کد خبر : 29553
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
37 views بازدید

نصب سپر تکمیلی برای کامیون های کُشنده؛ بازهم در پیچ و خم مبدل به قانون

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی «پشت سالار آروم برون»، «یواش بیا کوچولو» و جملاتی مثل این ممکن است شوخی و طعنه به نظر برسد با اینحال هشداری است جدی برای خودرو های سواری که ارتفاع کمتری دارند، سرعت‌ شان بیشتر است و اگر احتیاط نکنند پایین چرخ‌ های سالار غول پیکر خرد می‌شوند.   تصادف با ماشین‌ های سنگین‌ تبعات […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

«پشت سالار آروم برون»، «یواش بیا کوچولو» و جملاتی مثل این ممکن است شوخی و طعنه به نظر برسد با اینحال هشداری است جدی برای خودرو های سواری که ارتفاع کمتری دارند، سرعت‌ شان بیشتر است و اگر احتیاط نکنند پایین چرخ‌ های سالار غول پیکر خرد می‌شوند.  

تصادف با ماشین‌ های سنگین‌ تبعات بسیار سنگینی در جستجوی دارد، پس زمان رانندگی در جاده‌ ها تمام حواس‌ تان را جمع کنید تا با هیچ خودرو سنگینی تصادف نکنید. چراکه در اکثر مواقع مچاله شدن خودروهای سواری پایین چرخ‌های بزرگ کشنده‌ ها راه بازگشتی برای سرنشینان باقی نمی گذارد.

با این وجود در بیشتر مواقع خودرو های سواری مقصر حوادث نیستند و در کمال تاسف جلوگیری از بروز حوادث رانندگی و برخورد با خودروهای سنگین دوری ناپذیر است.

این سخت در کشورمان به دلیل تردد خودروهای سنگین باستانی با چرخ های بسیار بزرگ تشدید شده است و پیوسته بیننده تصادفات بسیار دلخراشی بین خودروهای سواری و کامیون های قدیمی هستیم.

horrific crash (6)

با این اوصاف یکی از عواملی که میزان تلفات را در حوادث رانندگی کاهش می‌دهد، نصب گارد های محافظ پایین سپر خودروهای سنگین قدیمی است.

با اینحال اگر در پایین سپر های جلو و عقب کامیون‌ ها یا تریلی‌ ها گارد محافظ محکمی نصب شود، در صورت تصادف خودروی سواری به‌جای برخورد قسمت کابین به سپر، با دماغه خود به گارد برخورد خواهد نمود که مسلما این امر صدمات نسبتا کمتری به سرنشینان وارد می‌کند.

هم اینک نصب محافظ‌های جانبی بر سپر خودرو های سنگین قدیمی الزامی نیست و به دلیل تردد کامیون‌ ها و تریلی‌ های قدیمی در جاده‌ها و معابر کشور بازهم بیننده تصادفات جبران ناپذیر هستیم.

برای شما هم جالب است:   اطلاعاتی درباره میتسوبیشی لنسر 2017 با نیروی محرکه ۲.۴ لیتری

سرهنگ محمدحسین حمیدی مدیرکل پلیس راه کشور در گفت‌وگو با سایت «سایتهای اینترنتی» پیرامون تعیین تکلیف نصب محافظ جانبی سپر (گارد) روی خودرو های سنگین قدیمی گفت:

«یکی از مصوباتی که کمیسیون ایمنی راه در یکی دو سال قبلی مد نظر خود قرار داده ارتقاء استاندارد و ایمنی حفاظ‌ های جانبی خودرو های سنگین است. این کمیسیون سعی دارد تا بتواند با تعیین قانون های تازه، خودرو های تازه و قدیمی را ملزم به نصب حفاظ‌ های جانبی کند تا در صورت بروز حادثه خودرو های سنگین روی خودرو های سواری و موتورسیکلت‌ ها قرار نگیرد.»

در خودرو های سنگین تازه این مساله با بهره برداری از رینگ و لاستیک کوچک‌تر و به علاوه از طرف دیگر کاهش ارتفاع تا حدود فراوانی برطرف شده است. سرهنگ حمیدی با اشاره به اینکه در خودرو های تازه تفاوت ایمنی لحاظ شده است، در خصوص نتایج حاصل شده شرح داد:

«اگر ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ کنید متوجه خواهید شد حفاظ‌ های جانبی روی تولیدات تازه مقرر کرده شده است با اینحال برای خودرو های قدیمی کارگروه خاصی در کمیسیون ایمنی سرگرم به بررسی و بررسی ها است تا حفاظ استاندارد قابل استفاده را تعیین کنند. این کمیته باید نتیجه نهایی را مطرح کنند.»

در این مواقع عکس ها و شواهد تصادفات نشان می دهد که حتی ایمنی کامیون های نسبتا تازه موجود در کشورمان نیز جای ارتقاء دارد و این کامیون ها در برخورد با خودروهای سواری ضعیف و نا ایمن، به سادگی دلیل مرگ سرنشینان می شوند.

وقوع تصادفاتی مانند تصویر بالا قانون گذاران در کشورهای پیشرفته را به فکر انداخت تا اصطلاحاتی در باب ساختار سپر خودروهای تجاری اعمال کنند.

برای شما هم جالب است:   معرفی 22 محصول جدید در پنج سال؛ برنامه فشرده ب ام و برای ماندن در کورس رقابت

سال قبلی موسسه ایمنی اتوبان‌ های آمریکا IIHS در یک آزمایش تاثیر گارد های ایمن در تصادفات خودرو های سنگین را بررسی کرد.

در این آزمایش معلوم شد گارد های مستحکم با ممانعت از ورود خودروی سواری به پایین کامیون تاثیر بسزایی در کاهش صدمات به سرنشینان دارند. وسیله‌ای که الزام به نصب آن با استناد به محاسبه سرسام آور تلفات در حوادث جاده‌ای کشور بسیار ضروری است.

در این مواقع به نظر می رسد بازهم تصمیم گیری برای اجباری شدن نصب این سپرها در پیچ و خم بروکراسی ایرانی گرفتار شده است و مردمان ایران زمین به بهای این تعلل در خیابان ها و جاده های نا امن جان می دهند.

در چنین شرایطی ممکن است رانندگان دلسوز ماشین های سنگین قادر باشند به شکل خودجوش با نصب سپرهای زیادی و تکمیلی بلند، از وقوع این تصادفات دلخراش جلوگیری کنند، چرا که واضح نیست تصمیم قانون گذاران تا کی به طول خواهد انجامید.

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات