کد خبر : 30903
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
13 views بازدید

مزدا ۶ توربو عرضه شد

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی مزدا در کنفرانس خودروی لس آنجلس از نمونه توربوی مزدا ۶ پرده گشود که دیزاین داخلی آن نیز دستخوش تغییراتی شده است.  مزدا مطرح کرده است که خودروی سدان مزدا ۶ را مورد تکمیل و بازنگری مجددا قرار داده و این خودرو را که پرچم‌دار تولیدات سدان مزدا محسوب میشود، برای سال ۲۰۱۸ با مشخصات […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

مزدا در کنفرانس خودروی لس آنجلس از نمونه توربوی مزدا ۶ پرده گشود که دیزاین داخلی آن نیز دستخوش تغییراتی شده است. 

مزدا مطرح کرده است که خودروی سدان مزدا ۶ را مورد تکمیل و بازنگری مجددا قرار داده و این خودرو را که پرچم‌دار تولیدات سدان مزدا محسوب میشود، برای سال ۲۰۱۸ با مشخصات تازه ای وارد مارکت خواهد نمود. با این وجود نیروی تولیدی پیشرانه در نمونه ۲۰۱۸ این خودرو مثل نمونه حال حاضر، به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد؛ با اینحال مزدا در نمونه تازه این خودرو از نیروی محرکه تازه ای با اسم SKYAVTIV-G2.5 T استفاده خواهد نمود که حرف T در انتهای اسم آن، نشان‌دهنده‌ی بهره برداری از توربوشارژر است. 

با به مارکت آمدن این پیشرانه، دیگر انتظار علاقه مندان مزدا برای دیدن یک مزدای توربوشارژردار به انتهای می‌رسد. با اینحال در باب مشخصات این پیشرانه لازم است بگوییم که یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری است که می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گریز از مرکز تولید کند. مزدا از تکنولوژی توربوشارژر این پیشرانه با اسم Dynamic Stress Turbo یاد می‌کند. در این نوع توربوشارژر، یک مجرای کوچک مقرر کرده شده است که باعث می‌شود توربو در دورهای پایین اکتیو شود و فورا شروع به چرخش کند. همراه با این مجرا، مجرای بزرگ‌تر دیگری نیز می باشد که در دورهای بالا گازهای خروجی از سیلندر از روش آن به توربوها می‌رسند. ماحصل بهره برداری از چنین توربوشارژری این است که تأخیر در عملکرد آن به حداقل می‌رسد. به علاوه از طرف دیگر مزدا مطرح کرده است که برای دستیابی به حداکثر گریز از مرکز این پیشرانه ضروری است از بنزین حاوی عدد اکتان ۹۳ استفاده شود. گرچه مزدا گفته است بهره برداری از بنزین‌ حاوی اکتان پایین‌تر برای این خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کنند؛ با اینحال قدرت آن را به ۲۲۷ اسب بخار کاهش می‌دهد. 

برای شما هم جالب است:   معرفی خودروهای ماهیندرا در تهران اتو شو ؛ پای هندی‌ها هم به ایران باز شد

بهره برداری از این نیروی محرکه توربو بزرگ‌ترین تغییری است که در مزدا ۶ نمونه ۲۰۱۸ مشاهده می‌شود؛ چون نمونه حال حاضر این خودرو حاوی پیشرانه‌ای تنفس طبیعی با حجمی شبیه به است که می‌تواند تنها ۱۸۴ اسب بخار قدرت تولید کند. گرچه این نیروی محرکه تنفس طبیعی به دلیل تکمیل‌های صورت‌گرفته روی قطعات درونی حاوی کارکردی نرم‌تر و مصرف سوخت پایین‌تر است. نمونه دیگری از تکنولوژی‌هایی که در مزدا ۶ تازه مشاهده خواهیم کرد، سیستم غیر اکتیو‌سازی سیلندرها است که تأثیر بسزایی روی کاهش مصرف سوخت خودرو می‌گذارد؛ به‌طوری که اگر با این خودرو با سرعتی بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید تنها دو سیلندر آن کار می‌کند و دو سیلندر دیگر به حالت غیر اکتیو درمی‌آیند. به علاوه از طرف دیگر مزدا مطرح کرده است در صورتی که راننده نیاز به حداکثر قدرت خودرو داشته باشد و پدال گاز را فشار دهد، دو سیلندری که غیر اکتیو هستند به گونه ای بطور کلی نامحسوس و فوری وارد رفتار می‌شوند. مزدا در خصوص مصرف سوخت این خودرو هنوز اطلاعاتی پخش نکرده است.

مزدا ۶

دیگر تفاوت مزدا در نمونه ۶، شامل تفاوت جزئی در ظاهر غربیلک فرمان و تریم‌های داخلی تازه ای است که برای این خودرو عرضه خواهند شد. داشبورد تازه این خودرو حاوی دوخت چرمی است و برای دیزاین داخل خودرو از برنامه چوب، چرم ناپا و جیر استفاده کرده است که خریداران با توجه به خواست‌ی خود قادر اند هر یک از این موارد را سفارش دهند. صندلی‌ها نیز تازه هستند و سر پیچ‌ها پشتیبانی بهتری از بدن سرنشینان می‌کنند. 

برای شما هم جالب است:   لحظه قطعی فروش پژو 301 مطرح شد

از دیگر قابلیت ها این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر مالتی مدیای مزدا با ابعاد ۸ اینچی، کروز کنترل هوشمند با توانایی اکتیو‌سازی در تمامی سرعت‌ها، سیستم یخ‌زدایی از برف پاک‌کن‌ها و سیستم هداپ دیسپلی اشاره نمود. در نمونه فول این خودرو، در طرف دیگر راننده یک نمایشگر ۷ اینچی به جای پشت‌آمپرها می باشد. 

مزدا ۶

در نمای بیرونی این خودرو جلوپنجره‌ی تازه مزدا، چراغ‌های اصلی LED و مه‌شکن یکپارچه با چراغ‌ها اصلی دیده می شود. این خودرو در حالت استاندارد به رینگ‌های ۱۷ اینچی تجهیز است؛ با اینحال امکان سفارش رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز برای این خودرو می باشد. دیگر تغییراتی که مزدا در این خودرو اعمال کرده است شامل مقاوم‌سازی شاسی، ارتقاء سیستم تعلیق و تکمیل سیستم فرمان هستند که سری‌ی این تفاوت باعث شده است مزدا ۶ بتواند استاندارد NVH را دریافت کند. نمونه تنفس طبیعی ۱۸۴ اسب بخاری این خودرو با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی نیز قابل سفارش است؛ با اینحال نمونه توربو تنها با یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک ارائه خواهد شد.

مزدا ۶

مزدا با نمونه ۶ تازه در جستجوی این است تا بین تویوتا کمری و هوندا آکورد و سدان‌های لوکسی چون لکسوس و اینفینیتی، جایگاهی برای خود دست و پا کند. گرچه رقیبان مزدا از قدرت بیشتری در مقایسه با این خودرو دارا هستند و مزدا نیز هنوز هزینه نهایی این خودرو را علام نکرده است؛ با اینحال برآورد میشود که مزدا با لیست قابلیت ها خوب خود بتواند فروش خوبی در مارکت سدان‌های متوسط تجربه کند. مزدا ۶ تازه از بهار سال آتی وارد مارکت خواهد شد. 

برای شما هم جالب است:   BMW از مرسدس پیشی گرفت



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات