به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

محاسبه و ارقام نشان می‌دهد که سدان‌های بزرگ در حال انحطاط هستند یعنی خودروهایی که زمانی جزء اصلی بازار اتومبیل آمریکا بودند؛ با اینحال محاسبه فروش رو به کاهش را که کنار بگذاریم (که در سال ۲۰۱۶ هشت درصد درمقایسه با سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است)، هم اینک سدان‌های بزرگ بهتر از در بیشتر مواقع هستند. از نسل تازه نیسان ماکسیما گرفته تا شورلت ایمپالا و حتی کرایسلر ۳۰۰ سالخورده با اینحال دلنشین. برای سال ۲۰۱۷ با اینحال دو خودروی تازه به این بخش آمده‌اند که آن‌ها نسل دوم کیا کادنزا و نسل سوم بیوک لاکراس هستند. خودروهایی که درمقایسه با نسل قبلی خود اختلاف‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند.

بیوک به‌طورکلی به تولید سدان‌های بزرگ مشهور است با اینحال در چند دههٔ قبلی در این کلاس خودروهای چندانی را برای فروش معرفی نکرده است با این وجود این تولید کنندهٔ اصیل آمریکایی اکنون با معرفی نسل تازه سدان فول سایز لاکراس از نو به ریشه‌های خود بازگشته است. وانگهی از سمت دیگر کیا بالعکس هرگز به نوعی تولید کنندهٔ سدان‌های بزرگ شناخته نمی‌شود با اینحال این تولیدکننده چندی است با معرفی نمونه‌های کیوریس و کادنزا به این بخش وارد شده و اکنون با معرفی نسل دوم کادنزا یکی از شیک‌ترین سدان‌های بزرگ بازار را معرفی کرده است؛ از این جهت میخواهیم این دو سدان بزرگ نیمه لوکس تازه را با یکدیگر مقایسه کنیم با اینحال کدام‌یک تاج سلطنت را از آن خود خواهد نمود؟ برای یافتن جواب این سؤال، ورژن‌های فول آپشن لاکراس و کادنزا را برای یک هفته موردبررسی و مقایسه قرار داده‌ایم.

2017-kia-cadenza-2017buick2

مقام دوم کیا کادنزا

امتیاز کلی: ۱۵۸ از ۲۰۰

مقامٔ نهایی: ۷٫۹

نزدیک به یک دهه است که خودروسازان کره‌ای به کلاس سدان‌های لوکس یورش برده‌اند و حتی مدت فراوانی نمیگذرد که برند جنسیس نیز مستقل شده است. نسل دوم کیا کادنزا در دیزاین به روش تمام و کمال تغییر کرده است و از این لحاظ به سمت خودروهای آلمانی متمایل شده است. درواقع اگر تمامی لوگوهای کیا را در این خودرو با لوگوی چهار حلقهٔ آئودی جانشین کنیم، بسیاری از مردم به سادگی باور خواهند کرد که این یک آئودی است. نمونهٔ مورد تست ما که از نوع فول آپشن بود حاوی تجهیزاتی چون تریم داخلی چرمی قهوه‌ای، رینگ‌های ۱۹ اینچی و… است. نمای داخلی کادنزا شبیه به دیزاین‌های واپسین بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای لوکس خصوصاً آئودی است با اینحال کنترلرهای آن کمی گیج‌کننده هستند.

برای شما هم جالب است:   اولین سری از خودروی DS3 تحویل خریدار آن گردید

2017-kia-cadenza-front-left

به نوعی یک سدان بزرگ، کیا محیط پای کافی را در کادنزا معرفی کرده است که با این وجود هنوز هم به لاکراس نمی‌رسد با اینحال محیط سر و شانهٔ آن کمی بیشتر از رقیب آمریکایی است. این خودرو تجهیز به گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، پردهٔ عقب اتوماتیک و پوشش سقف جیر مصنوعی درجه‌یک است که به‌طورکلی این موارد در خودروهای با دو برابر هزینه کیا پیدا می‌شوند؛ با اینحال در جایی که کادنزا واقعاً ضعیف رفتار کرد دینامیک رانندگی بود. با این وجود هیچ‌کس از یک سدان بزرگ و خصوصاً دیفرانسیل جلو انتظار هندلینگ محشر ندارد. این سدان کره‌ای به‌صورت استاندارد تجهیز به یک پیشرانهٔ ۳٫۳ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گریز از مرکز است. این نیرو به وسیله یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال می یابد که عمدتاً عملکرد خوبی دارد با اینحال گاهی به‌وضوح مزاحمت ایجاد می‌کند.

2017-kia-cadenza-profile

از جهت ارزش در مقابل هزینه، کیا کادنزا با هزینه ۴۵ هزار دلار در صدر کلاس خود قرار می‌گیرد در شرایطی که بسیاری از ابزارهای بیوک را هم معرفی می‌کند؛ با اینحال هرچند خرید کادنزا صرفه‌جویی در پرداخت پول را بهمراه دارد با این وجود ما حاضریم پول بیشتری را برای خرید بیوک صرف کنیم. قبل از انجام تست انتظار داشتیم که کیا خصوصاً با این استایل جذابش پیروز شود با اینحال همان‌طور که گفته شد این خودرو دینامیک رانندگی خوبی ندارد و با آن یک سواری لذت‌بخش که درخور اتومبیلی لوکس باشد را احساس نکردیم.

2017-kia-cadenza-dashboard

در قسمت ظاهری، در کادنزا امضای کیا یعنی جلوپنجرهٔ موسوم به پوزهٔ ببر بازهم قابل مشاهده است که با این وجود داخل آن‌را میله‌های عمودی پُر کرده‌اند. درون چراغ‌های جلو و عقب نیز LEDهای Z شکل کار شده‌اند که هر دو در انتها به خط شانهٔ خودرو ختم می‌شوند که در تمامی پروفیل جانبی کشیده شده است. اگر بخواهیم نقدی به دیزاین این ماشین داشته باشیم می‌توان به نوار ویژه سنسورها اشاره نمود که با فرم نه‌چندان با مزه ای درون جلوپنجره قرار گرفته است. با این وجود این قطعهٔ مهمی است که در خصوصیت‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفتهٔ خودرو مانند کروز کنترل تطبیقی نقش دارد با اینحال بهتر بود کیا آن‌را به‌صورت متناسب‌تری دیزاین می‌کرد.

در داخل نیز کادنزا راحتی بالایی را معرفی می‌کند در شرایطی که تودوزی آن به روش تمام و کمال با چرم باکیفیت و خوش لمس انجام گرفته است. مثل لاکراس، کادنزا هم تجهیز به صفحه نمایش سربالا است که سرعت و ناوبری را روی شیشهٔ جلو به نمایش درمی‌آورد تا راننده از جاده چشم برندارد؛ با اینحال بیوک در این عرصه صدرنشین است چراکه معلومات مفید دیگری را هم روی شیشهٔ جلو نشان می‌دهد. به‌طورکلی کیا بیشتر امتیازات خود را به خاطر محیط داخلی جذابش اخذ نمود یعنی جایی که حاوی تریم چوبی، ساعت آنالوگ در مرکز داشبورد و صندلی‌های دلچسب است. به علاوه از طرف دیگر این خودرو به سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو نیز تجهیز است. هر دو خودرو به سریٔ قابل‌توجهی از توانایی‌های رانندگی هوشمند هم تجهیز هستند با اینحال بازهم لاکراس در این عرصه با قابلیت پارک کردن موازی و عمودی بالاتر قرار می‌گیرد. در کل اگر در جستجوی یک سدان خانوادگی با هزینه خوب هستید، کیا کادنزا می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - تردد خودروهای عراقی در منطقه آزاد اروند بدون اخذ ویزا

2017-kia-cadenza-rear-quart

مقام اول بیوک لاکراس

امتیاز کلی: ۱۷۲ از ۲۰۰

مقامٔ نهایی: ۸٫۶

نسل تازه لاکراس را می‌توان تجدید حیات بیوک تلقی کرد و هرچند به‌احتمال‌زیاد محاسبه فروش در ایالات‌متحده این را منعکس نمی‌کند با این وجود لاکراس تازه اوج موفقیت و رنسانس بیوک است. این خودرو غیر از استفاده از خصوصیت‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته، از دیزاین بیرونی تازه و دلچسب، یک پیشرانهٔ ۳٫۶ لیتری V6 بهبودیافته و یک حالت رانندگی اسپرت هم سود می‌برد. نمای داخلی این سدان فول سایز آمریکایی هرچند به پرزرق‌وبرقی کیا نیست با این وجود نمی‌توان شکوه داخلی آن‌را دوست نداشت. در اینجا تودوزی چرمی، صندل‌های برقی هشت جهته با گرمایش، تهویه و ماساژور و گرم‌کن غربیلک فرمان می باشد.

2017-buick-lacrosse-front-q

هرچند ممکن است لاکراس از جهت محیط داخلی با رقیبان آلمانی، سوئدی و یا حتی هم‌وطنش یعنی لینکلن کانتیننتال مطابقت نداشته باشد با این وجود در کلاس خود بسیار جادار و با این وجود راحت است به‌گونه‌ای که محیط پا و سر آن بطور کلیً کافی و خوب است؛ با اینحال غیر از این‌ها، لاکراس در نسل تازه خود حدود ۱۱۵ کیلوگرم سبک‌تر شده است در شرایطی که با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گریز از مرکز، در هر دو آیتم ۱۰ درصد بالاتر از کادنزا قرار می‌گیرد. بیوک به علاوه از طرف دیگر گیربکس شش سرعتهٔ نسل قبل را با یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ تازه روان و کارآمد جانشین کرده است.

2017-buick-lacrosse-profile

برای این سدان لوکس یک پکیج داینامیک با هزینه ۱۶۲۵ دلار قابل سفارش است کمک‌فنرهای تطبیقی را معرفی می‌کند. این آپشن باعث ایجاد سواری روان و صاف حتی در پیچ‌های تند می‌شود. در همین حال یک پکیج دیگر بنام Driver Confidence نیز با هزینه ۱۶۹۰ دلار قابل سارش است که سیستم پارک اتوماتیک، ترمز اتوماتیک و کروز کنترل تطبیقی را به ماشین اضافه می‌کند؛ با اینحال غیر از این‌ها، سیستم چهارچرخ محرک هم برای لاکراس قابل سفارش است که این گزینه در کادنزا و حتی بسیاری از رقبا نیست؛ از این جهت به توجه به معایب جزئی مانند محیط صندوق بار ناامیدکننده، بیوک لاکراس ۲۰۱۷ به‌احتمال‌زیاد بهترین وسیله نقلیه ای است که می‌توان در این رنج هزینه تهیه کرد.

برای شما هم جالب است:   بهترین خودروهای کانسپت کنفرانس خودرو فرانکفورت 2017 به روایت تصویر

2017-buick-lacrosse-dashboa

دیزاین بیرونی این ماشین نیز بسیار دلچسب است و الهاماتی از کانسپت‌های واپسین اونیر و آویستا در آن قابل مشاهده است که به‌شدت خواستار تولید آن‌ها بودیم. این بدنهٔ دلچسب و خوش‌تراش که بر روی رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته، لاکراس تازه را مبدل به یکی شاهکارهای واپسین خودروسازی آمریکا نموده است. در داخل نیز بیننده دیزاین بطور کلیً دلچسب و لوکسی هستیم در شرایطی که خط چوبی تیرهٔ میانهٔ داشبورد بیش از همه جلب‌توجه می‌کند؛ با اینحال در قسمت حجم صندوق بار هرچند بیوک با تنها ۴۲۵ لیتر در پس کیا قرار می‌گیرد با این وجود نمایندهٔ جنرال موتورز خصوصیت‌هایی دارد که سدان کره‌ای فاقد آن است و آن صندلی‌های تاشو عقب است که امکان حمل اشیاء طویل مانند چوب گلف را ممکن می‌کند. از جهت تکنولوژی هم جنرال موتورز در نسل تازه لاکراس محشر رفتار کرده است به‌گونه‌ای که برای آن سیستم اطلاعتی-سرگرمی Intellilink با قابلیت خدمات رسانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل را بهمراه شبکه جهانی وب وای فای ۴G مقرر کرده است.

در انتهای می‌توان گفت غیر از محیط صندوق بار و هزینه، بیوک لاکراس حدوداً در تمامی موارد برتر از کیا کادنزا است. این سدان لوکس آمریکایی حاوی رانندگی بهتر، دیزاین بهتر و تکنولوژی بهتری است حتی اگر هزینه بالاتری داشته باشد. هزینه ورژنٔ چهارچرخ محرک فول آپشن لاکراس به بیش از ۵۰ هزار دلار می‌رسد در شرایطی که نمونهٔ دیفرانسیل جلوی مورد تست ما نیز حدوداً ۳ هزار دلار مبلغ بالاتری از کادنزا دارد در شرایطی که فاقد سانروف و گرم‌کن صندلی‌های عقب است با این وجود بااین‌حال این موارد هم قابل‌چشم‌پوشی هستند و مطمئناً بیوک لاکراس ۲۰۱۷ پیروز این نبرد خواهد بود.

2017-buick-lacrosse-rear-left-quarter

 

ویژگیهای تکنیکی

 بیوک لاکراسکیا کادنزا
هزینه تست‌شده۴۷,۴۴۵ دلار۴۵,۳۴۰ دلار
پیشرانه۳٫۶ لیتری V6۳٫۳ لیتری V6
قدرت۳۱۰ اسب بخار۲۹۰ اسب بخار
گریز از مرکز۳۸۵ نیوتن متر۳۴۵ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلوجلو
مصرف سوخت۹٫۴ لیتر (ترکیبی)۱۰٫۲ لیتر (ترکیبی)

منبع: nydailynews



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد