کد خبر : 25978
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
36 views بازدید

مدیر کل پورشه: تسلا را رقیب خود نمی دانیم

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی حدود دو سالی می شود که آقای الیور بلوم بر صندلی ریاست کمپانی آلمانی پورشه تکیه زده است. قبل از ایشان آقای ماتیاس مولر عهده دار این سمت بود که با تصمیمات اتخاذ شده به کمپانی مادر یعنی فولکس واگن نقل مکان کرده و اکنون مدیریت این کمپانی عظیم را بر عهده دارد. این تفاوت […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

حدود دو سالی می شود که آقای الیور بلوم بر صندلی ریاست کمپانی آلمانی پورشه تکیه زده است. قبل از ایشان آقای ماتیاس مولر عهده دار این سمت بود که با تصمیمات اتخاذ شده به کمپانی مادر یعنی فولکس واگن نقل مکان کرده و اکنون مدیریت این کمپانی عظیم را بر عهده دارد. این تفاوت یقینا به دلیل رسوایی مرتبط به تقلب در مطرح میزان آلایندگی در گروه فولکس واگن انجام شد.

به هر ترتیب آقای بلومه که قبلا مدیر بخش تولید پورشه بود، با ارتقای سمت اکنون تحت نام مدیر کل این کمپانی پر افتخار شناخته می شود.

با شرایطی که قبلا نیز به اطلاعتان رسانده ایم، کمپانی پورشه با توجه به استراتژی تازه خود وارد عرصه خودروهای الکتریکی خواهد شد.

در این راستا کانسپت Mission E نخستین خودروی تمام برقی این کمپانی خواهد بود که از سال ۲۰۱۹ وارد فاز تولید می شود. پیشتر نیز این تولیدکننده تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۲۳ نیمی از تولیدات خود را با پیشرانه های الکتریکی راهی خیابان ها کند.

عده ای حدسیات ها مبین آن دارند که نخستین خودروی برقی پورشه رقیب مستقیم تسلا نمونه S خواهد بود، با اینحال آقای بلوم در گفتگو با فایننشال تایمز تاکید کرده که قرار نیست این اتومبیل با نمونه S رقابت کند. ایشان در این باره گفته:

پورشه از شیوه های مخصوص خود پیروی می کند. ما در قبلی این راه را در پیش گرفته ایم و در آتی نیز آن را ادامه خواهیم داد. از اینرو خیلی مهم نیست که تسلا چه کاری انجام می دهد.

آقای بلوم پیشتر صحبت های خود به تمجید از بنیانگذار و مدیر کل تسلا پرداخته و از ایلان ماسک به خاطر خلاقیت هایی مانند بهره برداری از نمایشگر بزرگ به اندازه ipad و کمک به پیشرفت صنعت خودرو تشکر کرده است. با این وجود آقای بلوم بیشتر به خاطر “برداشتن گام در ابتدا” تسلا را شایسته احترام می داند.

برای شما هم جالب است:   ایران شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان شد؛ نظر شرکت‌های خارجی در مورد پیشرفت صنعت خودروی ایران

اگر چه پورشه و تسلا هر دو جزو خودروسازان مطرح دنیا هستند، با اینحال ساخته های آنها اختلاف های بنیادینی با هم دارند. همزمان با اینکه پورشه جزو برندهای سنتی به حساب می آید، تسلا اسم خود را تحت نام یک خودروساز پیشرفته بر سر زبان ها انداخته است. مدیر کل پورشه اضافه که سود ده بودن امری حیاتی برای این تولیدکننده است، با اینحال برای تسلا این مساله چندان ارزش ندارد.

در مقطع زمانی حال حاضر، شرایط برای پورشه بسیار مطلوب است؛ از آنجاییکه محاسبه فروش تولیدات این کمپانی بیش از هر لحظه دیگری بوده و سود مناسبی هم عاید آن می شود.

بد نیست بدانید خودروهای پورشه به طرز متوسط ۹۹,۰۰۰ دلار هزینه داشته و فروش هر یک از آنها سودی برابر با ۱۷,۲۵۰ دلار نصیب این خودروساز آلمانی می کند. بر اساس محاسبه، در شش ماهه در ابتدا امسال پورشه موفق به فروش ۱۲۶,۴۹۷ خودرو شده است.

با استناد به این محاسبه و حاشیه سود بالایی که پورشه دارد، این تولیدکننده می تواند بر روی موفقیت Mission E و نمونه های بعدی به خوبی سرمایه گذاری نماید.

ممکن است در آتی تولیدات پورشه آنقدر پیشرفته شوند که این دفعه ایلان ماسک به تمجید از آنها پرداخته و مدیریت الیور بلومه را ستایش کند!

درصورت تمایل این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات