کد خبر : 17129
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
4 views بازدید

مردان خوش‌تیپ! نبرد آئودی Q7، ولوو XC90 و لندروور دیسکاوری

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال لندروور دیسکاوری مسلماً اولین SUV لوکس هفت‌نفره دنیا بود و نزدیک به ۳۰ سال لشکری از علاقه مندان را کسب کرده است؛ با اینحال در ابتدا سال ۲۰۱۷ نسل چهارم دیسکاوری برای رقابت با رقیبان تازه‌نفس کمی بیش‌ازحد سالخورده به نظر می‌رسید؛ بدین جهت نسل پنجم آن معرفی شده و برنامه ریزی شده است شرایط […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

لندروور دیسکاوری مسلماً اولین SUV لوکس هفت‌نفره دنیا بود و نزدیک به ۳۰ سال لشکری از علاقه مندان را کسب کرده است؛ با اینحال در ابتدا سال ۲۰۱۷ نسل چهارم دیسکاوری برای رقابت با رقیبان تازه‌نفس کمی بیش‌ازحد سالخورده به نظر می‌رسید؛ بدین جهت نسل پنجم آن معرفی شده و برنامه ریزی شده است شرایط را تغییر دهد. آفرودرهای بزرگ لندروور نبردی‌تر از در بیشتر مواقع شده‌اند و مستقیماً صدر این کلاس را هدف گرفته‌اند؛ با اینحال برای این کار دیسکاوری باید امروز در این نبرد رودرروی ولوو XC90 و آئودی Q7 قرار گیرد.

این یکی از بخش‌های پرطرفدار مارکت است چراکه SUVهای هفت‌نفره (سه ردیفه) ترکیبی از لاکچری، کارایی، عملکرد و تکنولوژی را ممکن می‌کنند و می‌دانیم که دیسکاوری در این آزمون، جدالی سخت پیش رو دارد. بااین‌حال دیسکاوری از خصوصیت‌های نوآورانه‌ای دارا است که قادر اند آن‌را به صدر کلاس خود برسانند؛ با اینحال آیا این SUV لوکس بریتانیایی به‌اندازه کافی خوب هست که بهترین‌های این کلاس را مغلوب کند؟

لندروور دیسکاوری

تا پیش‌ازاین دیسکاوری در طول عمر خود چهار نسل را تجربه کرده بود با اینحال نسل بطور کلیً تازه پنجم فصل نوینی را در تاریخ این آفرودر کهنه‌کار گشوده است. نمونه مورد تست ما از تیپ SD4 HSE است که ۵۷,۴۹۵ پوند هزینه دارد. دیسکاوری تازه سبک‌تر از قبل شده است با اینحال هنوز هم سنگین احساس می‌شود و چالاک نیست در شرایطی که فرمان آن‌هم کُند بوده و در پیچ‌ها چسبندگی XC90 و Q7 را ندارد. بااین‌حال لندروور خودروی راحتی است. با این وجود رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی نمونه مورد تست ما کمی باعث تکان‌هایی لحظه عبور از دست‌اندازهای بزرگ می‌شد با اینحال در بیشتر قسمت‌ها، دیسکاوری سواری صافی دارد.

با اینحال این تنها بخش پالایش قابل‌توجه این خودرو نیست چراکه صدای باد و جاده هم به‌خوبی کاهش یافته و از صدای موتور چهار سیلندر دیزل آن نیز نمی‌توان شکایتی کرد. این یک واحد توئین توربو است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گریز از مرکز دارد که تنها لحظه شتاب گیری‌های سخت کمی غرغر می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به‌صورت روان دنده‌ها را تعویض می‌کند.

با اینحال به توجه به کاهش وزن، دیسکاوری هنوز هم ماشین سریعی نیست چراکه در لحظه ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که ۳.۲ ثانیه کندتر از Q7 است. در چنین شرایطی ست که که دیسکاوری کشش آئودی یا ولوو را هم ندارد با اینحال واضح است که در اینجا عملکرد چندان اهمیتی ندارد. سیستم Terrain Response 2 لندروور با اینحال در عملکرد آفرود بهتر از رقبا رفتار می‌کند در شرایطی که در جاده‌ها نیز لوکس و راحت است.

برای شما هم جالب است:   ابهام در رکورد نوربرگرینگ لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

آئودی Q7

نسل دوم SUV هفت‌نفرۀ آئودی با استناد به فرمول موفق نسل در ابتدا Q7 ساخته شده و به خاطر پویایی‌اش شهرت دارد. بااین‌حال در اینجا فضا، کارایی و لاکچری فاکتورهای مهم این آزمون هستند از اینرو آیا Q7 مورد تست ما که از نوع S Line با پیشرانه ۳ لیتری V6 دیزل TDI و هزینه ۵۵,۵۹۰ پوند است، می‌تواند با لندروور رقابت کند؟ در پایین کاپوت این SUV فول سایز، یک پیشرانه V6 توربودیزل قرار دارد که در دو سطح قدرت مختلف معرفی می‌شود. نمونه مورد تست ما از نوع قوی‌تر بوده و ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور به علاوه از طرف دیگر ۶۰۰ نیوتن متر هم گریز از مرکز تولید می‌کند که ۱۰۰ نیوتن متر بیشتر از پیشرانه ۲ لیتری دیسکاوری است.

مزیت اصلی Q7 در جاده‌ها شتاب بالای آن است که ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و از هر دو رقیب این نبرد بیشتر است؛ با اینحال بااین‌حال پالایش دیسکاوری مسلماً از سرعت خوب است. موتور آئودی با اینحال حتی از لندروور هم روان‌تر است و در شرایطی که در دورهای بالا صدای پیشرانه چهار سیلندر دیزل دیسکاوری به گوش می‌رسد، موتور شش سیلندر Q7 بدون صدا و لرزش کار می‌کند و در دورهای بالا صدای لذت‌بخش‌تری درمقایسه با رقبا از خود ساطع می‌کند. گیربکس آئودی نیز تعویض دنده‌ها را سریع‌تر انجام می‌دهد و کمی روان‌تر از حالت دستی گیربکس لندروور است.

نمونه مورد تست ما با تعلیق بادی تطبیقی سواری بسیار نزدیکی به پالایش و راحتی لندروور را معرفی می‌کرد که با این وجود رینگ‌های کوچک‌تر و لاستیک‌های با فاق بلندتر نیز به آن کمک کرده است و این یعنی ضربه‌ها به‌خوبی به وسیله تعلیق جذب می‌شوند در شرایطی که کمک‌فنرها نیز بدنه را به‌خوبی کنترل می‌کنند. برای آفرودهای سنگین هم آئودی چسبندگی بسیار بالایی دارد و فرمان آن نیز بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از هر دو رقیب لندروور و ولوو است؛ از اینرو در شرایطی که آئودی Q7 وسیله نقلیه ای توانا است، در مسیرهای طولانی هم بسیار راحت است.

ولوو XC90

برای شما هم جالب است:   اوضاع فروش و هزینه بی وای دی اف three (BYD F3) دنده دستی برای نخستین بار مطرح شد

وقتی‌که نسل دوم ولوو XC90 در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، موفق شد به معیاری در قسمت SUVهای هفت‌نفره مبدل شود. این ماشین ترکیبی دلنشین از تجمل، رفاه و تکنولوژی را همراه با دیزاین بسیار ممتاز اسکاندیناوی معرفی می‌کند. ما در این آزمون نمونه D5 را مورد تست قرار داده‌ایم که با هزینه ۵۲,۸۰۵ پوند، از این لحاظ بهتر از دو رقیب دیگر است. پیشرانه D5 ولوو که از نوع چهار سیلندر دیزل PowerPulse است، ۲۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که حدوداً هم‌سطح لندروور است با اینحال تنها ۴۸۰ نیوتن متر گریز از مرکز دارد. با این وجود XC90 حدود ۱۷۵ کیلوگرم سبک‌تر از دیسکاوری است که کمبود گشتاورش را جبران می‌کند.

هدف از بکار گیری تکنولوژی PowerPluse کاهش تأخیر توربو است. در این سیستم دو توربوشارژر در موتور می باشد که در ابتدای حرکت توربوی کوچک‌تر برای معرفیٔ جواب بهتر، هوا را به داخل موتور پمپاژ می‌کند و بعد از گسترش دور موتور، توربوی بزرگ‌تر وارد رفتار شده و قدرت بیشتری را ممکن می‌کند. به توجه به قدرت کمتر، XC90 در تست شتاب عملکردی خوبی از خود نشان داد و ظرف ۷٫۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسید. غیر از این، ولوو از آزمون شتاب گیری در حال حرکت نیز سربلند بیرون آمد به‌نحوی‌که در دندهٔ هشت ظرف تنها ۱۲٫۷ ثانیه از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به ۱۱۲ کیلومتر در ساعت رسید که حدود یک ثانیه از آئودی و لندروور سریع‌تر است.

بااین‌حال ولوو در پالایش هم‌سطح رقیبان خود نیست چراکه در چنین موقعیتی گیربکس آن خصوصاً در دنده‌های ابتدایی روان رفتار می‌کند با اینحال پیشرانهٔ D5 آن به‌طور قابل‌توجهی پرسروصدا است به‌ویژه وقتی‌که دور موتور گسترش بیابد. نمونهٔ مورد تست ما تجهیز به سیستم تعلیق استاندارد بود که به‌خوبیِ Q7 یا دیسکاوری ضربات را دفع نمی‌کرد. بااین‌حال، تعلیق استاندارد XC90 را می‌توان ترکیبی از راحتی با چابکی خوب و پالایش در سرعت‌های بالا دانست در چنین موقعیتی که هنوز هم سفارش سیستم تعلیق بادی را برای آن پیش نهاد می‌کنیم؛ با اینحال فرمان این SUV سوئدی حساسیت خوبی دارد و در چنین موقعیتی به تیزی Q7 نیست با این وجود بادی رول آن از لندروور کمتر است.

نتیجه

مقام اول لندروور دیسکاوری

بخش SUVهای هفت‌نفره پادشاه تازه ای یافته است و نمی‌توان منکر ترکیب محشر نسل پنجم دیسکاوری از کارایی، فضا، راحتی، کیفیت و تکنولوژی شد. به عبارت ساده، این ماشین دقیقاً همان چیزی را معرفی می‌کند که از یک آفرودر بزرگ لوکس پیش بینی میکنیم. غیر از این، دیسکاوری کارآمدتر از در بیشتر مواقع شده و در چنین موقعیتی سریع و چالاک نیست با اینحال پالایش ممتازی در لحظه حرکت دارد که باعث می‌شود به یک رنجروور با هزینه کمتر و حتی توانایی استفادهٔ بیشتر مبدل گردد.

برای شما هم جالب است:   بررسی موشک زمین به زمین پورشه: 911 GT3 PDK

مقام دوم ولوو XC90

ولوو XC90 هنوز هم یک SUV بزرگ است که فضا و تطبیق‌پذیری بیشتری از آئودی را با ظرافت و کابین با تکنولوژی بالا معرفی می‌کند. این خودرو به علاوه از طرف دیگر عملکردی قوی را هم همراه با مصرف سوخت خوب ممکن می‌کند با اینحال در مقایسه با لندروور فاقد سواری راحت و پالایش موتور است. بااین‌حال XC90 ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین عضو این جمع است که باعث گسترش جذابیت آن شده است.

مقام سوم آئودی Q7

آئودی Q7 بهترین رانندگی و راحتی را با تعلیق بادی خود معرفی می‌کند با اینحال کابین آن برای یک SUV هفت‌نفره کوچک است در شرایطی که این کابین از عدم استفاده از کارایی خوب نیز رنج می‌برد. از طرف دیگر، Q7 در شتاب و هندلینگ وسیله نقلیه ای توانا است با اینحال مصرف سوخت بالای آن مضاف بر اینکهٔ خدمات و نگهداری گران باعث می‌شود که این SUV آلمانی آشکارا مغلوب هماوردان بریتانیایی و سوئدی خود شود.

 

ویژگیهای تکنیکی

 لندروور دیسکاوریولوو XC90آئودی Q7
هزینه پایه۵۷,۴۹۵ پوند۵۲,۸۰۵ پوند۵۵,۵۹۰ پوند
هزینه تست‌شده۵۷,۴۹۵ پوند۵۶,۰۵۵ پوند۶۲,۹۳۵ پوند
طول/عرض/ارتفاع۴٫۹۷/۲٫۰۷/۱٫۸۸ متر۴٫۹۵/۲٫۰۱/۱٫۷۷ متر۵٫۰۵/۱٫۹۷/۱٫۷۴ متر
فاصلهٔ محوری۲٫۹۲ متر۲٫۹۸ متر۲٫۹۹ متر
پیشرانه۲ لیتری ۴ سیلندر۲ لیتری ۴ سیلندر۳ لیتری V6
قدرت۲۴۰ اسب بخار۲۳۵ اسب بخار۲۷۰ اسب بخار
گریز از مرکز۵۰۰ نیوتن متر۴۸۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
ظرفیت باک۷۷ لیتر۷۱ لیتر۷۵ لیتر
حجم صندوق بار۲۵۸/۱۱۳۷/۲۴۰۶ لیتر۴۵۱/۱۱۰۲/۱۹۵۱ لیتر۲۹۵/۷۷۰/۱۹۵۵ لیتر
وزن خالص۲۱۸۴ کیلوگرم۲۰۰۹ کیلوگرم۲۰۶۰ کیلوگرم
ظرفیت کشش۳٫۵ تن۲٫۷ تن۳٫۵ تن
شتاب صفر تا ۹۶۹٫۵ ثانیه۷٫۹ ثانیه۶٫۳ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۵ کیلومتر۲۲۰ کیلومتر۲۳۵ کیلومتر
مصرف سوخت اعلامی۶٫۵ لیتر (ترکیبی)۵٫۷ (ترکیبی)۵٫۹ (ترکیبی)
مصرف سوخت آزمون۹٫۱ لیتر۹ لیتر۹٫۵ لیتر

 

منبع: AutoExpress



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات