به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

سال به سال خودروها امن تر می شوند. موسسات ایمنی مشهور دنیا مانند IIHS و NHTSA هر سال قانون های سختگیرانه تری را پیرامون نحوه امتیازدهی وضع می کنند تا بدین ترتیب خریداران با خیالی آسوده تر اقدام به خرید خودروهایی ایمن کنند.

خودروهای شاسی بلند علی الخصوص به دلیل سامانه های کنترل استقامت که امروزه در آن ها بکار می شود بسیار قابل اطمینان تر از دهه های قبلی به نظر می رسند.

با توجه به این شرایط تعدادی بالایی از اس یو وی ها به دلیل هزینه بالا از دسترس عموم خارح اند؛ خودروهایی که بخاطر هزینه بالا و به طبع اندازه بزرگتر خود امن تر از دیگر نمونه ها جلوه می کنند. با اینحال باید بدانید که بسیاری از اس یو وی های بزرگ به دلیل ابعادشان به سادگی واژگون می شوند، کادیلاک اسکالید در این عرصه بسیار زبانزد است. از طرف دیگر، نمونه های کوچک تر می توانند با مواردی مانند چراغ های ضعیف خود، در جاده برای سرنشینان و راننده دردسرساز شوند.

بسیاری از مواقع چنین خودروهایی، به توجه به ضعف هایی مثل این، تحت نام خودروهایی با امنیت بالا شناخته می شوند. پیشتر با eight خودروی شاسی بلند که می توانند برای صاحبانشان حادثه آفرین باشند آشنا می شوید.

با این وجود ذکر این نکته در اینجا حائز اهمیت است که رسانه های بین المللی ده ها برابر بیشتر از رسانه های ایرانی در باب مسائل ایمنی حساسیت نشان می دهند و نکاتی مانند میزان برد نور چراغ های جلو یا میزان احتمال واژگون شدن خودرو اساسا برای سخت گیر ترین خریداران ایرانی نیز حائز ارزش نیستند.

شورولت تاهو

بعد از ورود به کابین شورولت تاهو، با شرایطی که قابل حدس است، به دلیل ابعاد بسیار بزرگش حس اطمینان و امنیت بالایی به راننده و سرنشینان منتقل می شود.

برای شما هم جالب است:   چری آریزو 5 با پیشرانه توربو شارژ، معرفی شد

با اینحال ابعاد بزرگ در بیشتر مواقع نقطه قوت باقی نمی ماند؛ چرا که شورولت به اشتراک ۱۰ خودروی شاسی بلند با احتمال واژگون شدن بالاست. این خودرو با جی ام سی یوکان و کادیلاک اسکالید، که قبل از این به آن اشاره شد، بر پایه پلتفرمی مشترک شکل گرفته اند.

با توجه به محاسبه موسسه NHTSA، احتمال واژگونی این سه خودرو ۲۲٫۹% بوده که رقمی قابل توجه است. غیر از این تا اینجای کار دو فراخوان مبنی بر مشکلات مرتبط به نقص ایربگ و سیستم فرمان برای تاهو صورت گرفته است.

تویوتا فور رانر

همان شکلی که که ابعاد بزرگ شورولت تاهو خریداران را پیرامون ایمنی و استحکامش به اشتباه می اندازد، تویوتا فور رانر هم به دلیل جثه بزرگش از این سنت مستثنی نیست.

فور رانر با احتمال واژگونی ۲۴٫۶% بدترین مقام را به اشتراک اس یو وی های بزرگ از آن خود کرده و در آزمایش های تصادفی که منتهی به چپ کردن می شوند تنها موفق به دریافت three ستاره از حداکثر ۵ ستاره شده است.

این خودرو در آزمایش های مرتبط به تصادف از جلو و توان نگهداری صندلی کودک نیز امتیازات بسیار ضعیفی بدست آورده است. حتی در صورت علاقه برای پیشرفت سطح امنیت خودرو در قسمت جلو، به دلیل عدم ارائه سامانه های جلوگیری از تصادفات در این خودرو، کاری از دست خریداران برنمی آید.

هوندا HR-V

نمی توان خریداران را برای حساب باز کردن روی اس یو وی های هوندا تحت نام خودروهایی امن سرزنش کرد. به هر حال نمونه CR-V که در حال حاضر در کشور ارائه می شود در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جز لیست برترین خودروهای موسسه IIHS در زمینه ایمنی سرنشینان بود. با اینحال هوندا HR-V که اخیرا قرارست در کشور در بازار عرضه میشود در عرصه ایمنی با برادر بزرگتر خود زمین تا آسمان دارای اختلاف است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - تسریع خروج فرسوده‌ها با تولید ۲۰ خودروی پرمصرف

این فرزند هوندا، بر اساس محاسبه IIHS از ضعیف ترین چراغ های جلو در بین تمام اس یو وی های کوچک برخوردار بوده و در آزمایش های تصادف مرتبط به تصادفات جانبی و بخش جلو پایین تر از حد انتظار ظاهر شده است. این خودرو در عرصه تامین ایمنی کودکان نیز امتیازات پایینی بدست آورده است.

جیپ رنگلر

جیپ پیوسته به دلیل قدرت و قابلیت های بسیار بالای خود در مسیر های خارج از جاده و آفرود زبان زد ویژه و عام بوده، با اینحال وقتی صحبت از راندن رنگلر روی آسفالت به میان بیاید، این خودرو به یکی از خطرناک ترین خودروها بدل می شود. با ۲۷٫۹% شانس واژگونی، این خودرو بدترین در این عرصه است، این در حالیست که رنگلر در برخورد از روبرو و از طرفین نیز ضعیف رفتار می کند که این موارد در نمونه ۲ در از این هم بدتر می شوند. نقطه کور زیاد و حفاظت کم از سر، خود فارغ از همه چیز باید موجبات دوردستی خریداران از این خودرو را ممکن کنند.

آئودی Q3

ممکن است قرارگیری این خودرو در لیست باورنکردنی باشد، باورنکردنی تر آن که این که خودرو در سال ۲۰۱۶ در لیست امن ترین خودروهای موسسه IIHS قرارگرفته بود. با اینحال این خودرو در نمونه Premium Plus با برچسب هزینه ۳۴ هزار دلاری، به دلیل هدلایت های بسیار ضعیفش میدان دید بسیار نا مناسبی برای راننده به ارمغان می آورد. این مسئله در ترکیب با نبود تکلونوژی مرتبط به جلوگیری از تصادف، این خودرو را در مبحث ایمنی درمقایسه با رقبا عقب می اندازد.

برای شما هم جالب است:   رکاب - فولکس واگن تولید "توارگ" را در آمریکا متوقف می‌کند

میتسوبیشی ASX

برخلاف نمونه اوت لندر این تولیدکننده که در بین امن ترین های موسسه IIHS جای گرفته، نمونه ارزان تر و کوچک تر ASX در این عرصه چندان خوش نمی درخشد.

هدلایت های ضعیف و نتایج حدوداً ناامید کننده برای تصادفات روبرو از دغدغه های اصلی این خودرو هستند. این خودرو نیز از تکنولوژی های جلوگیری از تصادف از جلو بی سود بوده از این جهت دست خریداران در پیشرفت امنیت این خودرو بسته است.

نیسان ایکس تریل

ایکس تریل با اینکه به اشتراک امن ترین های IIHD جای دارد با اینحال بطور کلیً هم بی نقص نیست. درباره این مثال، هدلایت های ضعیف این خودرو دید مناسبی را در زمان شب برای راننده تامین نمی کنند. ضروری به ذکر است که نیمی از تصادفات منجر به مرگ در شب اتفاق می افتد. اضافه بر سخت هدلایت، اجرا صندلی کودک در ایکس تریل به سادگی صورت نمی پذیرد. کیت های جلوگیری از تصادفات برای نمونه های ۲۰۱۶ به بعد مقرر کرده شده است.

جیپ Renegade

در بین اس یو وی ها، نمونه های جفت دیفرانسیل جیپ Renegade 2016 با احتمال واژگونی ۲۳% محاسبه بسیار بدی از خود به جا می گذارند. این معضل می تواند پیوسته راننده و سرنشینان را در هشدار قرار دهد.

با اینحال این انتهای کار نیست، این خودرو از هدلایت های ناکارآمدی سود می برد که با افزودن ضعف خودرو در امنیت کودک و سختی در اجرا صندلی کودک، Renegade را به کالایی نگران کننده بدل می کنند. تحت نام یک برند، جیپ امکان دارد سرسخت و ایمن به نظر برسد؛ با اینحال در حقیقت امنیت اصلی ترین شاخصه ای است که تولیدات این خودروساز در آن ضعف دارند.

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد