کد خبر : 30508
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
16 views بازدید

رکاب – آموزش گام‌به‌گام دریفت با آرسی؛ هیجان لیز خوردن

به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته رکاب به نوشته پایگاه خبری «رکاب»، برای انجام یک دریفت دقیق باید ابتدا از یک ابزار خوب دارا بود. به خاطر گریز از مرکز بسیار بالا و توانایی کنترل دور موتور دقیق پیشرانه‌های الکتریکی‌، عموما از آرسی‌های الکتریکی برای این کار استفاده می‌شود. به علاوه از طرف دیگر با استناد به سطح پیست تایرهای ویژه نیز […]

به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته رکاب

به نوشته پایگاه خبری «رکاب»، برای انجام یک دریفت دقیق باید ابتدا از یک ابزار خوب دارا بود. به خاطر گریز از مرکز بسیار بالا و توانایی کنترل دور موتور دقیق پیشرانه‌های الکتریکی‌، عموما از آرسی‌های الکتریکی برای این کار استفاده می‌شود. به علاوه از طرف دیگر با استناد به سطح پیست تایرهای ویژه نیز استفاده می‌شوند. یکی از اساسی ترین نکاتی که در تمام رشته‌های دریفت صدق می‌کند این است که همزمان با اینکه خودرو در مرحله لیز‌خوردن است‌، گسترش دور موتور و فشردن پدال گاز دلیل کاهش اصطکاک با زمین شده و سرعت خودرو نیز به همین نسبت کم خواهد شد. به علاوه از طرف دیگر باید توجه داشت که دریفترها عموما تنها با دیفرانسیل عقب رفتار می‌کنند و با گسترش و کاهش دور موتور خود‌، سعی در حفظ آرسی در قوس پیچ دارند. یادگیری دریفت با آرسی یک رفتار بطور کلی تجربی است با اینحال در مرحله اول می‌توان با بررسی اصول ابتدایی چند حرکت ساده، آمادگی ذهنی ضروری را پیدا کرد.

تمرین شروع دریفت
تنها هدف این قسمت کار یادگیری تنظیم خودرو برای ورود خوب به قوس و کنترل خودرو در موازات آن است. در مرحله ۱ باید رفتار ترمزگیری انجام شود. در لحظه رسیدن به نقطه شماره ۲ باید فرمان به سرعت به سوی داخل پیچ چرخانده شود تا آرسی شروع به لیز خوردن کند. در نقطه three باید رفتار شتاب‌گیری انجام شود و به کمک شاسی گاز‌، سرعت آرسی کنترل شود. نقطه four محلی است که باید فرمان به سرعت به سوی خارج پیچ چرخانده شود و نتیجا در نقطه ۵ حرکت عادی ادامه می یابد.

برای شما هم جالب است:   نبستن کمربند ایمنی، برای سرنشین عقب مرگ‌آور است

 

دریفت روی قوس
لیز خوردن حول یک قوس پر‌کاربردترین حرکت دریفت است. این حرکت باید در گام دوم و بعد از کسب آمادگی‌های ضروری برای ورود به پیچ انجام شود. در این حرکت ابتدا در نقطه ۱ و قبل از رسیدن به پیچ با سرعت بسیار بالا حرکت کرد. سپس در نقطه ۲ باید رفتار چرخاندن فرمان به سوی داخل پیچ و ترمز‌گیری به روش همزمان انجام شود. سپس در میانه‌های قوس در نقطه three باید فرمان به سوی تصویر چرخانده شود و بعد از اتمام قوس در نقطه۴ فرمان به موقعیت عادی باز‌می‌گردد.

 

دریفن قوس دوبل
این حرکت در حقیقت مشابهت بسیار فراوانی به دریفت قوس معمولی دارد با اینحال در نقطه تغییر جهت برای ورود به پیچ دوم کمی پیچیده‌تر است. در این حرکت در نقطه ۱ باید با دریفت وارد قوس شد و با دور موتور و زاویه چرخ‌ها به حرکت ادامه داد.در لحظه رسیدن به نقطه ۲ باید شاسی گاز رها شود تا خودرو با وزن خود اقدام به لیز خوردن کند و به مرور زمان به حالت افقی بازگردد. بعد از صاف‌شدن فرمان در نقطه three از نو شتاب‌گیری انجام می‌شود. بعد از رسیدن به نقطه four از نو فرمان در جهت تصویر چرخانده و در جهت خروج از پیچ به حرکت ادامه داده شود.

 

دریفت پیشرفته
برای دریفت آرسی‌های حرفه‌ای و سریع نمی‌توان از شیوه‌های سابق استفاده کرد و می بایست از یک شیوه دیگر سود برد. در صورتی که سرعت ورود به پیچ بسیار بالا باشد می‌توان از شتاب ورودی به جای شتاب‌گیری در میانه پیچ استفاده کرد و قبل از ورود به پیچ لیز خوردن را شروع کرد. در نقاط ۱ تا three باید با قدرت بالا حرکت کرد و با سرعت فرمان را به ترتیب به سوی داخل‌، بیرون و داخل پیچ چرخاند. بعد از خروج خودرو از حالت متعادل باید در نقطه۴‌، فرمان را به حالت مستقیم در آورد تا آرسی با قوس شکل گرفته وارد پیچ شود. سپس باید در میانه پیچ و در نقطه ۵ به کمک شاسی شتاب‌گیری اقدام به کنترل آرسی کرد و در نقطه ۶ و با انتهای یافتن قوس خودرو را به کمک گاز و ترمز در مسیر مستقیم در نقطه ۷ قرار داد.

برای شما هم جالب است:   رکاب - ۷ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در دوبی

 

دریفت دوبل
برای انجام حرکت دریفت همزمان دو آرسی باید به چند نکته توجه داشت. در این حرکت هر دو آرسی با فاصله بسیار کم از یکدیگر حرکت می‌کنند و باید به موازات هم لیز بخورند. در این قسمت کار می بایست از گاز و ترمز برای رسیدن و یا کاهش سرعت و همراه‌شدن استفاده کرد و از شتاب‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز کرد. این حرکت بسیار سخت است چونکه دو دریفتر با سبک‌های مختلف باید با یکدیگر بسیار هماهنگ شوند و این نیاز به پشتکار و تمرین مشترک بسیار فراوانی است. در نقطه ۱ در لحظه ورود به قوس باید توجه داشت که در صورت بالا بودن سرعت با ترمز حتما سرعت‌ها هماهنگ شوند. در نقطه ۲ و در زمان انجام دریفت دقت شود که در صورت کاهش بیش از اندازه فاصله می‌توان با گسترش سرعت تایر‌ها را لیز داد‌ تا با چرخش از برخورد جلوگیری شود و دریفت با شکل و فرم خود ادامه بیابد.

 

نوشته: محمدرضا برخورداری



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات