کد خبر : 33290
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
21 views بازدید

رکاب – مروری بر روند حضور ولوو تراکس در آمریکا؛ از سرزمین شمالی

به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته رکاب به نوشته پایگاه خبری «رکاب»، ولوو در بازاری در حال رسیدن به موفقیت‌های روز‌افزون است که خریداران و خریداران این منطقه، اساسا ذائقه‌ای ویژه دارند و اختلاف‌های ظاهری و ساختاری بین کامیون‌های این بخش از دنیا با ساخته‌های اروپایی ولوو، ریشه‌ای و بنیادین است. با اینحال در سال‌های واپسین ولوو بسیار خوب رفتار کرده ‌و […]

به نوشته سایت رکاب و با استناد به گفته رکاب

به نوشته پایگاه خبری «رکاب»، ولوو در بازاری در حال رسیدن به موفقیت‌های روز‌افزون است که خریداران و خریداران این منطقه، اساسا ذائقه‌ای ویژه دارند و اختلاف‌های ظاهری و ساختاری بین کامیون‌های این بخش از دنیا با ساخته‌های اروپایی ولوو، ریشه‌ای و بنیادین است. با اینحال در سال‌های واپسین ولوو بسیار خوب رفتار کرده ‌و با وجود این تا رسیدن به مقام اول مارکت، راه بسیار سخت و سختی در پیش دارد، با اینحال از دیگر عضو سری‌اش یعنی ماک که نمادی از کامیون‌های آمریکایی شمرده می‌شود، عملکرد بسیار بهتری از خود نمایش داده است.

خیز بزرگ ولوو
ولوو خیز خود را برای ورود به آمریکای شمالی از دهه ۵۰ میلادی شروع کرد که پیش از هرچیز به نمایش چند کالا دماغ‌دار اروپایی گذشت. این کمپانی اروپایی در سال ۱۹۵۹ سه نمونه تایتن، استارک و وایکینگ را در آمریکا به نمایش گذاشت و ارائه آنها را شروع کرد که این به معنی حضور در بازاری بسیار ویژه و با این وجود سنتی بود که بزرگان آمریکایی از قبیل اینترنشنال، وایت، کنوورث، ماک، فریت لاینر و… در آن یکه‌تازی می‌کردند. نخستین شروع جدی ولوو در مارکت آمریکای شمالی در سال ۱۹۷۱ رقم خورد که eight ابزار کامیون بی‌دماغ F86 برای تست و آزمایش وارد آمریکا شدند و با پشت سر گذاشتن موفق این تست‌ها، در سال ۱۹۷۴ نخستین ارائه این خودرو در ایالت‌های شمالی آمریکا شروع شد. دومین مرحله در تاریخچه حضور ولوو در آمریکا به سال ۱۹۸۱ باز‌می‌گردد که این کمپانی برای محکم‌تر‌کردن جاپای خود اقدام به خرید کمپانی مشهور white motor کرد تا از این پس تولیدات خود و وایت را با اسم‌های وایت، ولوو و اتوکار که نامی قدیمی در تولید کامیون در آمریکا شمرده می‌شد و اکنون در تملک وایت بود، به فروش برساند. در راستای گسترش دامنه حضور، ولوو با جنرال موتورز در سال ۱۹۸۸ اقدام به عقد قرار‌داد مشارکت کرد تا تولیداتی با اسم‌های WhiteGMC نیز در سبد ساخته‌های این گروه قرار بگیرد با اینحال این نحوه روند ارائه خودرو‌های تولیدی در سال ۱۹۹۵ به انتهای راه خود رسید چرا که ولوو اکنون قوی‌تر از قبلی شده بود و لحظه آن بود که محصولاتش را تنها با اسم خود به مارکت ارائه کند. سومین حرکت ولوو برای محکم‌تر‌کردن حضور خود در مارکت آمریکای شمالی در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد که به باعث آن، بخش‌هایی از سهام رنو تراکز به وسیله ولوو تهیه شد تا به این صورت ولوو بتواند اسم مشهور و مشهور این منطقه یعنی ماک را نیز تصاحب کند و شهرت آن را برای گسترش مارکت فروش خود به کار گیرد.

برای شما هم جالب است:   رکاب - ورژن پرفورمنس تسلا نمونه ۳ تا سال آتی می‌آید

ولوو L375 مشهور به استارک، از نخستین مجموعه کامیون های ارائه شده به وسیله ولوو در آمریکای شمالی است.

 

در سال ۱۹۷۱ به منظور آزمایش و بررسی کارایی کامیون های ولوو، eight ابزار مجموعه F86 وارد این منطقه شد. این کامیون بهمراه نمونه دماغ‌دار N86 از مجموعه system8 ولوو بودند.

 

ولوو تایتن نخستین کامیون تولیدی ولوو با موتور توربودیزل و ترمز‌های بادی بود که بعد‌ها کابین آن در تولید مجموعه‌های دماغ‌دار system8 استفاده شد. تایتن بعد‌ها ورژن بدون دماغ نیز پیدا کرد که اساس روی کار آمدن مجموعه F86 شد و برای مجموعه دماغ‌دار N ولوو نیز تایتن دماغ‌دار مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

کشنده‌ای با ظاهر ولوو و اسم whiteGMC

 

کشنده وایت با جلوپنجره‌ای به شکل ولوو. این کار برای آشنایی بیشتر مارکت با ولوو صورت می‌گرفت چرا که ولوو برندی جدید‌وارد بود و مارکت هنوز شناختی درمقایسه با آن نداشت.

 

نویسنده: مهندس علیرضا داودی



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات