کد خبر : 11468
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
1 views بازدید

مقایسه‌ای میان هاچ‌بک‌های ۴۰ تا ۵۰ میلیونی بازار

عیت کمی بهبود یافته است. همچنین کمبود فضا در صندوق بار این ماشین نیز وجود داشته و در این پخش در پس هر سه رقیب قرار می‌گیرد. کیفیت متریال داخلی ۲۰۷ مناسب بوده و در رو دری‌ها هم مانند ۲۰۶ قسمتی پارچه‌ای کار شده است و مانند ساندرو کلیدهای شیشه‌بالابر عقب در انتهای کنسول وسط قرار گرفته‌اند که البته چندان در دسترس نیستند. پژو ۲۰۷ […]

عیت کمی بهبود یافته است. همچنین کمبود فضا در صندوق بار این ماشین نیز وجود داشته و در این پخش در پس هر سه رقیب قرار می‌گیرد. کیفیت متریال داخلی ۲۰۷ مناسب بوده و در رو دری‌ها هم مانند ۲۰۶ قسمتی پارچه‌ای کار شده است و مانند ساندرو کلیدهای شیشه‌بالابر عقب در انتهای کنسول وسط قرار گرفته‌اند که البته چندان در دسترس نیستند.

پژو ۲۰۷ همانند ۲۰۶ تیپ ۵ از پیشرانهٔ ۱٫۶ لیتری TU5 استفاده می‌کند که به گفتهٔ ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما طبق پرسشی که در نمایشگاه از مسئولین غرفهٔ ایران‌خودرو داشتم، قوای محرکهٔ ۲۰۷ کاملاً با ۲۰۶ تیپ ۵ موسوم به ایرانیزه یکسان است که این یعنی کیفیت پایین و عدم هماهنگی موتور و گیربکس. بااین‌حال گفته می‌شود کیفیت این قوای محرکه از سال جاری بهتر شده است اما با توجه به اینکه معلوم نیست ایران‌خودرو چه بلایی بر سر موتور و گیربکس عالی و هماهنگ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ آورده است، هنوز هم نمی‌توان در مورد کیفیت قوای محرکهٔ ۲۰۷ جدید با اطمینان سخن گفت که همین امر در این رقابت هم نقطه‌ضعفی برای آن محسوب می‌شود.

2-peugeot

نتیجه

پس از بررسی دقیق این چهار هاچ‌بک ۴۰-۵۰ میلیون بازار کشور، نمی‌توان با قاطعیت یکی از آن‌ها را پیروز این رقابت دانست چراکه هرکدام برتری‌ها و نواقص مخصوص به خود را دارند. به‌عنوان‌مثال رنو ساندرو در بخش کیفیت و هماهنگی قوای محرکهٔ و همین‌طور بازار دست‌دوم برتر میدان است درحالی‌که از لحاظ طراحی داخلی و تجهیزات به قعر جدول سقوط می‌کند و یا پژو ۲۰۷ از لحاظ تجهیزات و قیمت کاملاً بر رقبا برتری دارد اما کیفیت قوای موتور و گیربکس آن چندان قابل‌توجه نیست. دو هاچ‌بک چینی این جدال نیز هر دو از طراحی، تجهیزات و مشخصات فنی مناسبی سود می‌برند اما مشکل همیشگی خودروهای چینی در کشورمان یعنی افت قیمت زیاد، بازار دست‌دوم ضعیف و کمیابی قطعات یدکی گریبان گیر آن‌ها است؛ بنابراین این به سلیقهٔ خریداران بازمی‌گردد که به کدام‌یک از این ویژگی‌ها اهمیت می‌دهند و از کدام‌یک از نواقص چشم‌پوشی می‌کنند.

برای شما هم جالب است:   ساینا اتوماتیک یا تیبای چهل میلیونی؟!

ام‌وی‌ام ۳۱۵

نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا، صندوق بار بزرگ، قدرت مناسب پیشرانه

نقاط منفی: قیمت بالا، کاربرد وسیع پلاستیک خشک در داخل، بازار دست‌دوم ضعیف، افت قیمت زیاد

 

برلیانس H320

نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا، نمای داخلی زیبا و لوکس، کیفیت و راحتی داخلی مناسب

نقاط منفی: بازار دست‌دوم ضعیف، افت قیمت زیاد، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی

 

رنو ساندرو

نقاط مثبت: کیفیت و هماهنگ مناسب قوای محرکه، فضای جادار عقب، بازار دست‌دوم مناسب، افت قیمت کم

نقاط منفی: طراحی داخلی خسته‌کننده، سطح تجهیزات بسیار پایین

 

پژو ۲۰۷

نقاط مثبت: طراحی بیرونی مناسب، سطح تجهیزات بالا، قیمت نسبتاً مناسب

نقاط منفی: کیفیت نامطمئن قوای محرکه، فضای کم عقب و صندوق بار

 

مشخصات فنی

 ام‌وی‌ام ۳۱۵برلیانس H320رنو ساندروپژو ۲۰۷
حجم موتور۱۵۰۰ سی‌سی۱۵۰۰ سی‌سی۱۶۰۰ سی‌سی۱۶۰۰ سی‌سی
قدرت۱۰۷ اسب بخار۱۰۳ اسب بخار۱۰۵ اسب بخار۱۰۵ اسب بخار
گشتاور۱۴۰ نیوتن متر۱۳۸ نیوتن متر۱۴۰ نیوتن متر۱۴۲ نیوتن متر
گیربکس۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی
شتاب صفرتاصد۱۰٫۵ ثانیه۱۱٫۶ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۵ کیلومتر در ساعت۱۹۰ کیلومتر در ساعت
طول/عرض/ارتفاع۴٫۱۸/۱٫۶۸/۱٫۴۸ متر۴٫۲۱/۱٫۷۵/۱٫۴۶ متر۴٫۰۲/۱٫۷۴/۱٫۵۳ متر۳٫۹/۱٫۶۸/۱٫۴۶ متر
فاصلهٔ محوری۲٫۵۲ متر۲٫۵۸ متر۲٫۵۸ متر۲٫۴۴ متر
وزن۱۲۱۰ کیلوگرم۱۲۲۵ کیلوگرم۱۱۰۵ کیلوگرم۱۰۵۴ کیلوگرم
مصرف سوخت۶٫۴ لیتر (ترکیبی)۶٫۷ لیتر (ترکیبی)۶٫۶ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک۵۰ لیتر۵۵ لیتر۵۰ لیتر۵۰ لیتر
قیمت کارخانه۴۸,۷۰۰,۰۰۰ تومان۴۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان۴۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان
برای شما هم جالب است:   بررسی لکسس RX350 F Sport



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات