کد خبر : 23874
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۰۴
2 views بازدید

عرضه نسل تازه بنتلی کانتینِنتال GT، اشراف‌زاده انگلیسی!

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال سال ۲۰۰۳ میلادی بود که بنتلی برای اولین بار نمونه کانتینِنتال GT را به نوعی نخستین ساخته تولید انبوه خود (و نیز نخستین کالا بعد از تهیه سهامَش به وسیله گروه فولکس واگِن در ۱۹۹۸) به جهان خودرو عرضه کرد. نسل اول این گرند تورِر انگلیسی تا سال ۲۰۱۱ روی خط تولید بود و بعد […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

سال ۲۰۰۳ میلادی بود که بنتلی برای اولین بار نمونه کانتینِنتال GT را به نوعی نخستین ساخته تولید انبوه خود (و نیز نخستین کالا بعد از تهیه سهامَش به وسیله گروه فولکس واگِن در ۱۹۹۸) به جهان خودرو عرضه کرد. نسل اول این گرند تورِر انگلیسی تا سال ۲۰۱۱ روی خط تولید بود و بعد از آن کارکرد خود را به نسل دومی داد که برنامه ریزی شده است تا انتهای ۲۰۱۷ در بازار عرضه میشود. به توجه به اینکه در نسل دوم آپدیت‌ها و ارتقادِهی‌های قابل‌توجهی مانند عرضه ورژن سوپراسپرت با قلب ۷۰۰ اسب بخاری روی کانتینِنتال انجام شد، با اینحال سخت قدیمی بودن پلتفرم (مشترک با فولکس واگِن فِیتون) گریبانش را به‌سختی می‌فشرد و گاهاً نمی‌گذاشت آب خوش از گلویش پایین برود. با این وجود بنتلیِ بزرگ بر آن شد تا با عرضه نسلی بطور کلیً تازه بر این معضل هم فائق آمده و با آمادگی بیشتری به سوی گرند تورِرهای لوکس مارکت حمله‌ور شود.


ظاهر خودرو تغییر فاحشی نداشته و شاکله ابتدایی خود را بطور کلیً حفظ کرده است. تنها نکته قابل‌توجه، سود‌گیری از عنصر های تصویری موجود در نمونه مفهومی EXP 10 Pace 6، از نمونه چراغ‌های جلو و عقب می‌باشد که در آوردگاه ۲۰۱۵ ژنو به نمایش سود و نظرهای بسیاری را به خود جلب نمود. در بحث ابعاد بدنه، به خاطر بهره برداری از پلتفرم MSB مشترک با پورشه پانامرا، فاصله بین دو محور به میزان ۵٫three اینچ (۱۳۴٫۶ میلی‌متر) گسترش یافته و این امکان را برای طراحان ممکن ساخته تا با سود‌گیری از خطوطی کشیده‌تر، نمایی تنومندتر و زیباتر به کانتینِنتال ببخشند. رینگ‌ها هم به‌صورت استاندارد از نوع ۲۱ اینچی بوده و در صورت انتخاب صاحب با نمونه غول‌پیکر ۲۲ اینچی تعویض می‌شوند.

برای شما هم جالب است:   برلیانس C3 از مردادماه در ایران ارائه می‌شود + هزینه ممکن

با ورود به داخل اتاق در دریایی از چرم، چوب و فلز فوق‌العاده باکیفیت غوطه‌ور خواهید شد. بر اساس گفته‌های رسمی کمپانی، برای کابین هر ابزار کانتینِنتال تازه بیش از ۹٫۲ متر مربع چوب موردنیاز است و نصب آن مجموعاً ۹ ساعت به طول می‌انجامد. صندلی‌ها از نوع برقی ۱۲ جهته بوده و روکش چرمی‌شان طرحی موسوم به “الماس در الماس (Diamond in Diamond)” دارد که پیشرفت و نهایی شدنش ۱۸ ماهِ تمام لحظه برده است. عده ای دیگر از ادوات با قطعات برنزی پوشیده شده و جلوه ویژه ای به اتاق نشیمن گرند تورِر جوان انگلیسی بخشیده‌اند. در باب سیستم صوتی هم اگر نمونه استاندارد ۶۵۰ واتی با ۱۰ بلندگو برای شما علاقه مندان کافی نبود میتوانید گزینه بَنگ اَند اُلوفسِن (Bang and Olufsen) با ۱۵۰۰ وات قدرت و ۱۶ بلندگو یا نمونه ۲۲۰۰ واتی تولید کمپانی انگلیسی نایم (Naim) با ۱۸ بلندگو را برگزینید.

با اینحال جدای از همه این‌ها، صفحه نمایش چرخان بنتلی (Bentley Rotating Show) را باید مهم‌ترین خصوصیت کابین بازطراحی شده کانتینِنتال دانست. این صفحه‌نمایش ۱۲٫three اینچی زمان خاموش بودن خودرو پایین لایه‌ای از چوب مخفی می‌شود با اینحال به محض فشردن دکمه استارت چرخیده و در مقابل چشمانتان قرار می‌گیرد. با این وجود حالت سومی هم می باشد و آن بازهم صفحه‌ای چوبی است که سه نشان‌دهنده آنالوگ دایره‌ای شکل (لحظه‌سنج، دماسنج، قطب نما) را در خود جای داده؛ فرضیه‌ای بس جالب توجه، تجملاتی و با این وجود بطور کلیً غیر ضروری!


با اینحال نگاهی به پایین کاپوت بیاندازیم. بنتلی پیشرانه ۶ لیتری (۵۹۹۸ سی‌سی) W12 خود را برای تپیدن در سینه کانتینِنتال جوان مورد آپدیت قرار داده و مدعی است که ابعاد آن ۲۴ درصد کوچکتر از یک بلوک ۱۲ سیلندر V شکل با مشخصات یکسان است! از جهت دیگر قدرت و گریز از مرکز این نیروگاه غیرنظامی نیز به ترتیب به ۶۲۶ اسب بخار و ۹۰۰ نیتوتن‌متر بالغ گردیده و برای ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت طی تنها three.7 ثانیه مانعی پیشِ روی خود نمی‌بیند. نقل و انتقال ارقام ذکر شده بر عهده فلایویل دوگانه تازه و جعبه‌دنده هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک قرار گرفته تا شتاب‌گیری‌ها و تعویض دنده‌ها نرم‌تر انجام شوند. به علاوه از طرف دیگر به خاطر سود‌گیری از تکنولوژی خاموش/روشن (Begin/Cease) و ورژن پیشرفته‌تر سامانه غیرفعال سازی سیلندرها، آلایندگی منتشره از سری فنی به نسبت نمونه حال حاضر ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

برای شما هم جالب است:   نمونه نهایی ابرخودروی ۵۰۰۰ اسب بخاری دویل 16 معرفی شد

تلفیق و عرضه همزمان سواری لوکس و راحت و چابکی و چالاکی درخور توجه مورد دیگری است که طی پروسه دیزاین و تولید کار فراوانی برده و توجه ممتازی را به خود معطوف ساخته است. سامانه چهار چرخ محرک (AWD) برای دستیابی به هندلینگ بهتر، بجای تقسیم گریز از مرکز به‌صورت ۴۰/۶۰ درصد جلو/عقب، در حالت عادی تمامی آن را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و زمان نیاز محور جلو را هم تغذیه می‌کند. سامانه “سواری پویای بنتلی (Bentley Dynamic Trip)” با گرفتن محرک‌های الکترونیکی میله‌های ضد غلتش هریک از محورها، باعث کاهش پیچش بدنه و گسترش چسبندگی به سطح مسیر حرکت می‌گردد. دیسک‌های ترمز حدود ۱۲ میلی‌متر بزرگت‌تر شده و ۴۱۹ میلی‌متر (۱۶٫۵ اینچ) قطر دارند. تعلیق بادی تازه نیز بسته به حالت رانندگی انتخابی به وسیله راننده می‌تواند از قبیل فنرهای اسپرت، سخت یا مثال لیموزین‌های لوکس، نرم و راحت باشد. با این وجود حالت‌های رانندگی ذکر شده که شامل راحت (Consolation)، بنتلی (Bentley) و اسپرت (Sport) می‌باشند، عملکرد پیشرانه، جعبه‌دنده و دیگر سامانه‌های دخیل در دینامیک خودرو را هم دستخوش تغییر نموده و تنها به سامانه تعلیق اکتفا نخواهند کرد.
خریداران خوش اقبال بنتلی برای شخصی‌سازی گرند تورِر لوکس خود ۱۷ رنگ بدنه مختلف، ۱۵ نوع کف‌پوش اتاق، ۱۲ نوع چوب و ۱۵ نوع چرم پیشِ رو خواهند داشت. اگر هم هیچ‌یک از این‌ها مورد پسندشان نبود قادر اند سراغ مولینِر (Mulliner) رفته و با پرداخت هزینه بیشتر، بدون هیچ محدودیتی هرآنچه را که دلشان می‌خواهد در خودروشان داشته باشند.
نسل تازه بنتلی کانتینِنتال در آینده ای زود در کنفرانس ۲۰۱۷ فرانکفورت در معرض تماشای عموم قرار خواهد گرفت. مشخصات هزینه ای و اوضاع فروش نیز متعاقباً مطرح می‌گردد.

برای شما هم جالب است:   فراری و یک قهرمانی شیرین در بحرین

ویژگیهای تکنیکی بنتلی کانتینِنتال ۲۰۱۹

نوع خودرو: گرند تورِر کوپه دو درب – پیشرانه جلو – دو دیفرانسیل
طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر): ۴۸۵۰ / ۱۹۶۶ / ۱۴۰۵
فاصله بین دو محور (میلی‌متر): ۲۸۵۱
وزن خشک (کیلوگرم): ۲۲۴۴
حجم صندوق بار (لیتر): ۳۵۸
پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۵۹۹۸ سی‌سی W شکل با توربو دوقلو
بیشینه قدرت (اسب بخار/دور بر دقیقه): ۶۲۶ / ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰
بیشینه گریز از مرکز (نیوتن‌متر/دور بر دقیقه): ۹۰۰ / ۱۳۵۰ تا ۴۵۰۰
جعبه‌دنده: هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت (ثانیه): three.7
سقف سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۳۳۳
ترمزها (جلو/عقب): هردو دیسکی آهنی
تعلیق (جلو/عقب): بادی با فنرهای سه حجره‌ای
مصرف سوخت شهری/جاده‌ای (لیتر در یکصد کیلومتر): ۱۷٫۷ / eight.9
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۹۰
آلایندگی کربن دی‌اکسید (گرم بر کیلومتر): ۲۷۸

[دانلود ویدئو]



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات