کد خبر : 15324
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
3 views بازدید

مرسدس در جستجوی کاهش وزن خودروی فرمول یک خود است

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی مرسدس اقرار کرده است که وزن خودروی فرمول یک این تیم در فصل ۲۰۱۷ نیازمند تفاوت بنیادی است. طبق ادعای مرسدس، دلیل اصلی شکست این تیم در دور اول رقابت‌های گرند پری استرالیا از فراری، وزن زیاد خودرو بوده است. سباستین فتل از تیم فراری در اولین دور از مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۷ در […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

مرسدس اقرار کرده است که وزن خودروی فرمول یک این تیم در فصل ۲۰۱۷ نیازمند تفاوت بنیادی است. طبق ادعای مرسدس، دلیل اصلی شکست این تیم در دور اول رقابت‌های گرند پری استرالیا از فراری، وزن زیاد خودرو بوده است.

سباستین فتل از تیم فراری در اولین دور از مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۷ در پیست آلبرت پارک به خاطر سخت تایر خودروی لوئیس همیلتون، در مکان در ابتدا قرار گرفت. با اینکه همیلتون سخت تایر را مسئله‌ی اصلی در عقب افتادن از فتل مطرح کرده، با اینحال عامل دیگر که در این شکست نقش داشته است، وزن خودرو عنوان می‌شود.

ازآنجایی‌که رقبا در این سال به باعث بهره برداری از پیشرانه‌های قوی‌تر و به علاوه از طرف دیگر قطعات موتوری بزرگ‌تر، حجیم‌تر شده‌اند و خودروها نیز تنها قادر اند از ۴ پیشرانه بهره ببرند، وزن خودروی مرسدس به بیش از حداقل وزن ۷۲۸ کیلوگرم رسیده است.

وزن اضافه نه‌تنها به هزینه کندتر شدن خودرو تمام می‌شود، حتی تیم‌ها نیز علاقه دارند وزن خودروی خود را کمتر از حداقل اعلام‌شده نگه دارند. ازاین‌رو آن‌ها قادر اند بالاست موردنظر خود را در مکان خوب برای افزایش هندلینگ خودرو تعبیه کنند.

توتو ولف، مدیرعامل تیم مرسدس، گزارش منتشرشده از جانب Auto Motor Und Sport مبنی بر گسترش ۵ کیلوگرمی وزن خودروی این تیم درمقایسه با حداقل وزن ۷۲۸ کیلوگرم را تأیید نکرده است؛ با اینحال بیان می کند تلاش‌ها برای کاهش وزن خودرو ادامه دارد.

ایشان اضافه کرد:

من تمایلی به صحبت در باب جزئیات ندارم، با اینحال این بخشی است که ما مطمئناً می‌توانیم در آن پیشرفت کنیم. با استناد به قوانین تازه و اندازه‌ی خودروها، ما نیاز به برقراری همیشگی تعادل میان قطعات موتوری و وزن خودرو داریم. این یک تلاش همیشگی است که ما در حال انجام آن هستیم.

مرسدس تنها تیمی نیست که با سخت وزن دست‌وپنجه نرم می‌کند. رد بول نیز به خاطر ۵ کیلوگرم اضافه‌وزن ناشی از پیشرانه‌ی MGU-K رنو، خود را برای کاهش وزن خودرو محق می‌داند.

برای شما هم جالب است:   سیتروئن C5 ایرکراس معرفی شد

تیم فرمول یک ردبول

یکی از دلایلی که ردبول درمقایسه با بهره برداری از سیستم‌های تعلیق پیچیده‌تر، بعد از وضع محدودیت از جانب فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، انتقاد نکرد این بود که وزن خودروی این تیم با چنین سیستمی به‌مراتب بالاتر می‌رفت.

تیم Force India نیز در باب وزن خودروی خود نگران است و به رانندگان تیمش دستور داده است برای کمک به عدم گسترش وزن خودرو، رژیم غذایی بگیرند. باوجود آنکه این تیم تصور می‌کند که این سخت تا قبل از اجرا مسابقات گرند پری بحرین حل شود.

معاون تیم Force India در گفت‌وگو با وب‌سایت Motorsport.com گفت:

ما از قبل درمقایسه با مسئله‌ی وزن خودروها تکمیل بودیم. درواقع وزن خودروهای ما کمتر از حد تعیین‌شده است، با اینحال این میزان کافی نیست؛ با اینحال تا لحظه مسابقات بحرین، این رقم به‌اندازه‌ی کافی پایین می‌آید. ازاین‌رو ما قادر به جایگذاری بالاست در مکان‌های مد نظر خود خواهیم بود. مسئله‌ی حال حاضر ما مسئله بالاست است.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات