کد خبر : 15960
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
36 views بازدید

کدام یک بهترند؟ فولکس‌واگن تیگوان یا هوندا CR-V و یا تویوتا راو ۴

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال ترکیب استایل دلنشین، میدان دید وسیع و کابینی کاربردی کراس اوورهایی مانند فولکس‌واگن تیگوان، هوندا CR-V و تویوتا راو ۴ را برای استفاده‌ی روزمره‌ی یک خانواده محشر تولید میکند. ما این سه خودرو را با هم مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم که کدام‌یک بهترین گزینه می‌باشد. هزینه فولکس‌واگن تیگوان ارزان‌ترین خودروی حاضر در این تست است. […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

ترکیب استایل دلنشین، میدان دید وسیع و کابینی کاربردی کراس اوورهایی مانند فولکس‌واگن تیگوان، هوندا CR-V و تویوتا راو ۴ را برای استفاده‌ی روزمره‌ی یک خانواده محشر تولید میکند. ما این سه خودرو را با هم مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم که کدام‌یک بهترین گزینه می‌باشد.

  • هزینه

فولکس‌واگن تیگوان ارزان‌ترین خودروی حاضر در این تست است. نمونه پایه‌ی S این خودرو تنها بهای آغازین ۲۲۹۲۰ پوندی داشته و به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع و سیستم معلومات سرگرمی با صفحه لمسی ۸ اینچی معرفی می‌شود.

2017-honda-cr-v-first-drive
هوندا CR-V کمی گران‌تر بوده (۲۳۰۲۵ پوند) با اینحال هنوز هم تجهیزاتی چون کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع و ارتباطات بلوتوث را به‌صورت استاندارد معرفی می‌کند. با این وجود برای دریافت سیستم ناوبری باید نمونه S Navi را بهای ۲۳۸۶۵ پوند سفارش دهید.

2016-toyota-rav4-se-front-three-quarter-05
همه‌ی نمونه‌های تویوتا راو ۴ به‌صورت استاندارد حاوی سیستم ناوبری، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های روز روشن LED و آینه‌های جانبی گرم شونده هستند. ورژن‌های پایه‌ی این خودرو بهای ۲۳۷۵۵ پوندی دارند با اینحال نمونه فول کامل هزینه ۳۴۱۷۰ پوندی داشته که از ورژن‌های فول تیگوان و CR-V به ترتیب ۲۲۹۰ و ۴۸۸۰ پوند ارزان‌تر است.

  • استایل و دیزاین

vw-tiguan-07
از نمای خارجی تیگوان بروزترین تفاوت دیزاین ترد و صدمه پذیر‌ی فولکس‌واگن را نشان می‌دهد. خطوط روی کاپوت، خیز درب‌ها و چراغ‌ها کمی تیزتر از ورژن‌ی قبلی هستند. دیزاین خودرو مطمئناً شیک است با اینحال ممکن است برای عده ای از خریداران بیش‌ازحد جاافتاده باشد.

2017-honda-cr-v-rear-three-quarter-10
با اینحال هوندا در مقابل تیگوان دارای اختلاف قابل مشاهده است. CR-V نشان‌دهنده‌ی عده ای جزئیات ظریف مانند چراغ‌های جلویی است که بی‌وقفه با جلوپنجره‌ی جلو ترکیب شده با اینحال اسپویلر عقبی موجود در نمونه‌های بالاتر کمی ارزان به چشم می‌آید.

2017-toyota-rav4-limited-4
مطمئناً تویوتا راو ۴ چشمگیرترین خودروی مقایسه است. خطوط تیز، بدنه‌ی برجسته و چراغ‌های ترمز بزرگ‌نمایی مدرن‌تر به این خودرو بخشیده است. ممکن است این نوع دیزاین باب میل همه نباشد با اینحال مطمئناً برجسته است.

  • کابین
برای شما هم جالب است:   شاهکار جدید کوئنیگ زگ توسط میلیاردر ایرانی خریداری شد

vw-tiguan-08
کابین تیگوان قابل‌درک و محکم است. داشبورد این خودرو دیزاین واضحی داشته و بخش اعظم کابین احساسی سطح بالا و گران‌بها دارد. متأسفانه پلاستیک‌های پایین داشبورد سخت و خراش پذیر بوده و تریم های روی درب‌ها نیز احساس ارزان‌هزینه ای دارند. در مقابل سیستم معلومات سرگرمی فولکس بهترین این مقایسه است. این سیستم نه‌تنها روان‌ترین سیستم بوده حتی حاوی ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو نیز می‌باشد.

2017-honda-cr-v-interior-view-02
سیستم معلومات سرگرمی هوندا با فاصله ضعیف‌ترین سیستم بین سه خودرو است. صفحه‌نمایش کوچک بهمراه گرافیک ضعیف از نقاط ضعف این سیستم هستند ضمن اینکه جواب‌های آن با کندی همراه هستند. به علاوه از طرف دیگر عده ای دکمه‌ها نوشته‌ها و جاگذاری باورنکردنی‌وغریبی دارند؛ مثلاً روی دکمه‌ی کروز کنترل بدون هیچ دلیل معقولی عبارت Main جای گرفته است. این موارد ضعف باعث شرمساری هستند چونکه دیزاین داشبورد هوندا خلاقانه‌تر از تیگوان بوده و احساس بهتری از کیفیت مواد بکار رفته می باشد.

2017-toyota-rav4-se-3
کابین راو ۴ ترکیبی از عده ای تریم های دوست‌داشتنی و با کیفیت و عده ای پلاستیک‌های سخت و ارزان‌هزینه است. بالای داشبورد از مواد بکار رفته‌ی ارزان در عذاب است. سیستم ناوبری خودرو به حد کافی خوب است با اینحال فاقد خصوصیت‌های ارتباطی محشر تیگوان می‌باشد.

  • کاربردی بودن

vw-tiguan-11
تیگوان به خاطر صندوق بزرگ ۶۱۵ لیتری، محیط پای عقب زیاد و فضاسازی‌های زیاد کابین در این بخش برنده می‌شود. نه‌تنها صندلی‌های عقب این خودرو برای گسترش فضا تا می‌شوند حتی قادر اند به جلو نیز حرکت کنند. کف صندوق قابل تنظیم بوده و برای انتقال وسایل بزرگ کف آن بطور کلیً مسطح می‌شود.

2017-honda-cr-v-rear-cargo-luggages
از لحاظ محیط پای عقب هوندا قافیه را به فولکس می‌بازد با اینحال به توجه به پهن‌ترین کابین در این مقایسه به بهترین نحو می‌تواند سه سرنشین را در عقب حمل کند. بالاترین موقعیت رانندگی به CR-V تعلق داشته از اینرو میزان دید روبه‌جلو محشر است. صندوق ۵۸۹ لیتری این خودرو کم‌حجم‌تر از فولکس است و کف آن نیز به‌صورت بطور کلیً مسطح درنمی‌آید.

برای شما هم جالب است:   پیش فروش تازه رنو ساندرو استپ وی؛ بروزرسانی: مطرح اوضاع فروش

toyota-rav4-hybrid-2wd-2016-12
صندوق بار راو ۴ حاوی خصوصیت‌های مفید از نمونه بخش‌های جدا شده برای نگه‌داشتن وسایل کوچک‌تر است. با تا کردن صندلی‌های عقب می‌توان وسایل بیشتری را درمقایسه با فولکس و هوندا حمل کرد و با این وجود محیط فراوانی برای سرنشینان قدبلند در کابین جادار راو ۴ می باشد. تنها جای شرمساری است که صندلی مرکزی عقب کمی ناراحت است.

  • پیشرانه‌ها

vw-tiguan-05
تیگوان سه پیشرانه بنزینی و ۴ پیشرانه دیزلی را در دست خریدار قرار می‌دهد. ورژن‌های سطح میانی تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو معرفی می‌شود در شرایطی که ورژن‌های قدرتمندتر به‌صورت استاندارد حاوی سیستم چهارچرخ محرک هستند.
کم‌مصرف‌ترین نمونه حاوی پیشرانه‌ی دیزلی ۲ لیتری با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و مصرف ۴٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر است؛ با اینحال در آن سوی طیف پیشرانه‌ی توئین توربو با قدرت دو برابری وجود داشته و می‌تواند تیگوان پایه را در ۶٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. با این وجود اگر مسافت‌های کوتاه‌تر را می‌پیمایید خوب است پیشرانه‌های بنزینی نرم‌تر را سفارش دهید.

2017-honda-cr-v-side-in-motion-03
طیف پیشرانه‌های هوندا CR-V سرراست‌تر بوده و تنها یک پیشرانه‌ی بنزینی و دو پیشرانه‌ی دیزلی می باشد. کم‌مصرف‌ترین ورژن پیشرانه‌ی دیزلی ۱٫۶ لیتری با حالت دیفرانسیل جلو و مصرف ۴٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.

2017_toyota_rav4_07
راو ۴ با یک پیشرانه بنزینی، یک ورژن دیزلی و یک ورژن هیبریدی محدودترین گزینه‌ها برای پیشرانه را دارد. قوای محرکه‌ی هیبریدی این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۲٫۵ لیتری بهمراه واحد الکتریکی تشکیل یافته و بر طبق ادعای تویوتا در هر صد کیلومتر کمتر از ۱٫۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT این خودرو کمی پر سروصدا بوده هرچند ما ورژن‌ی دیزل ارزان‌تر و سریع‌تر را ترجیح می‌دهیم.

  • سواری
برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - عقب نشینی شاخص گروه در این هفته

vw-tiguan-04
در لحظه‌های قدیم شاسی بلندها استقامت بسیار متزلزلی داشتند با اینحال تیگوان میزان پیشرفت این خودروها را نشان می‌دهد چراکه به‌طور ممتازی پایدار، خونسرد و راحت است. تیگوان دید فوق‌العاده بهمراه داشته و در سرعت‌های بالا نیز ساکت است.

2017-honda-cr-v-front-three-quarter-in-motion
هوندا به اندازه‌ی رقیب خود آرام نبوده و در پیچ‌ها خوشحال نشان می‌دهد. تنظیمات نرم‌تر سیستم تعلیق و بدنه‌ی بلندتر باعث تکان‌های بدنه در پیچ‌ها می‌شود. هرچند هوندا نرم‌ترین سواری را بین این سه خودرو داشته و راحت‌ترین صندلی‌ها نیز از آنِ این خودروست؛ و بالاخره ممکن است فرمان سبک آن باعث راحتی پارک شود.

2016-toyota-rav4-diesel-03
داشبورد پایین‌تر راو ۴ دید خوبی را ممکن کرده و در پارکینگ‌ها راحت‌ترین خودرو برای مانور دادن است. میزان دید عقب تویوتا بهتر از دو رقیب دیگر است. سواری و هندلینگ تویوتا به پای تیگوان نمی‌رسد با اینحال هنوز هم هیجان‌انگیزتر از هوندا است. متأسفانه کابین این خودرو به خوبی از نفوذ صدای باد و جاده جلوگیری نمی‌کند.

vw-tiguan-vs-honda-cr-v-vs-toyota-rav4-02

  • قضاوت نهایی

2017-honda-cr-v-touring-awd-front-end

انتخاب برنده سخت است و صرف‌نظر از وسیله نقلیه ای که انتخاب می‌کنید باید گفت به کراس اووری خوش‌تولید و جادار می‌رسید. کابین CR-V احساس خوش‌تولید بودن بیشتری داشته و سیستم تعلیق نرم آن در سواری راحت تأثیرگذار است با اینحال از لحاظ بهترین سواری یا اقتصادی‌ترین خودرو اول نمی‌شود.

2017-toyota-rav4-limited-7

تویوتا راو ۴ از لحاظ دیزاین داخلی و خارجی متمایزترین خودروی این مصاف بوده و محیط فراوانی برای مردم و اشیا در کابین جادار آن می باشد. طیف محدود پیشرانه‌ها و عده ای مواد بکار رفته‌ی ارزان به این معنی است که نباید به چشم برنده‌ی نهایی به آن نگاه کرد.

volkswagen-tiguan-2017-r-li

بالاخره این فولکس‌واگن تیگوان است که ثابت می‌کند بهترین است. نه تنها این خودرو بهترین هندلینگ، کابینی برجسته و پیشرانه‌های اقتصادی دارد حتی از لحاظ هزینه ای نیز نبردی‌ترین خودرو است.

[دانلود ویدئو]



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات