کد خبر : 33789
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
20 views بازدید

فولکس واگن تیگوان در مقابل رنو کاجار؛ نبرد كراس اورهاى اروپايی در مارکت ایران

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی با شروع فروش فولکس ‌واگن تیگوآن در ایران، بیننده ورود یک رقيب تازه به مارکت رقابت کراس ‌اوور ‌های کشور هستیم، بازاری که در سال‌ های واپسین افزایش فراوانی داشته است. رقیبان مستقیم تیگوآن در مارکت های جهانی، پژو ۳۰۰۸، نیسان قشقایی، مزدا CX5، اشکودا کودیاک و رنو کاجار است که هیچ کدام از رقبا […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

با شروع فروش فولکس ‌واگن تیگوآن در ایران، بیننده ورود یک رقيب تازه به مارکت رقابت کراس ‌اوور ‌های کشور هستیم، بازاری که در سال‌ های واپسین افزایش فراوانی داشته است. رقیبان مستقیم تیگوآن در مارکت های جهانی، پژو ۳۰۰۸، نیسان قشقایی، مزدا CX5، اشکودا کودیاک و رنو کاجار است که هیچ کدام از رقبا هم ‌اکنون در مارکت کشورمان حاضر نیستند.

در مارکت ایران رقیبان اصلی فولکس تیگوان، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان است که با استناد به هزینه هر یک، این آزمون جای بحث و بررسی دارد؛ با اینحال یقینا در آتی ای نه خیلی دور، ورود رنو کجار هيجان این آزمون را داغ ‌تر می کند. نبردی که در ابعادی بسیار بزرگتر بین خودروساز شماره یک حال حاضر جهان (فولکس واگن) و هولدینگ عظیم رنو- نیسان- میتسوبیشی نیز در جریان است.رنو کاجار و فولکس واگن تیگوآن هر دو در کلاس کراس ‌اوور‌های متوسط جای می‌گیرند، خودروهایی که با توجه به شاسی مشترک با دیگر تولیدات برند خود و درنهایت بر روی شاسی خودروهای سواری ساخته‌ شده ‌اند و بیش از هر چیز خوب رانندگی در شهرها هستند. هر دو خودرو با نیت پوشش تقاضای رو به گسترش کراس ‌اوورهای در مارکت اروپا و جهان ساخته شده ‌اند و به دلیل ابعاد شبیه به، رقابت سختی را به هم دارند.

بررسى ابعاد و ظاهر
هر دو خودرو از لحاظ ظاهری پیرو سبک دیزاین تولیدات دیگر کمپانی‌ هایشان هستند و بدین جهت تیگوآن دیزاین ظاهری ساده‌ تری درمقایسه با کاجار دارد با وجود این درنهایت هر دو خودرو ظاهری خوب و دوست ‌داشتنی دارند.فولکس تیگوان رنو کاجاراز لحاظ ابعاد، دو خودرو حدودا یکسان هستند و تیگوآن تنها three سانتی ‌متر کشیده ‌تر است و فاصله محوری آن‌ هم حدود four سانتی‌ متر بیشتر است تا از این حیث دو خودرو در موقعیت برابری قرار داشته باشند.

هر دو خودرو برای یک خانواده چهار و یا حتی پنج نفره خوب هستند و مطمئنا کمبودی حس نمی‌ کنید ضمن آنکه محیط بار مناسبی هم در هر دو می باشد، امری که برای خریدار کراس‌ اوور‌ها مطمئنا مهم است.

برای افزودن محیط بار به سادگی می‌ توانید صندلی‌ های عقب را بخوابانید با این وجود در اینجا رنو وضعيت بهتری دارد و با تا کردن صندلی‌ های عقب محیط بطور کلی مسطحی به دست می ‌آید و در طرف دیگر در تیگوآن صندلی‌ های عقب با اندکی شیب قرار می‌گیرند.
مقايسه قابلیت ها رفاهی و ایمنی
هر دو کمپانی در سال‌ های واپسین در عرصه ارائه قابلیت ها رفاهی دست‌ و دل ‌باز رفتار کرده‌ اند و طیف کاملی از قابلیت ها را بر روی خودروهای خود نصب می‌کنند و قابلیت ها بیشتر را می‌ توان به‌ صورت آپشن تهیه کرد.

برای شما هم جالب است:   5 راننده برتر فرمول یک 2017 از لحاظ جیمز الن

با این وجود در این عرصه رنو در نمونه‌ های استاندارد، قابلیت ها بیشتری ارائه می‌کند با وجود این درنهایت این قابلیت ها را می‌ توان بر روی فولکس واگن هم سفارش داد. در بازارهای جهانی هر دو خودرو از سیستم صوتی و سرگرمی مناسبی دارا هستند که با یک نمایشگر بزرگ، معلومات ضروری را به راننده می‌ رساند.

سیستم صوتی هر دو خودرو خوب است؛ در رنو سیستم صوتی Bose را می‌ بینید و فولکس واگن هم Fender را عرضه می ‌کند. سیستم‌ های کمکی راننده مانند پارک اتوماتیک، حسگر‌های جلو و عقب، سیستم حرکت بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری، سیستم اخطار نقاط کور، رادار جلو و … در هر دو خودرو بنمایش درآمده است.فولکس تیگوان رنو کاجارهر دو خودرو از لحاظ ایمنی در موقعیت مناسبی قرار دارند و در آزمایش ‌های اروپایی موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده‌ اند. از لحاظ ابزارهای ایمنی اکتیو و غیر اکتیو دو خودرو حدودا در سطحی یکسان قرار دارند و مجموعه کامل ایربگ ‌ها، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدود کننده نیرو، سیستم کنترل استقامت و … را ارائه می ‌کنند.
در کل در این بخش می‌ توان دو خودرو را در موقعیت نسبتا یکسانی دانست و با این وجود اختلاف‌ هایی دیده می‌ شود با اینحال درنهایت هر دو خودرو نمونه‌ های کامل و ایمنی در کلاس خود هستند.

ویژگیهای تکنیکی: رقابت وزن و قدرت
تنوع موتورهای رنو بیشتر از نمونه‌ های ارائه شده از جانب فولکس واگن است و با این وجود به دلیل آنکه رنو بیشتر بازارهای اروپایی را هدف گرفته است، موتورهای دیزل متنوع‌ تری بر روی کاجار نصب می‌ شود.

در طرف دیگر فولکس واگن بیشتر تیگوآن را برای بازارهای خارج از اروپا مقرر کرده و بدین جهت بر روی موتورهای بنزین سوز آن تمرکز کرده است.

در عرصه قدرت موتور، کفه ترازو به نفع فولکس واگن سنگینی می‌کند چرا که موتورهای این کمپانی با حجم بیشتر، قدرت بالاتری دارند و با این وجود مصرف سوخت آن‌ ها هم از موتورهای کاجار بیشتر است.

هر دو خودرو طیف موتورهای تجهیز به توربوشارژر را ارائه می‌کنند تا از این طریق قادر باشند مصرف سوخت موتورها را کنترل کنند. فولکس تیگوانتیگوآن در مارکت ایران با موتور دو لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت ۱۸۰ اسب بخار ارائه می‌ شود. در طرف دیگر کاجار موتور بنزین سوز ۱۶۰ اسب بخاری را ارائه می‌کند که با این وجود ۱٫۶ لیتر حجم دارد و از این حیث بازدهی آن درمقایسه با حجم بهتر از موتور فولکس واگن است، با اینحال وقتی که پای مقایسه میزان گریز از مرکز مد نظر باشد، فولکس واگن با تولید ۳۲۰ نیوتن متر گریز از مرکز از موتور ۲٫zero لیتری خود، گوی سبقت را از کاجار با ۲۴۰ نیوتن متر گریز از مرکز می رباید.

برای شما هم جالب است:   معرفی 25 اتومبیل مورد انتظار کنفرانس خودرو نیویورک 2017

رنو این قدرت کمتر را با وزن کمتر بدنه جبران می‌کند به‌گونه ‌ای که رنو کاجار بسته به نوع موتورو سطح آپشن ‌ها، حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم سبک ‌تر از تیگوآن است و همین موضوع دلیل می‌ شود توان کمتر موتورهای رنو در لحظه حرکت چندان دیده نشود.

ولی باید گفت از لحاظ مقایسه عملکرد دینامیکی و شتاب گیری صفر تا صد، این فولکس واگن است که با ثبت لحظه ۷٫۷ ثانیه، سریعتر از کجار با لحظه ۹٫۲ ثانیه ظاهر می شود و عملکرد چست و چابکی را از خود به نمایش می گذارد.

هر دو خودرو در ورژن دو دیفرانسیل به فنربندی مولتی لینک چرخ های عقب مجهزند که در دسته سیستم های قابل اتکا در عرصه هندلینگ و عملکرد به شمار می آید با اینحال در صورت سفارش کجار به روش تک دیفرانسیل، رنو از آرایش ساده تر فنر پیچشی استفاده می کند که عملکرد ضعیف تری درمقایسه با نمونه مولتی لینک دارد.
رنو کاجارسیستم انتقال قدرت
هر دو خودرو با سری ‌ای از گیربکس‌ های دستی و اتوماتیک به بازارهای جهانی ارائه می ‌شوند. خریداران اروپایی به دلیل هزینه پایین‌ تر گیربکس‌ های دستی معمولا علاقه به خرید نمونه‌هایی با گیربکس دستی دارند با اینحال به دلیل علاقه خریداران ایرانی به گیربکس‌های اتوماتیک، تیگوآن با گیربکس اتوماتیک وارد مارکت ایران شده است و کاجار هم در صورت ورود مطمئنا با گیربکس اتوماتیک ارائه خواهد شد.

گیربکس اتوماتیک هر دو خودرو از تکنولوژی دو کلاچه سود می‌گیرد که می‌ تواند تعویض دنده‌ های نرمی را به ارمغان بیاورد ضمن آنکه با دلیل وجود کلاچ در این گیربکس‌ ها، اتلاف نیرو مثل گیربکس ‌های اتوماتیک عادی در آن‌ ها دیده نمی‌ شود و با این وجود تعویض دنده‌ ها نیز بسیار سریع خواهد بود.

تیگوآن در بازارهای جهانی با گیربکس ‌های ۶ و ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه ارائه شده است که نمونه‌ های وارد شده به ایران از نوع ۷ سرعته هستند. کاجار هم با نسل تازه گیربکس‌ های ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه رنو ارائه می ‌شود تا از این نظر دو خودرو در یک سطح باشند.هر دو این خودروها در کلاس کراس‌ اوور‌های متوسط جای دارند و بدین جهت نباید انتظار یک رانندگی آفرود از آن‌ ها را داشت. با این دیدگاه هر دو خودرو به ‌صورت استاندارد در اروپا با ساختار دیفرانسیل جلو ارائه می‌ شوند با اینحال هر دوی آن‌ ها را می‌ توان به‌صورت دو دیفرانسیل هم سفارش داد تا اگر علاقه ‌مند بودید گاهی از مسیر اصلی خارج شوید، مشکلی وجود نداشته باشد.

تیگوآن ارائه شده در ایران از مجموعه دو دیفرانسیل است. با این وجود بازهم می ‌توانید از موقعیت تک دیفرانسیل هم برای کاهش مصرف سوخت در هر دو خودرو استفاده کنید با اینحال برای مواقع ضروری تنها با چرخاندن یک ولوم کوچک هر دو خودرو به نمونه‌ های دو دیفرانسیل مبدل می‌ شوند.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - مخالفت کلیسای کاتولیک با ممنوعیت آویزها و نمادهای مذهبی در خودروهای فیلیپین

رنو در این بخش غیر از این دو موقعیت، حالت Auto را ارائه می ‌کند که بر طبق اوضاع موقعیت گریز از مرکز ارسالی به محورها را مدیریت می‌ کند و در طرف دیگر فولکس واگن چند حالت پیش‌ فرض برای سیستم دو دیفرانسیل مقرر کرده است که بسته به نوع مسیر انتخابی از جانب راننده، میزان گریز از مرکز مدیریت می‌ شود.

با این وجود دو خودرو اختلاف‌ هایی در این بخش دارند با اینحال موقعیت کلی آن‌ ها یکسان است و درنهایت سیستم به‌طور اتوماتیک میزان گریز از مرکز ارسالی به چرخ‌ ها را مدیریت می‌کند تا خودرو بتواند از زمین‌ های لغزنده و مسیرهای سخت عبور کند.

هزینه ممکن و اوضاع مارکت
با این وجود رقابت دو خودرو تا حد فراوانی شانه‌ به‌ شانه پیش می ‌رود با اینحال وقتی پای خرید دو خودرو به میان می‌ آید اوضاع دارای اختلاف می‌ شود چرا که در این جا رنو با هزینه کمتر درمقایسه با تیگوآن می ‌تواند گزینه خوش هزینه تری برای خریداران باشد.

رنو کاجار

در نمونه‌ های فول آپشن و با توجه به این نکته که قابلیت ها‌ استاندارد کاجار اندکی بیشتر از تیگوآن است، اگر بخش عمده آپشن‌ های موجود را در عرصه ‌های رفاهی و ایمنی بر روی هر دو خودرو سفارش دهید رنو کاجار در اوضاع برابر حدودا سه هزار یورو ارزان ‌تر از فولکس واگن تیگوآن است و همین موضوع می‌ تواند برگ برنده بزرگی برای آن باشد، مخصوصا آنکه با استناد به هزینه ارز و تعرفه های تازه واردات خودرو به کشورمان این اختلاف three هزار یورویی در مارکت های اروپایی می تواند به معنای تفاوتی ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومانی در مارکت ایران باشد.

فولکس واگن تیگوان

با این وجود هم اینک هزینه نهایی ارائه تیگوآن در مارکت ایران ۲۹۰ میلیون تومان مطرح شده و هنوز هم برنامه دقیقی برای ارائه کاجار به مارکت مطرح نشده است، با اینحال با اوضاع حال حاضر تعرفه ‌های واردات می‌ توان پیش‌ بینی کرد در صورت ورود رنو کاجار، رنو بیش از ۲۰ میلیون تومان ارزان‌ تر از تیگوآن فروخته خواهد شد و همین موضوع می‌ تواند کفه ترازو را به نفع رنو سنگین کند.

بالاخره نظر شما در خصوص این دو کراس اوور پرهزینه در مارکت ایران چیست؟ فولکس تیگوان می تواند بهای بیشتر خود را در مارکت توجیه کند یا رنو با اتکا به برگ برنده هزینه خرید در طرف دیگر کالای دریافتی، اجازه عرض اندام در مارکت ایران را به حریف آلمانی خود نمی دهد؟

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات