کد خبر : 29200
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۱۹
2 views بازدید

مشخصات و هزینه تویوتا پرادو ۲۰۱۸ در مارکت جهانی

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی تویوتا مشخصات و جزئیات هزینه ای نمونه ۲۰۱۸ لندکروزر پرادو را مطرح کرد تا هزینه این خودرو در مقایسه با سال قبل کم شود. تویوتا لندکروزر پرادو پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند سایز بزرگ در مارکت استرالیا است و تویوتا برای فروش بیشتر این خودرو، تصمیم گرفته است ضمن اضافه کردن قابلیت ها و ابزارهای ایمنی پرادو، […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

تویوتا مشخصات و جزئیات هزینه ای نمونه ۲۰۱۸ لندکروزر پرادو را مطرح کرد تا هزینه این خودرو در مقایسه با سال قبل کم شود.

تویوتا لندکروزر پرادو پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند سایز بزرگ در مارکت استرالیا است و تویوتا برای فروش بیشتر این خودرو، تصمیم گرفته است ضمن اضافه کردن قابلیت ها و ابزارهای ایمنی پرادو، هزینه آن را نیز کاهش دهد. به علاوه از طرف دیگر تلاش‌هایی صورت گرفته است تا خصوصیات خارج جاده‌ای این خودرو نیز بهتر از قبل شوند. 

تویوتا سعی کرده است خصوصیات پرادوی ۲۰۱۸ را از هر نظر گسترش دهد؛ به‌طوری که حتی توانایی یدک‌کشی نمونه ۲۰۱۸ نیز گسترش یافته و به ۳ هزار کیلوگرم رسیده است. به علاوه از طرف دیگر نمونه‌های GLX و VX این خودرو که به نیروی محرکه V6 تجهیز هستند، بهمراه قفل دیفرانسیل محور عقب ارائه می‌شوند. 

هزینه نمونه GX پرادو  به ۵۳ هزار و ۴۹۰ دلار استرالیا رسیده است و در نمونه GXL با کاهش ۱۲۰۰ دلاری، به هزینه ۵۹ هزار و ۹۹۰ دلار استرالیا پیش‌فروش خواهد شد. نمونه VX هم با ۹۱۱ دلار کاهش هزینه رو در رو قرار گرفته است و ۷۳ هزار و ۹۹۰ دلار فروخته می‌شود. تازه ترین نمونه، ورژن‌ی Kakadu است که هزینه این نمونه نیز با ۱۱۲۱ دلار کاهش، به ۸۴ هزار و ۴۹۰ دلار رسیده است که بازهم هم‌هزینه یک کالا متوسط، مانند لندروور دیسکاوری HSE است. (هر دلار استرالیا برابر با ۰.۷ دلار آمریکا و حدود ۳۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود.)

با این وجود لازم است بگوییم کاهش هزینه لندکروزر پرادو به اندازه‌ی کاهش هزینه ای که تویوتا برای نمونه فورچونر مقرر کرده است نیست؛ چون نمونه فورچونر که یک شاسی‌بلند ساخته‌شده با توجه به تویوتا هایلوکس شمرده می‌شود، در نمونه ۲۰۱۸ خود با کاهش هزینه ۵ هزار دلاری روبه‌رو خواهد بود که رقم زیادی به‌حساب می‌آید. تنها نمونه لندکروزر پرادو که هزینه آن گسترش یافته، نمونه GX با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک است که ۴۰۰ دلار گران‌تر از سال قبل خواهد بود.

برای شما هم جالب است:   کاروانا ؛ سیستمی تازه برای فروش خودروهای کارکرده در آمریکا

تویوتا پرادو

یکی از نکات بارز تویوتا پرادوی تازه کاپوت آن است که در با شیار بزرگی در وسط عرضه می‌شود. به صحبت تویوتا وجود این شیار به گسترش دید راننده یاری مینماید. به علاوه از طرف دیگر گوشه‌های گلگیرهای این خودرو نیز حاوی ارتفاع کم‌تری هستند تا توانایی مانور پذیری پرادو در مسیرهای خارج جاده‌ای گسترش بیابد. جلوپنجره‌ی این نمونه نیز بطور کلی تازه است و نه فقط گرافیک آن تغییر یافته است حتی سایز آن نیز برای سهولت تنفس و خنک کاری پیشرانه گسترش یافته است. موقعیت چراغ‌های این خودرو نیز به گونه ای تغییر یافته است اگر در مسیرهای خارج جاده‌ای با مانعی برخورد کنید چراغ‌های اصلی آسیبی نبینند. برنامه چراغ‌های عقب نیز تازه است و در داخل کابین نیز دو رنگ تودوزی تازه به رنگ‌های قبلی اضافه شده اند. 

تویوتا پرادو

با اینحال در خصوص قابلیت ها ایمنی لازم است بگوییم که تویوتا تجهیزاتی چون سیستم ترمز اتوماتیک اضطراری، کروز کنترل هوشمند، رادار اخطار بین خطوط و چراغ‌های هوشمند اتوماتیک روی این خودرو ارائه می‌کند. دیگر ابزارهای تازه این خودرو شامل چراغ‌های LED و روشنایی در روز در نمونه‌های GXL، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم اخطار نقطه کور، سیستم اخطار خودروی پشت مجموعه، تهویه‌ی صندلی‌ها، کول باکس، رهیاب ماهواره‌ای، سقف پانوراما و توانایی انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی هستند. 

دیزاین داخل کابین در قسمت‌های از قبیل کنترلرهای مرتبط به سیستم تهویه، دسته دنده و پشت‌آمپرها تغییر کرده و بطور کلی تازه است. در اکثر تیپ‌های این خودرو تودوزی چرمی نیز موجود است؛ با اینحال برای نمونه GXL می‌توان با پرداخت ۳۵۰۰ دلار، همراه با تودوزی چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب و تهویه‌ی صندلی‌های جلو نیز دریافت کرد. 

برای شما هم جالب است:   رنو از سه خودروی الکتریکی توئیزی، زوئی و فلوئنس رونمایی کرد

تویوتا پرادو

در خصوص قوای فنی پرادوی تازه باید اشاره نمود که این خودرو با یک نیروی محرکه ۲.۸ لیتری توربودیزل همراه است که از سال ۲۰۱۵ روی پرادو ارائه می‌شود. مشخصات این پیشرانه بدون تغییر باقی مانده است و ۱۷۴ اسب بخار قدرت در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه و ۴۵۰ نیوتن متر گریز از مرکز در ۱۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. با این وجود گشتاوری که گفته شد مرتبط به ورژن‌ی تجهیز به جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی اتوماتیک است و در صورتی که این پیشرانه را بهمراه جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی سفارش دهید، گریز از مرکز تولیدی آن به ۴۲۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد. 

تویوتا پرادو

پرادو قبلا با یک نیروی محرکه بنزینی V6 به حجم ۴ لیتر نیز ارائه می‌شد؛ با اینحال برای سال ۲۰۱۸ تویوتا تولید پرادو با این پیشرانه را متوقف کرده و دلیل آن، کاهش علاقه خریداران به نیروی محرکه بنزینی و علاقه‌ی آن‌ها به پیشرانه‌های دیزلی گفته شده است؛ به‌طوری که ۹۸.۸ درصد از خریداران این خودرو در استرالیا نیروی محرکه دیزلی را ترجیح می‌دهند. 



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات