به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

با نزدیک شدن به لحظه معرفی رسمی از شاسی‌بلند لامبورگینی، گزارش‌ها حاکی از آن است که این کمپانی ایتالیایی، تولید یک نمونه سدان را هم در نظر نظر گرفته است.

در کنفرانس خودروی پاریس ۲۰۰۸ بود که، نخستین لامبورگینی چهار در بعد از شاسی‌بلند LM002، با رونمائی از نمونه مفهومی استوک (Estoque) عرضه شد. استوک به یک نیروی محرکه تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر V شکل به حجم ۵.۲ لیتر تجهیز بود، که از تشابه فراوانی با نیروی محرکه گالاردو داشت. استوک اسم شمشیر سنتی اسپانیایی است که ماتادورها از آن استفاده می‌کنند، با قرار دادن این اسم همراه با ظاهر خاص، لامبورگینی استوک توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. اکنون پس گذشت چندین سال، با توجه به اخبار غیر موثق موجود، امکان تولید یک نمونه سدان به وسیله لامبورگینی می باشد.

با توجه به گزارش وب‌سایت اتوکار (Autocar)، بعد از معرفی رسمی از شاسی بلند اوروس (Urus) در انتهای سال جاری میلادی، مدیران لامبورگینی در جستجوی اضافه کردن یک نمونه سدان شبیه به نمونه مفهومی استوک به تولیدات خود هستند. وقتی که در باب ورود چهارمین نمونه به خط تولید لامبورگینی پرسش شد، فدریکو فوچینی، مدیر آگهی کمپانی لامبورگینی گفت:

اوروس هم اینک در مرحله‌ی پیش تولید است؛ هدف ما فروش دو برابری در چند سال آتی است. مسلماً ما در بیشتر مواقع باید دنبال پیشرفت باشیم. اگر بتوانیم نخستین و عظیم ترین قدم را با نمونه اوروس به موفقیت پیش ببریم، بی تردید احتمالات دیگری هم می باشد.

لامبورگینی اوروس

با توجه به سخت افزار موجود، اضافه کردن چهارمین نمونه به تولیدات حال حاضر خط تولید لامبورگینی از جهت مالی باید توجیه داشته باشد. پلتفرم MSB، که در پورشه پانامرا نمونه ۲۰۱۷ و نسل تازه بنتلی کانتیننتال GT استفاده شده است، به دلیل انطباق پذیری بالا، عملکرد خوب و تولید نسبتاً راحت آن، یقیناً در سدان سوپراسپرت لامبورگینی نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

یقیناً شاسی بلند اوروس، با نیروی محرکه هشت سیلندر V شکل توئین توربو با توان خروجی حدود ۶۵۰ اسب بخار عرضه شود؛ ممکن است سدان آتی‌ی لامبورگینی، از نیروی محرکه ۱۰ سیلندر V شکل نمونه هوراکان، بهره ببرد.در قسمت دیزاین، احتمال اینکه تا چند سال آتی یک نمونه مفهومی بطور کلی تازه از لامبورگینی ببینیم، بسیار پایین است، از این جهت سدان ایتالیایی تازه، از دیزاین اوروس الهام خواهد گرفت. در باب هزینه، ممکن است سدان لامبورگینی حدود ۲۰۰ هزار دلار هزینه بخورد؛ با عرضه ورژن‌های متنوع با انواع آپشن‌های ظاهری و فنی، گمانه زنی می شود که این رقم تا ۳۵۰ هزار دلار بالا رود.

فوچینی اشاره کرده که است، تمام تولیدات لامبورگینی باید با تاریخ غنی در دیزاین تولیدات این کمپانی ایتالیایی همسو باشد:

بدین جهت است که برای دیزاین اوروس، از نمونه LM002 الهام گرفتیم و برای نمونه‌های آتی نیز، الهامات بیشتری می باشد.

لامبورگینی اسپادا

یقیناً فوچینی به نمونه چهار سرنشینه و کلاسیک اسپادا (Espada) اشاره می‌کند. امیدواریم که این‌بار مدیران لامبورگینی دست پر باشند و مانند لحظهِ مطرح ساخته نشدن نمونه مفهومی استوک، عاشقان این برند را ناراحت نکنند.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد