کد خبر : 16918
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۳۳
8 views بازدید

عصر خودرو – اثر مولفه پیشرفت کالا بر منحنی سهم مارکت

به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته عصر خودرو اثر مولفه پیشرفت کالا بر منحنی سهم مارکت عصر خودرو- با بررسی روند سالانه تولید و به نسبت آن سهم مارکت معرفی‌کنندگان خودرو در پنج سال قبلی، می‌توان پیش‌بینی کرد که بعد از برجام تنها خودروسازانی قادر اند به گسترش مارکت خود فکر کنند که پیشرفت کالا را سرلوحه برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند. به […]

به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته عصر خودرو

اثر مولفه پیشرفت کالا بر منحنی سهم مارکت

عصر خودرو- با بررسی روند سالانه تولید و به نسبت آن سهم مارکت معرفی‌کنندگان خودرو در پنج سال قبلی، می‌توان پیش‌بینی کرد که بعد از برجام تنها خودروسازانی قادر اند به گسترش مارکت خود فکر کنند که پیشرفت کالا را سرلوحه برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند.

به نوشته پایگاه خبری «عصر خودرو» با استناد به گفته جهان اقتصاد، هم اینک خودروسازی کشور به‌دلیل عدم تنوع در تولیدات تولیدی از یکسو و انحصار تولید وانگهی حق انتخاب را از خریداران گرفته است؛ این در شرایطی است که تولید‌کنندگان کشورمان قبل از این در سال‌هایی که می‌توانستند به پیشرفت کالا بپردازند روی پیشرفت تیراژ تمرکز کردند؛ ممکن است اگر جریان پیشرفت کالا در سال‌هایی که خودروسازان سودهای سرشاری از تولید خودرو کسب می‌کردند دنبال می‌شد، امروز صنعت خودرو در موقعیت بهتری به‌سر می‌برد. از این حیث با استناد به انحصار مارکت و به علاوه از طرف دیگر اجبار متقاضیان از خرید خودرو‌های موجود، خودروسازان طی یک دهه قبلی نیازی بر پیشرفت کالا و حتی ایجاد خلاقیت در تولیدات خود ندیدند؛ این در شرایطی است که با استناد به اشباع مارکت تنوع کالا می‌تواند نقش فراوانی در جذب تقاضای بیشتر از جانب خریداران ایفا کند. در این عرصه بسیاری از صاحبنظران نیز اعتقاد دارند که تنوع کالا ارزش بسیاری در جذب تقاضای موجود در مارکت دارد. این گفته صاحبنظران به‌خوبی در آمارهایی که در عرصه روند سهم مارکت تولید‌کنندگان طی ۵ سال قبلی پخش شده نمایان است. (طرح مقابل) از این حیث به‌نظر می‌رسد که با قرار گرفتن در شرایط پساتحریم و به علاوه از طرف دیگر عقد قراردادهای وسیله نقلیه ای می‌توان تا حدود فراوانی به تنوع کالا در صنعت خودرو امیدوار بود. با اینحال در شرایطی که خودروسازان طی یک دهه، تغییر چشمگیری در سبد تولیدات تولیدی خود صورت نداده‌اند، با شرایطی که گفته شد برجام فرصت نوسازی صنعت خودرو را بوجود آورده است از اینرو خودروسازان قادر اند با پیشرفت کالا خلأ موجود در مارکت را پرکنند؛ از اینرو به دلیل آنکه تنوع کالا یکی از نیازهای مارکت حال حاضر است و خریداران خودرو توجه جدی به آن دارند خودروسازان نیز باید آن را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند؛ چرا که بدون توجه به این مسئله نه تنها امیدی به آتی پیشرفت تولید نیست؛ حتی کمپانی‌های خودروساز نیز نمی‌توانند در کسب سهم بیشتر موفق رفتار کنند. در این عرصه عده ای از صاحبنظران اعتقاد دارند که خریداران خودرو طی سال‌های قبلی خودروهای متناسب با خواست و نیاز خود را تهیه نکرده‌اند؛ از اینرو خودروسازان باید در قراردادهای جدیدشان به روز کردن تولیدات را حاوی اهمیت قرار دهند تا رضایت خریدار جلب شود.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - اجرای بخشودگی مجدد جرائم بیمه ثالث موتورسواران در ماه آتی

در این بین با اینحال صاحبنظران بر مسئله مهم دیگری نیز تاکید دارند که آن توجه به هرم تقاضا و رابطه این مسئله با تولید و معرفی تولیدات تازه است. آنگونه که گفته می‌شود، خودروسازانی قادر اند در شرایط پساتحریم، سهم مارکت بیشتری را کسب کنند که در محدوده‌های هزینه ای مختلف، تولیدات تازه معرفی کنند، با اینحال مسئله دیگری که کمپانی‌های خودروساز باید به آن دقت کنند این است که همسو با پرکردن خلأ‌های هزینه ای مطابق با هرم تقاضا، باید با استناد به قدرت خرید خریداران و تقاضای موجود در مارکت، تولیدات تازه خود را معرفی کنند. پیرامون این مثال، حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت‌وگو با «جهان اقتصاد» با اشاره به اینکه خودروسازانی قادر اند موفق‌ رفتار کنند که بحث تنوع کالا را در برنامه‌ریزی خود قرار دهند، بیان می کند: خودروسازان قادر اند سهم بیشتری در مارکت آتی خودرو داشته باشند به شرطی که به مولفه‌های خریدار‌پسند از نمونه هزینه، کیفیت و تنوع دقت کافی داشته باشند. به باور کریمی سنجری تنوع کالا یکی از زیرمجموعه‌های پیشرفت صنعت خودرو است و در صورتی خودروسازان قادر اند روند پیشرفت را در کمپانی‌های خود رقم بزنند که قادر باشند سهم بیشتری از مارکت را کسب کنند؛ چراکه بدون اخذ سهم بیشتر، پیشرفت زیرساخت‌ها ممکن نیست. وی با اشاره به اینکه در هرم تقاضا، خریداران براساس قدرت خریدشان دسته‌بندی می‌شوند تاکید می‌کند که در این بین خودروسازانی موفق‌اند که در رده‌های مختلف هزینه ای قادر باشند تولیداتی را معرفی کنند. در عین حال صاحبنظران تاکید دارند در مارکت خودرو ایران خودروسازانی قادر اند سهم بیشتری از مارکت را از آن خود کنند که پیشرفت کالا خود را در محدوده هزینه‌های پایین ۴۰ میلیون تومان قرار دهند؛ چراکه تقاضا در این رده هزینه ای بیشتر از رده‌های دیگر است. با اینحال با نگاهی به روند سالانه تولید و سهم مارکت معرفی‌کنندگان خودرو کشور طی ۵ سال قبلی گوینده آن است که خودروسازانی که از تنوع کالا بیشتری دارا بودند توانستند سهم بیشتری از مارکت را به‌دست آورند. روند سالانه تعداد خودروهای تولیدی و سهم مارکت خودروهای سواری به وسیله معرفی‌کنندگان به‌صورت طرح در گزارش آورده شده است.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - شرایط فروش BYD s۶ ویژه ماه مبارک رمضان



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات