به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

سیستم E-Pedal به راننده امکان رانندگی بی توجه به لمس ترمز می‌دهد. نسل آتی‌ی لیف، پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان، نخستین کالا نیسان است که به خصوصیت کنترل تک پدال تجهیز می‌شود.

نیسان لیف یک خودروی برقی هاچ‌بک پنج‌در است که نخستین بار سال ۲۰۱۰ در ژاپن و ایالات متحده عرضه شد. موتور الکتریکی این خودرو ۱۱۰ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن‌متر گریز از مرکز ایجاد می‌کند. نمونه‌های SL و SV سال ۲۰۱۶ این خودرو با باتری ۳۰ کیلووات ساعتی عرضه شدند که ۱۷۲ کیلومتر برد دارند. به کمک تکنولوژی شارژ سریع DC، باتری نیسان لیف از ۰ تا ۸۰ درصد تقریبا ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود.

تولید کننده‌ی ژاپنی تا لحظه عرضه رسمی خودروی نیسان لیف تازه، از خصوصیت‌های جدید و اساسی آن پرده‌برداری می‌کند. این دفعه نیسان به عرضه خصوصیت E-Pedal پرداخته است که به کمک آن راننده می‌تواند از پدال گاز به نوعی عملگر در یک زمان گاز، ترمز و حتی برای نگاه داشتن خودرو در مسیر‌های شیب‌دار بهره ببرد.

نیسان تأکید می‌کند که به کمک این خصوصیت، ۹۰ درصد فعالیت‌های روزمره رانندگان در هدایت خودرو پوشش داده می‌شود و E-Pedal در ترافیک‌های سنگین، زحمت برداشتن پا از روی گاز و بهره برداری از پدال ترمز را کم می‌کند. سیستم E-Pedal نخستین خصوصیت ارتقاء‌دهنده رانندگی تک‌پدال در جهان است و بخشی از تعهد نیسان برای عرضه خصوصیت‌های دستیار پیشرفته هدایت خودرو به خریداران تلقی می‌شود. از سویی دیگر، این تکنولوژی جزو برنامه تحرک هوشمند این کمپانی برای تغییر شیوه‌های رانندگی عموم مردم به‌حساب می‌آید. در نسل آتی نیسان لیف این خصوصیت با فشردن سوییچ E-Pedal همراه با انتخاب‌گر دنده اکتیو می‌شود.

برای شما هم جالب است:   نمایش باورنکردنی از کامیون توانمند کاماز

بعد از اکتیو‌سازی سیستم تک پدال با برداشتن آرام پا از روی گاز، سرعت خودرو کم کم کمتر می‌شود و وقتی که بطور کلی پا را از روی گاز بردارید، خودرو متوقف می‌شود. E-Pedal مشابه خودروهای اتوپیای دیزنی‌لند رفتار می‌کند. باید در نظر گرفت که با اینکه نیسان تنظیمات ویژه خود را روی این سیستم اعمال کرده است؛ E-Pedal در نمونه تازه لیف، نخستین نمونه‌ی تک‌پدال در دنیا نیست.

اینفوگرافیک سیستم تک پدال نسل جدید نیسان لیف

خودروهای برقی شورولت بولت و ورژن‌های پلاگین هیبریدی آن به پدال «Regen on Demand» تجهیز هستند؛ این سیستم به کمک متد احیاکننده ترمز در ترافیک، خودرو را متوقف می‌کند. متد احیاکننده ترمز با ذخیره انرژی جنبشی تلف‌شده در اثر تکرار روش فشردن پدال ترمز، در اوضاع ضروری این انرژی را زنده و خودرو را متوقف می‌کند.

نسل تازه نیسان لیف در تاریخ ۱۴ شهریور عرضه می‌شود. گمانه زنی می شود خودروی تازه درمقایسه با نمونه قبل، برد بیشتری در هر بار شارژ کامل داشته باشد. این خودرو به خصوصیت ProPilot هم تجهیز است. این سیستم نیمه خودران در شتاب‌گیری، ترمز و هدایت فرمان خودرو به راننده یاری مینماید. یکی از مساله‌های رانندگان شهری، پارک خودرو است. خصوصیت پروپایلت نیسان لیف آتی در این عرصه هم کمک شایانی به راننده می‌کند.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد