کد خبر : 33943
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۶:۰۴
16 views بازدید

مروری بر توکیو اتو سالن ۲۰۱۸؛ بزرگ‌ترین کنفرانس تیونینگ و افترمارکت ژاپن

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی بزرگ‌ترین کنفرانس تیونینگ و قطعات افترمارکت ژاپن، موسوم به توکیو اتو سالن بازگشایی شد. این اتفاق به مدت ۳ روز میزبان برندهای افترمارکت، تیونرهای مشهور و علاقه‌مندان است. هر سال، علاقه‌مندان جهان تیونینگ و افترمارکت خودرو بی‌صبرانه منتظر شروع بزرگ‌ترین کنفرانس تیونینگ خودرو جهان در لاس‌وگاس آمریکا با اسم سما (SEMA) هستند. با نزدیک شدن […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

بزرگ‌ترین کنفرانس تیونینگ و قطعات افترمارکت ژاپن، موسوم به توکیو اتو سالن بازگشایی شد. این اتفاق به مدت ۳ روز میزبان برندهای افترمارکت، تیونرهای مشهور و علاقه‌مندان است.

هر سال، علاقه‌مندان جهان تیونینگ و افترمارکت خودرو بی‌صبرانه منتظر شروع بزرگ‌ترین کنفرانس تیونینگ خودرو جهان در لاس‌وگاس آمریکا با اسم سما (SEMA) هستند. با نزدیک شدن به انتهای سال میلادی، جمع کثیری از مردم اکتیو در زمینه‌ی تیونینگ خودرو، بهترین طرح‌ها و تولیدات نمایش درآمده در کنفرانس سما را عرضه می‌کنند. با اینحال برای علاقه مندان سبک تیونینگ ویژه ژاپنی، اول هر سال میلادی با گشوده شدن درهای بزرگ‌ترین کنفرانس تیونینگ ژاپن، موسوم به توکیو اتو سالن (Tokyo Auto Salon) و به اختصار TAS، مهیج کننده است.

مقاله‌های مرتبط:

سالانه مرکز همایش‌های بین‌‌المللی ماکوهاری مس (Makuhari Messe) واقع در مرکز استان چیبای ژاپن، میزبان صدها برند و خودروی پرطرفدار ژاپنی و با این وجود علاقه‌مندان هنر ویژه تیونینگ ژاپنی است.مساحت TAS حدوداً یک‌سوم کنفرانس سما است؛ با این وجود به دلیل تمرکز ویژه‌ی این کنفرانس بر تولیدات ژاپنی، بی تردید برای علاقه مندان خودروهای سرزمین خورشید تابان، TAS بهشت برین است. امسال نیز به رسم ۳۰ سال قبلی، کنفرانس TAS از ۱۲ تا ۱۴ ژانویه درهای خود را به روی علاقه‌مندان تیونینگ از تمامی جهان باز می‌کند.



روز اول کنفرانس TAS با اجرای حرکات نمایشی کن بلاک (راننده‌ی مشهور آمریکایی مسابقات رالی و مجموعه جیمکانا)، دریفت تماشایی گروهی از رانندگان مجموعه مسابقات حرفه‌ای دریفت D1 گرن‌پری ژاپن و حراج چند خودرو به وسیله مؤسسه‌ی BH Public sale به انتهای رسید.

R90CK

در جریان حراج TAS امسال، نمونه مسابقه‌ای نیسان R90CK نمونه ۱۹۹۰ به نوعی یکی از نادرترین خودروهای جهان، با هزینه ای بین ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تا ۱ میلیون ۸۰۰ هزار دلار فروخته خواهد شد. از دیگر خودروهای دلنشین به حراج قرار داده‌شده می‌توان به تویوتا ۲۰۰۰GT نمونه ۱۹۷۰، نیسان اسکای‌لاین GTR R34 و دو نمونه دست‌نخورده از نیسان ۲۴۰Z کلاسیک اشاره نمود. 

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - روزهای تلخ گروه خودرو در غیاب سایپا

 پیشتر به بررسی دلنشین‌ترین خودروهای موجود در روز اول کنفرانس TAS می‌پردازیم.

توکیو اتو سالن / Tokyo Auto Salon 2018


 یکی از دلنشین‌ترین خودروهای موجود در TAS، پروژ‌ه‌ی تیونینگ هوندا سیویک نسل پنجم به وسیله برند پرطرفدار راکت بانی (Rocket Bunny) بود که قبل از این در کنفرانس سما ۲۰۱۷ نیز به نمایش قرار داده شد. کیت بدنه‌ی عریض، گلگیرهای برجسته و باله‌ی بزرگ عقب‌، نمای خشن و تهاجمی به سیویک ۲۳ ساله داده است. راک بانی همراه با هاچ‌بک ژاپنی سیویک، ورژن‌ای بسیار دارای اختلاف از وانت پیکاپ فورد F-150 رپتور را هم در غرفه داشت.

توکیو اتو سالن / Tokyo Auto Salon 2018

خودروی دیگری که توجه بسیاری از نشریهها را جلب کرد، نیسان اسکای‎لاین GT-R کلاسیک در رنگ قرمز و گلگیرهای فیبر کربن بود. تیم تیونینگ Pace Forme با کاهش ارتفاع و تغییر رینگ‌ها، با حفظ نمای کلاسیک این نیسان خواستنی، ستایش بسیاری از حاضرین را دریافت کرد.

توکیو اتو سالن / Tokyo Auto Salon 2018

غرفه‌ی تیونر مشهور HKS، میزبان هوندا S660 یکی از پرفروش ترین خودروهای شهری ویژه ژاپن (کلاس Kei) و با این وجود تویوتا GT86 تا دندان تقویت‌شده بود. GT86 با کیت بدنه‌ی عریض، دیفیوزر بزرگ در جلو و عقب و باله‌ی عقب که از سقف خودرو ارتفاع بیشتری دارد، باردیگر برند HKS را دارای اختلاف جلوه می‌دهد.

کمپانی‌های بزرگ خودروسازی ژاپن مانند تویوتا و سوبارو در کنفرانس TAS دو نمونه مفهومی تازه به نمایش گذاشتند. سوبارو از کانسپت ویزیو پرفورمنس ورژن‌ی STI و تویوتا از کانسپت GR سوپراسپرت با قدرت ۹۸۶ اسب بخار معرفی کردند. کمپانی‌های دیگر ژاپنی از قبیل هوندا و سوزوکی نمونه تازه ای عرضه نکردند؛ با این وجود غرفه‌های آن‌ها مملو از ورژن‌های مختلف تولیدات هر برند با تیونینگ‌های مختلف بود که نشانگر ارزش بالای فرهنگ تیونینگ خودرو در ژاپن است.

برای شما هم جالب است:   هیوندای سانتافه در آستانه سفری تاریخی به قطب جنوب

توکیو اتو سالن / Tokyo Auto Salon 2018

غیر از خودروهای اسپرت دهه‌ ۱۹۹۰ ژاپن، نمونه LC لکسوس نیز به وسیله تیم‌های تیونینگ فراوانی مانند Advan، Limitless و !Blitz بهنیه‌سازی شده بود. لکسوس به نوعی برندی لوکس و نمونه LC آن با هزینه حدوداً ۱۰۰ هزار دلاری، مدت زیادی نمیگذرد که وارد صحنه‌ی تیونینگ‌ و همایش‌های تیونینگ شده است.

توکیو اتو سالن / Tokyo Auto Salon 2018

کراس‌اور تویوتا C-HR نیز مورد استقابل کمپانی‌ها و تیم‌های تیونینگ قرار گرفته است. با اینکه تویوتا C-HR پرقدرت نیست و حضور خودروهای کلاس کراس‌اور در جهان تیونینگ ژاپن چندان مرسوم نبوده است؛ با اینحال این نمونه در کنفرانس TAS امسال به وسیله برندهای مختلف تکمیل شده بود.


غیر از کیت‌های بدنه‌ی عریض، به‌ نظر می‌رسد که تعویض کلی دماغه و نمای خودرو یکی از موارد تازه در جهان تیونینگ باشد. تصویر بالا یک ابزار مزدا میاتا نسل تازه با نمای جلوی لامبورگینی گالاردو و نیسان سیلویا S14 با دماغه‌ی تویوتا Crown است. تنها در فرهنگ تیونینگ ژاپنی است که باید انتظار دیدن هرچیزی را داشت؛ به‌خصوص تیونینگ تیم‌های شخصی در ژاپن که انواع سوپراسپرت‌های مشهور جهان را به خواست‌ی خود تغییر می‌دهند.

توکیو اتو سالن / Tokyo Auto Salon 2018

دو تیونر بزرگ ژاپنی لیبرتی واک (Liberty Stroll) و RWB نگاه متفاوتی را در پیش گرفته بودند. غرفه‌ی لیبرتی واک از کیت‌های بدنه‌ی تازه این کمپانی پرده گشود. یکی از این موارد نیسان GT-R R35 بود که به بروزترین کیت بدنه‌ی لیبرتی واک با سپرها، دیفیوزرها و باله‌ی تهاجمی‌تر مزین شده است. غرفه‌ی این برند ژاپنی با ورژن‌های متفاوتی از هوندا NSX و S660، فورد ماستنگ، لکسوس LC 500 و لامبورگینی اونتادور مساحت فراوانی را در دست گرفته بود.

برای شما هم جالب است:   دریفت در خیابان های موصل؛ راهکار جوانان عراقی برای تجربه زندگی عادی [تماشا کنید]

توکیو اتو سالن / Tokyo Auto Salon 2018

با اینحال دلنشین‌ترین طرح‌ی لیبرتی واک، کیت بدنه‌ی نخستین سوپراسپرت جهان یعنی لامبورگینی میورا بود. هیچوقت فکر نمی‌کردیم که لامبورگینی میورا با زبان تیونینگ مدرن اینقدر دلنشین باشد. با اینحال جالب است بدانیم که تیم لیبرتی واک این ورژن را با توجه به ورژن‌ی کپی و غیر حقیقی فورد GT40 ساخته است تا نشان بدهد خودروهای کلاسیک هم با تیونینگ بدنه‌ی مدرن دلنشین خواهند بود.

توکیو اتو سالن / Tokyo Auto Salon 2018

از جهت دیگر تیونر RWB، دیگر برند پرطرفدار ژاپنی که به تیونینگ مخصوص پورشه ۹۱۱ می‌پردازد، حضور پررنگی نداشت و به نمایش ورژن‌ی تازه پورشه ۹۱۱ شخصی مؤسس این برند بسنده کرد. بجای آن مالکان پورشه‌‌های ۹۱۱ RWB در بیرون از کنفرانس، سرگرم اجرا همایش سالانه‌ی خود بودند.

توکیو اتو سالن / Tokyo Auto Salon 2018

برخلاف کنفرانس سما که خودروهای ژاپنی به نوعی تولیدات وارداتی حضور چشمگیری در آن دارند، در TAS تنها چند نمونه آمریکایی مانند ماستنگ لیبرتی واک، کوروت C7 و دوج وایپر به وسیله تیونرهای محلی ژاپنی به نمایش قرار داده شدند.

در انتهای از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی دلنشین حرکات نمایشی کن بلاک و گروهی از دریفترهای حرفه‌ای ژاپن در افتتاحیه‌ی توکیو اتو سالن ۲۰۱۸ را بنگرید.



توکیو اتو سالن ۲۰۱۸ در شکل تصویر



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات