کد خبر : 29904
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۱۹
21 views بازدید

مقایسه‌ای مابین هزینه‌های تحقیق و پیشرفت خودروسازان ایران و دیگر نقاط جهان!

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” مقایسه‌ای مابین هزینه‌های تحقیق و پیشرفت خودروسازان ایران و دیگر نقاط جهان!” که پیشتر بدان میپردازیم.   پیوسته یکی از موارد مقایسه مابین خودروسازان ایرانی با همتایان جهانی، مواردی از قبیل هزینه‌های تحقیق و پیشرفت بوده است. به‌رغم آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه راهبردی صنعت خودرو تا سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی کرده که […]

درباب اخبار خودروهای داخلی خبری داریم مبنی بر اینکه ” مقایسه‌ای مابین هزینه‌های تحقیق و پیشرفت خودروسازان ایران و دیگر نقاط جهان!” که پیشتر بدان میپردازیم.

 

پیوسته یکی از موارد مقایسه مابین خودروسازان ایرانی با همتایان جهانی، مواردی از قبیل هزینه‌های تحقیق و پیشرفت بوده است. به‌رغم آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه راهبردی صنعت خودرو تا سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی کرده که کمپانی‌های خودروساز در سال‌جاری یک درصد فروش خود را صرف تحقیق و پیشرفت کنند، با اینحال به گفته یکی از مدیران کمپانی‌های خودروساز کشور هم اینک ۶/ ۰ درصد از فروش خودرو صرف تحقیق و پیشرفت می‌شود.

این مسئله در حالی است که بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا ۳ تا ۵ درصد فروش خود را به تحقیق و پیشرفت اختصاص می‌دهند.

به دلیل آنکه تحقیق و پیشرفت نقش جدی در تفاوت تکنولوژیک صنعت خودروسازی دارد، بسیاری از خودروسازان جهانی رقم قابل‌توجهی را به این کار اختصاص می‌دهند. در این بین خودروسازان اروپایی و آمریکایی درصد بیشتری از سرمایه خود را صرف این مسئله می‌کنند.

حال در این عرصه می‌توان به هزینه ۱/ ۵ درصدی تحقیق و پیشرفت کمپانی جنرال موتورز، هزینه ۵ درصدی تحقیق و پیشرفت رنو، هزینه ۷/ ۴ درصدی فورد در تحقیق و پیشرفت اشاره نمود. در این بین چینی‌ها هزینه کمتری را برای تحقیق و پیشرفت مقرر کرده‌اند که در این عرصه می‌توان به هزینه ۴/ ۱ درصدی چانگان و ۹/ ۰ درصدی کمپانی جیلی اشاره نمود.

موضوع دیگری که در باب همین موضوع ضروری به ذکر است، این بوده که کمپانی‌های خودروساز جهانی از روش گسترش هزینه تحقیق و پیشرفت خود توانسته‌اند در بحث پیشرفت تولیدات خود روند درستی را دنبال کنند که همین مسئله یکی از دلایل عدم پیشرفت خودروسازان داخلی در باب بی‌توجهی به تحقیق و پیشرفت تولیدات ساخته شده در داخل کشور است.

برای شما هم جالب است:   سیتروئن سی three تا انتهای سال جاری به وسیله سایپا ارائه می‌شود

در این عرصه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در برنامه راهبردی صنعت خودرو پیشنهادهایی در عرصه پیشرفت و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو پیش‌بینی کرده که از نمونه آن گسترش سهم تحقیق و پیشرفت در کمپانی‌های خودروساز است.به نظر صاحبنظران، تحقیق و پیشرفت موتور تفاوت تکنولوژیک در این صنعت محسوب میشود.

این مسئله در شرایطی ارزش دارد که با ورود صنعت خودرو جهان به مرحله نوینی از پیشرفت، اقتصاد مبتنی‌ بر تولید کارکرد خود را به اقتصاد مبتنی ‌بر دانش و معلومات داده است و با استناد به این مسئله، از اینرو پیشرفت مراکز تحقیق و پیشرفت در خودروسازی‌ها موضوعی دوری‌ناپذیر است.

امیدواریم خبر ” مقایسه‌ای مابین هزینه‌های تحقیق و پیشرفت خودروسازان ایران و دیگر نقاط جهان!” مورد استقبال علاقه مندان به خودروهای در معرض داخل کشور قرار گرفته است.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات