کد خبر : 18558
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
1 views بازدید

فروش خودروهای میلیون‌ دلاری در حراجی ویلا اربا

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی حراجی ویلا اربا، در یک لحظه با فستیوال خودروی ویلا ده‌استه ایتالیا برگزار می‌شود و امسال هم با معاملات میلیون دلاری نمونه‌های مشهور، علاقه‌مندان صنعت خودروی جهان را شگفت‌زده کرد. در شرایطی که تعداد خودروهای صفر کیلومتر دنیا با هزینه بیش از ۲ میلیون دلار، به زحمت به تعداد انگشتان یک دست می‌رسد، نمونه‌های کلاسیک […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

حراجی ویلا اربا، در یک لحظه با فستیوال خودروی ویلا ده‌استه ایتالیا برگزار می‌شود و امسال هم با معاملات میلیون دلاری نمونه‌های مشهور، علاقه‌مندان صنعت خودروی جهان را شگفت‌زده کرد.

در شرایطی که تعداد خودروهای صفر کیلومتر دنیا با هزینه بیش از ۲ میلیون دلار، به زحمت به تعداد انگشتان یک دست می‌رسد، نمونه‌های کلاسیک به سادگی با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار در حراجی‌های مشهور جهان، معامله می‌شوند. مدتی قبل در نوشته ای با عنوان «چرا مردم به خودروهای کلاسیک علاقه دارند»، به بررسی این مسئله پرداختیم و اکنون به معرفی گران‌ترین نمونه‌های فروخته شده در یکی از جدی ترین حراجی‌های دنیا می‌پردازیم.

فستیوال خودروی ویلاده‌استه (villa d’este) همه ساله در خردادماه برگزار می‌شود. این منطقه در نزدیکی رم، پایتخت ایتالیا قرار دارد و در سال‌های واپسین، ارزش فراوانی در تقویم اتفاقات مرتبط به صنعت خودروی دنیا یافته است. برندها و کلکسیونرهای فراوانی در این محل جمع می‌شوند و حتی خودروسازان، در حاشیه‌ی آن به معرفی نمونه‌های تازه خود می‌پردازند. غیر از این، در ویلا اربا که ساختمانی ارزشمند و تاریخی در نزدیکی ویلاده‌استه است، حراجی نمونه‌های مختلف از خودروهای کلاسیک صدساله تا نمونه‌های تولید محدود مدرن انجام می‌شود. امسال هم این موضوع برگزار شد و با معاملاتی نجومی همراه بود که پیشتر‌ی نوشته به بررسی آن خواهیم پرداخت.

پورشه ۹۱۱ R نمونه ۲۰۱۶

porsche 911 R

در دیزاین ۹۱۱ R، کاهش وزن و ایجاد محیط نمونه‌های قدیمی پورشه حاوی اهمیت بوده است. بدین جهت، از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و صندلی‌هایی با حال و هوای خودروهای اسپرت قدیمی، در تولید آن استفاده شده است. نیروی محرکه تنفس طبیعی ۶ سیلندر، با آرایش خطی و حجم ۴ لیتر، در پشت این خودرو قرار گرفته است تا قدرت ۴۹۳ اسب بخار در دور موتور ۸۲۵۰ دور بر دقیقه تولید کند. با استناد به اعلام پورشه، ۹۱۱ R توانایی دارد ظرف ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

این خودرو با اسم جدی ترین نمونه ۹۱۱ در قرن تازه شهرت دارد. پورشه ۹۱۱ R بر پایه‌ی نمونه GT۳ RS معرفی شد و به تعداد محدود ۹۹۱ ابزار، به فروش رسید. هزینه این نمونه در لحظه تحویل به خریداران ۱۸۶ هزار دلار بود؛ با اینحال نمونه‌ای با ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد، در حراجی ویلا اربا به هزینه ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد.

لانچیا دلتا S4 استرادله نمونه ۱۹۸۵

lancia S4 stradale

در چنین موقعیتی امروزه خبری از برند پرطرفدار لانچیا در جهان خودروهای اسپرت نیست و این تولیدکننده ایتالیایی که در سال ۱۹۰۶ شکل گرفت، اکنون به تولید نمونه‌های ارزان‌هزینه، پایین نظر فیات می‌پردازد؛ با اینحال در سال‌های ۱۹۸۰، یکی از قدرت‌های برتر دنیا در مسابقات رالی جهانی بود.

با استناد به سنت خودروسازان ایتالیایی، تولیداتی که از روی نمونه‌ی ویژه مسابقات، با نیت فروش به مردم و استفاده در شهرها، ساخته می‌شدند، پسوند استرادله را بهمراه داشتند. لانچیا با نمونه S4 به موفقیت‌های فراوانی در مسابقات سرعت رسید و ورژن‌ی استاندارد جاده‌ای آن را در سال ۱۹۸۵ معرفی کرد که  تولید آن به تعداد ۲۰۰ ابزار محدود شد. S4 استرادله با نیروی محرکه ۱.۸ لیتری تجهیز به توربوشارژ و سوپرشارژ، بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت و در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. نهایت سرعت این خودرو ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت بود

برای شما هم جالب است:   آشنایی با سنتناریو؛ نمادی برای احترام به بنیان گذار لامبورگینی

نمونه‌ای که در حراجی فروخته شد، تنها ۱۶۰۰ کیلومتر تلاش نموده بود و بدین جهت، با هزینه ۵۵۱ هزار دلار تحویل خریدار آن شد.

جگوار E-Type رودستر نمونه ۱۹۶۱

جگوار E typeبه نظر‌ی صاحبنظران، نمونه E-Type، جدی ترین خودروی تاریخ جگوار تا به امروز است. ورژن‌های متفاوتی از این خودرو، بین‌سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۵ تولید شد که عموما حاوی نیروی محرکه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری و ۴.۲ لیتری بودند. رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در کمتر از ۷ ثانیه و ثبت نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، از خصوصیت‌های جگوار E-Type بود.

مدلی از این خودرو که در حراجی ویلا اربا در معرض فروش قرار داده شد، به دلیل حضور در مسابقات مختلف، ارزش کلسکیونی بالا داشت و نهایتا به هزینه ۶۵۱ هزار دلار، فروخته شد.

فراری ۳۳۰ GTC نمونه ۱۹۶۶

فرارری GTC 300

سری ۳۳۰، جدی ترین کالا فراری در سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۸ شمرده می‌شود. این خودرو در چند تیپ مختلف وجود داشت و از ورژن‌ی GTC، به تعداد ۵۹۸ ابزار تحویل خریداران شد که تنها ۲۲ ابزار از آن در شرایط محشر قرار دارند. نیروی محرکه ۳۳۰ GTC، از نوع ۴ لیتری ۱۲ سیلندر با آرایش V بود که حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت.

این خودرو با رنگ استثنائی قهوه‌ای متالیک، به هزینه ۶۷۶ هزار دلار در حراجی فروخته شد.

مازراتی WRE نمونه ۱۹۵۹

maserati wre

در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم، مازراتی اقدام به تولید سه ابزار WRE با نیت کمپانی در مسابقات جهانی اینترپرایز کرد. هر سه‌ خودرو با موفقیت‌های بسیاری همراه بودند و در لحظه خود به شهرتی جهانی رسیدند. نیروی محرکه سری WRE با ۲.۵ لیتر حجم، حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت.

مازراتی WRE که در حراجی حضور داشت، نمونه شماره‌ی ۲ از این سه‌گانه بود که بعد از بازسازی کامل فنی و ظاهری، به هزینه ۸۱۴ هزار دلار فروخته شد.

لامبورگینی کانتاش LP400 نمونه ۱۹۷۵

Lamborghini lp400 countach

اولین بار در کنفرانس خودروی ژنو سال ۱۹۷۱، نمونه افسانه‌ای کانتاش معرفی شد و با دیزاین خارق‌العاده‌ی خود، چهره‌ی نسل تازه سوپراسپرت‌های دنیا را متحول کرد. بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۰، بیش از ۲ هزار ابزار کانتاش ساخته شد؛ با اینحال از ورژن‌ی پرسیکوپیو LP400 تنها ۱۵۰ ابزار می باشد. این خودرو با نیروی محرکه ۱۲ سیلندر ۴ لیتری، ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشت و از اولین خودروهای جاده‌ای دنیا بود که در زمانی کمتر از ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و می‌موفق شد تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرد.

برای شما هم جالب است:   خودروهای کوچک‌تر، اخطار مرگ و آسیب بیشتری دارند

نمونه‌ی پرسیکوپیو LP400 در حراجی ویلا اربا، تنها ۶ هزار کیلومتر تلاش نموده بود و به هزینه ۹۱۴ هزار دلار به یک شاهزاده‌ی سعودی فروخته شد.

فراری F40 نمونه ۱۹۹۰

ferrari f40

مثل کانتاش، نمونه F40 فراری هم از ارزش فراوانی به اشتراک نمونه‌های سوپراسپرت مدرن دارا است. از سال‌های انتهای دهه‌ی ۸۰ میلادی، فراری تصمیم گرفت به طرز متوسط، در هر ۱۰ سالی یک ابرخودرو با نهایت تکنولوژی‌های خود تولید کند. نمونه F40 در سال ۱۹۸۷ معرفی شد و به تعداد ۱۳۱۱ ابزار تا ۱۹۹۲ در خط تولید قرار داشت.

نیروی محرکه F40 از یک موتور ۲.۹ لیتری با توربوشارژ دوگانه تشکیل شده بود که بیش از ۴۷۰ اسب بخار قدرت داشت و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۴.۷ ثانیه را ممکن می‎کرد. این نمونه به خاطر وزن خالص ۱۳۰۰ کیلوگرم، با نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی دنیا در لحظه خود بود.

نمونه F40 در سال ۱۹۷۸ با هزینه ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد که با استناد به نرخ تورم، برابر با ۸۴۰ هزار دلار امروز ارزش داشت و گران‌ترین خودروی اسپرت تا آن وقت بود. ورژن‌ای از این خودرو که در حراجی ویلا اربا حضور داشت، به هزینه یک میلیون و ۱۹۰ هزار دلار فروخته شد.

تالبوت لاگو T26 گرند اسپرت نمونه ۱۹۴۸

تالبوت لاگو T26 گرند اسپورت

خودروسازی تالبوت از سال ۱۹۳۵ مطرح شد و با توزیع نمونه‌های اسپرت لوکس با دیزاین آیرودینامیک، شهرت یافت. این تولیدکننده فرانسوی تا سال ۱۹۵۶ در مارکت حضور داشت و بعد از آن، با ورشکستگی مواجه و تعطیل شد. از نمونه‌ T26 گرند اسپرت، تنها ۲۹ ابزار ساخته شد و با استناد به حضور آن در مسابقات لمانز ۲۴ ساعته، مشهورترین خودروی اسپرت در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم لقب گرفت.

ورژن‌ای از تالبوت لاگو T26 که در حراجی حضور داشت، به‌دلیل اینکه زمانی مورد بهره برداری‌ی مارلین دیتریش، هنرپیشه‌ی آلمانی تبار هالیوود بوده است و به علاوه از طرف دیگر از معدود نمونه‌های کانورتیبل شمرده می‌شود، ارزش بیشتری پیدا کرد و به هزینه یک میلیون و ۲۵۲ هزار دلار فروخته شد.

فراری  ۲۷۵ GTS نمونه ۱۹۶۵

Ferrari 275 GTS

بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۸، تعداد ۹۷۰ ابزار فراری از سری ۲۷۵ ساخته شد که ۲۰۰ عدد از آن، نمونه ۲۷۵ GTS بود. این خودرو با بدنه‌ی کانورتیبل و نیروی محرکه ۱۲ سیلندر ۳.۳ لیتری، نزدیک به ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت و ظرف ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. نهایت سرعت ۲۷۵ GTS، حدود ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت مطرح شده است.

با استناد به کد با ارزش ۱۰، از سری ۲۰۰ عددی این خودرو، فراری ۲۷۵ GTS به هزینه ۲ میلیون دلار در حراجی ویلا اربا فروخته شد.

پورشه ۹۱۱ کاررا RSR 3.8 نمونه ۱۹۹۳

پورشه 911 RSR

نمونه RSR از سری ۹۱۱ با کد ۹۶۴ نیز شهرت دارد. اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۸۹ معرفی شد و به دلیل بهره برداری از جعبه‌دنده‌ی تیپ‌ترونیک اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل، متمایز از دیگر تولیدات پورشه بود. تا سال ۱۹۹۴ بیش از ۶۲ هزار ابزار از نمونه ۹۶۴ ساخته شد؛ با اینحال تنها ۴۵ ابزار از آن، از نوع RSR و با نیروی محرکه توانمند ۳.۸ لیتری توربوشارژ بود. نمونه RSR غیر از قدرت ۳۰۰ اسب بخار، بدنه‌ای به وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم داشت و سبک‌تر از دیگر نمونه‌های ۹۱۱ در آن وقت بود؛ ضمن اینکه با لحظه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۷ ثانیه و نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت، ابرخودروی آن وقت شمرده می‌شد.

برای شما هم جالب است:   بی ام و 530 آی در پرشیا خودرو معرفی شد + هزینه و تاریخ ارائه

پرداخت مبلغی بیش از یک میلیون دلار برای پورشه ۹۱۱، به‌ندرت اتفاق می‌افتد. خصوصا وقتی که این نمونه، ورژن‌ای مدرن و ساخته شده در ۱۹۹۳ باشد. شاید دوست داشته باشید بدانید که خودروی RSR در حراجی ویلا اربا، بطور کلی نو و با کیلومتر کار کرد صفر همراه بود. حتی لکه‌های چربی و محافظ رنگ خودرو که در کارخانه روی آن کشیده شده نیز با گذشت بیش از ۲۵ سال، هنوز تمیز نشده است. بالاخره، این نمونه نایاب به هزینه ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار دلار به فروش رسید.

بوگاتی آتلانته تایپ ۵۷ نمونه ۱۹۳۵

Bugatti type 57 1935

اسم بوگاتی، مترادف خودروهای فوق لوکس و بسیار لوکس است. در چنین موقعیتی تعداد ۷۱۰ ابزار از نمونه تایپ ۵۷ بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۰ تولید شد؛ با اینحال تعداد بسیار کمی از آن تا به امروز باقی مانده‌اند. قبل از این، نمونه‌ی بطور کلی دست‌نخورده‌ای از این خودرو به هزینه ۴ میلیون دلار فروخته شده بود و پیش‌بینی می‌شد که ورژن‌ی حاضر در حراجی ویلا اربا هم بیش از ۲ میلیون دلار ارزش‌گذاری شود.

نمونه‌ای که برای معرفی در حراجی تکمیل شده بود، در حقیقت یک ورژن‌ی ابتدایی از تایپ ۵۷ شمرده می‌شد که بدنه‌ای دارای اختلاف از نمونه‌های نهایی داشت. تنها چهار ابزار از این خودروها ساخته شد که همگی با توجه و حضور مستقیم اوتوره بوگاتی (موسس این برند) همراه بود. این خودرو، در سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم، در دست یکی از اسطوره‌های تیم اتومبیل‌رانی بوگاتی قرار داشت و از این نظر هم برای کلکسیونرها جذابیت دارد. بوگاتی آتلانته تایپ ۵۷ بالاخره به هزینه ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار فروخته شد.

تالبوت لاگو T150-C SS نمونه ۱۹۳۷

Talbot lago T150-C SS

قبل از شروع حراجی، پیش‌بینی شده بود که این نمونه از تالبوت، یقینا بالاترین توصیه هزینه را داشته باشد. از نمونه T150-C SS، تنها ۱۴ ابزار ساخته شده است و از لحاظ صاحبنظران صنعت خودروی جهان، با اسم یکی از زیباترین خودروهای کلاسیک تاریخ، شهرت دارد؛ چرا که رنگ بدنه‌ی آن به سفارش گالری مشهور فیگونی، حالتی خاص دارد. این خودرو بالاخره به هزینه ۳ میلیون ۷۵۶ هزار دلار، چوب حراج خورد.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات