاشق آن باشید تا ستاره سه پر زمان رانندگی جلوی شما بدرخشد.

شبیه به این روند چند سال قبل در باب سی کلاس نیز تکرار شد و ارائه انگشت شمار مدلهای C200 با هزینه گزاف ۴۵۰ میلیونی نتوانست رضایت خریداران ستاره ایران را تامین کند.

در حقیقت علیرغم آنکه بعد از برجام امیدهایی به احیای فعالیت مرسدس بنز در ایران وجود داشت، کمپانی ستاره ایران که از پایین سری های ایران خودرو شمرده می شود تا اینجای کار اقدام موثری در راستای ارائه پر تیراژ تولیدات تازه و کسب سهم در مارکت انجام نداده و از این جهت حدودا تمامی سهم مارکت خود را به پرشیا خودرو که تولیدات ب ام و را ارائه می کند واگذار کرده است.

برای شما هم جالب است:   ماجرای برخورد پلیس اسپانیا با سازندگان فراری های ارزان قیمت

این در حالیست که در سطح جهان مرسدس بنز در عرصه بازپس گیری تاج پادشاهی خود در کلاس خودروهای لوکس بسیار موفق رفتار می کند و در سال قبلی میلادی نتیجا موفق شد بعد از چند سال ناکامی عنوان پر فروش ترین برند لوکس جهان در صنعت خودروسازی را از گروه ب ام و برباید.

در این مواقع در مارکت ایران در بر پاشنه دیگری می چرخد، مدیران انتخابی ایران خودرو برای ستاره ایران عملا شور و اشتیاقی درمقایسه با بازگرداندن ستاره های مرسدس بنز به خیابان های ایران از خود نشان نمی دهند و صحبت های ضد و نقیضی پیرامون دلایل این امر مطرح می شود.

سخت گیری بیش از اندازه مرسدس بنز در باب اوضاع غیر استاندارد سوخت و کمبود مراکز خدماتی یا مسائل مرتبط به دولتی بودن ایران خودرو تحت نام صاحب ستاره ایران از این جمله اند.

وانگهی به نظر میرسد مرسدس بنز تمایلی به مشارکت با بخش خصوصی برای حضور در مارکت ایران ندارد و براساس سیاست های کلی خود، مشارکت با خودروسازان پر نفوذ دولتی را به حضور کم رقم با بخش خصوصی ترجیح می دهد.

اکنون نیز گره کور این موضوع با بسته شدن سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی و گسترش هزینه تدریجی یورو اجین شده است و شرایط ستاره ایران وهم آلود تر از در بیشتر مواقع به نظر می رسد.

درصورت تمایل این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات