به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته عصر خودرو

حریق‌سوزی اتوبوس‌ها در تایوان + تصویر

عصر خودرو- طی هفت ماه قبلی با بروز مشکلاتی از قبیل ضعف مدیریت اتوبوس‌های توریستی، ساعات زیاد کار رانندگان و رقابت نامطلوب فعالان این صنعت، ۵۹ نفر جان خود را در تصادفات اتوبو‌س‌ها از دست داده‌اند. تنها در هفته قبلی در تصادفی مرگبار ۳۳ نفر کشته شدند.

به نوشته پایگاه خبری«عصر خودرو» با استناد به گفته ایلنا، وزارت حمل و نقل، مسؤول مدیریت عملکرد اتوبوس‌ها از نمونه واردات، تولید، تست و نظارت بر آن‌هاست، با اینحال با گذشت نه ماه از لحظه تصدی آقای «هو چن تان»، وزیر حمل و نقل، هنوز هیچ مقرراتی برای اتوبوس‌های توریستی و به علاوه از طرف دیگر اجرای استاندارد‌های ایمنی خوب‌تر معرفی نشده است.

اتوبوس‌های دو طبقه از سال ۱۹۸۳ به تایوان وارد شده‌اند با این وجود نهادهای نظارتی دولت، به عنوان قانون‌گذار، کاری از قبل نبرده‌اند. حتی کمپانی‌های مجری قادر اند با داشتن یک رابطه، تست بار و تست واژگونی ۳۵ درجه مربوط به اتوبوس‌ها را به سادگی پشت سر بگذارند. مثلاً اتوبوس‌های دو طبقه با ارتفاع ۸/۳ متر که اغلب به همه چیز از یخچال گرفته تا ابزارهای صوتی و تصویری مجهزند، چگونه توانسته‌اند با این همه وزن اضافی با موفقیت از بازرسی‌های ایمنی عبور کنند؟

هر تصادفی علتی دارد. وقتی اتفاقی به طرز مکرر رخ می‌دهد، معمولاً دلیل ساختاری دارد. می‌توان با شناسایی، بررسی و توجه به علل پایه‌ای و ساختاری، از وقوع اتفاقات فاجعه‌آمیز جلوگیری کرد.

سال قبلی در حریق‌سوزی یکی از اتوبوس‌ها ۲۶ نفر جان باختند و ۳۳ نفر دیگر هم که هفته قبلی در تصادف اتوبوس کشته شدند. آیا می‌توانیم چشمان خود را ببندیم و تظاهر کنیم هر اتفاق فاجعه‌آمیزی تقدیر و سرنوشت است؟

برای شما هم جالب است:   میتسوبیشی ای اس ایکس 2017



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد