کد خبر : 29867
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
42 views بازدید

فروش پژو ۵۰۸ در آستانه تغییر نسل؛ شیوه تضمینی ایکاپ برای سلب اعتماد خریداران

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی ماجرای مشارکت پژو و ایران خودرو از روش کمپانی ایکاپ به مثنوی هفتاد من کاغذ بدل شده است، در جدید ترین اپیزود از این سریال نه چندان دلنشین، ایکاپ که قبل از این با معرفی پژو ۳۰۱ با هزینه ۹۴ میلیون تومان طعم شکست را تجربه کرده بود، اکنون دست به کار فروش محموله پژو […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

ماجرای مشارکت پژو و ایران خودرو از روش کمپانی ایکاپ به مثنوی هفتاد من کاغذ بدل شده است، در جدید ترین اپیزود از این سریال نه چندان دلنشین، ایکاپ که قبل از این با معرفی پژو ۳۰۱ با هزینه ۹۴ میلیون تومان طعم شکست را تجربه کرده بود، اکنون دست به کار فروش محموله پژو ۵۰۸ با هزینه ای تقریبا ۱۸۰ میلیون تومان شده است، تا باز هم شانس خود را برای ارائه پژو های وارداتی در مارکت ایران بیازماید.

نکته اصلی در این عرصه این است که تاریخ ارائه پژو ۵۰۸ در مارکت جهان به سال ۲۰۱۱ باز می گردد، به عبارت دیگر اکنون نزدیک به هفت سال از عرضه این نمونه می گذرد و پژو فرانسه سخت سرگرم پیشرفت نسل جانشین آن است، وسیله نقلیه ای که یقینا ظرف چند ماه آتی تحت نام نسل دوم ۵۰۸ عرضه و ارائه خواهد شد.

از اینرو خریداران نمونه های حال حاضر ۵۰۸ تحویلی ایران خودرو، به یکباره خود را در مواجه با یک کالا قدیمی خواهند دید که دیگر حتی در مارکت کشورمان نیز ارائه نمی شود.

دلیل این امر آنست که با استناد به هزینه حدود ۱۷۰ – ۱۸۰ میلیون تومانی پژو ۵۰۸ و مارکت محدود آن، داخلی سازی و مونتاژ نسل حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد و بدین خاطر ۵۰۸ تحت نام یک خودرو بطور کلی وارداتی تنها منطبق بر خطوط تولید جهانی پژو تولید می گردد و شانسی برای تکرار پروسه تولید ده ها ساله مانند ۴۰۵ و ۲۰۶ ندارد.

برای شما هم جالب است:   احتمال گسترش هزینه بنزین به ۱۵۰۰ تومان از دی‌‌ماه

بدین خاطر با استناد به ذهنیت بد خریداران از پژو ۴۰۷ و شکست نمونه های وارداتی پژو ۳۰۱ در مارکت طی ماه های واپسین، جا دارد که خریداران با دید باز درمقایسه با انتخاب یا عدم انتخاب پژو ۵۰۸ تصمیم گیری کنند، چرا که با استناد به اوضاع نامشخص تعرفه واردات و ثبت سفارش، پیش بینی هر سرنوشتی اعم از مواجه با کاهش هزینه در مارکت و کمبود قطعات یدکی تا کسب سود ناشی از گسترش تعرفه واردات برای خریداران پژو ۵۰۸ محتمل است.

وانگهی در اوضاع حال حاضر مارکت نیز خریداران پژو ۵۰۸ با نزول هزینه مواجه شده اند، چرا که براساس اطلاعیه فروش ایران خودرو، هزینه ابتدایی پژو ۵۰۸ برابر با ۱۷۹ میلیون تومان مطرح شده است با اینحال اکنون با نگاهی به آگهی های فروش پژو ۵۰۸ در مارکت می توان موارد متعددی از هزینه های کمتر از هزینه کارخانه را مشاهده کرد.

تمام این موارد درحالی اتفاق افتاده که با استناد به حضور رقیبان توانمندی از قبیل هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، رنو تلیسمان، تویوتا کمری دست دوم و حتی DS 5 LS، توجیه فنی چندان پر رنگی برای خرید پژو ۵۰۸ با چنین هزینه و ریسک سرمایه گذاری ای نیست.

مخصوصا که در موقعیت حال حاضر مارکت خرید و فروش تولیدات کیا، هیوندای و تویوتا در این رده هزینه ای به راحتی و با حداقل نزول هزینه امکان دارد و خریداران الزامی به انتخاب خودرو پر ریسکی مانند پژو ۵۰۸ نمی کنند.

بدین خاطر خوب است ایکاپ و ایران خودرو با درس گرفتن از اشتباهات واپسین خود، زاویه نگاه خویش درمقایسه با خریداران و مارکت خودرو ایران را تغییر دهند و از این پس تنها خودروهای بطور کلی تازه و به روز را با هزینه و ویژگیهای تکنیکی نبردی برای ارائه در مارکت ایران انتخاب نمایند، تا حتی با این شیوه ذهنیت منفی خریداران درمقایسه با شیوه کاری این سری به تدریج تغییر کند.

برای شما هم جالب است:   معرفی دنا پلاس و سایپا کوییک در سال 96؛ وقتی خودروسازان ایرانی دست از سر پلتفرم‌های قدیمی برنمی‌دارند!

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات