کد خبر : 14945
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱:۱۶
17 views بازدید

نگاهی به بهترین خودروهای بیست سال قبل

به گزاری اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال ارتش سرخ! معرفی بهترین خودروهای سال ۱۹۹۶ سال ۲۰۱۷ مدت فراوانی نمیگذرد که شروع شده و تنها سه ماه از آن‌را سپری کرده‌ایم درحالی‌که سال ۲۰۱۶ سال نسبتاً مهمی برای صنعت خودروسازی بود و اتفاقات جذابی در آن به وقوع پیوست؛ از اینرو تصمیم گرفتیم در این نوشته نگاهی داشته باشیم به بیست سال قبل […]

به گزاری اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

ارتش سرخ! معرفی بهترین خودروهای سال ۱۹۹۶

سال ۲۰۱۷ مدت فراوانی نمیگذرد که شروع شده و تنها سه ماه از آن‌را سپری کرده‌ایم درحالی‌که سال ۲۰۱۶ سال نسبتاً مهمی برای صنعت خودروسازی بود و اتفاقات جذابی در آن به وقوع پیوست؛ از اینرو تصمیم گرفتیم در این نوشته نگاهی داشته باشیم به بیست سال قبل یعنی سال ۱۹۹۶ تا ببینیم بهترین انتخاب‌ها برای تهیه در دو دههٔ پیش چه خودروهایی بوده‌اند. این لیست بطور کلیً متنوع است و خودروهایی متفاوتی از سدان و هاچ‌بک گرفته تا اسپرت و سوپراسپرت در آن حضور دارند. در این لیست بدون توجه به‌اندازه، کلاس یا هزینه، بهترین خودروهای تولیدی سال ۱۹۹۶ معرفی شده‌اند و سعی شده است که خواستٔ همه پوشش داده شود.

آئودی A4

audi_a4_sedan

آئودی در سال ۱۹۹۴ برای بار نخست نسل در ابتدا سدان کامپکت A4 را معرفی کرد و در سال ۱۹۹۶ دستخوش ارتقاء و تغییراتی جزئی گردید. A4 که در دو نوع سدان و استیشن معرفی می‌شد، خودرویی دلچسب و با کابینی لوکس بود که سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو نیز برای آن قابل سفارش بود. بعدازآن، آئودی انواع اسپرت و توانمند S4 و RS4 از این ماشین را هم معرفی کرد که در پایین کاپوت خود حاوی توربوشارژر بودند و عملکرد بالایی داشتند.

فولکس‌واگن گلف GTI

volkswagen_golf_gti

در آن دوران یعنی دههٔ ۹۰ میلادی، فولکس‌واگن گلف در نسل سوم خود قرار داشت درحالی‌که نسل اول آن نزدیک به دو دههٔ قبل یعنی در ابتدا دههٔ ۷۰ به بازار آمده بود؛ با اینحال پیوسته یک ورژنٔ اسپرت و توانمند نیز از گلف با اسم GTI معرفی می‌شد که یکی از جدی ترین هاچ‌بک‌های داغ کل تاریخ اتومبیل شمرده می‌شود. این ورژن مانند قبل برای نسل سوم گلف هم در سال ۱۹۹۳ معرفی شد که به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ و سیستم تزریق مستقیم سوخت تجهیز بود. خروجی این موتور در نمونه‌های دیفرانسیل جلو حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت بود که هرچند از نمونه‌های تجهیز به پیشرانه‌های VR6 هم‌دوره‌اش کمتر بود با اینحال هنوز هم GTI یک هاچ‌بک اسپرت، پرقدرت و پرطرفدار بود. این عملکرد که همراه با تطبیق‌پذیری و کارایی شگفت‌آور یک هاچ‌بک قرار گرفته بود، باعث شد که گلف GTI بازهم نقش خود را به نوعی پرچم‌دار هاچ‌بک‌های داغ ادامه دهد.

برای شما هم جالب است:   خروج تیم کن بلاک از مسابقات رالی کراس جهان

ب‌ام‌و M3

bmw_m3_coupe_47

ب‌ام‌و M3 لحظه فراوانی است که معیاری در بخش خودروهای پریمیوم اسپرت سدان و کوپه شمرده می‌شود. M3 یک خودروی موتور جلو، دیفرانسیل عقبِ فوق‌العاده پالایش‌شده با هندلینگ محشر بهمراه یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی بسیار روان است که ترکیبی بطور کلیً متناسب از راحتی و سرعت را معرفی می‌کند. ب‌ام‌و تولید این خودرو را در سال ۱۹۸۵ شروع کرد و در سال ۱۹۹۲ نسل دوم آن‌را با کد E36 معرفی نمود. این نسل از M3 قدرتی برابر با ۳۲۰ اسب بخار داشت که تمامی آن به وسیله یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کرد. این ایام، نسل دوم M3 در حال کسب از نؤ شهرت است با اینحال با تولید بیش از ۷۰ هزار ابزار از آن‌ که طی هفت سال ساخته شدند، هنوز هم نمونه‌های دست‌دوم فراوانی از M3 E36 برای خرید وجود دارند.

تویوتا سوپرا

toyota_supra

نسل چهارم تویوتا سوپرا ترکیبی از عملکرد وحشیانه و دیزاین دلچسب است که یکی از پرطرفدار‌ترین خودروها در عرصهٔ تیونینگ شمرده می‌شود. ریشه‌های این کوپهٔ اسپرت ژاپنی به نمونه سلیکا کوپه متعلق به انتهای دههٔ ۷۰ میلادی بازمی‌گردد درحالی‌که نسل چهارم آن بهبودی را تجربه کرده و نگاه متمرکزتری روی سرعت داشته است. در پایین کاپوت سوپرا یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی قرار گرفته است که در دو نوع تنفس طبیعی و دو توربوشارژر قابل سفارش بود. اگر ورژنٔ قوی‌تر توربو را انتخاب می‌کردید، سوپرا ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور را معرفی می‌نمود که تمامی آن به وسیله یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کرد.

مزدا RX-7

mazda_rx-7_uk-spe

مانند سوپرا، مزدا RX-7 هم سابقه‌ای طولانی در عملکرد داشته و تاریخچهٔ آن به انتهای دههٔ ۷۰ بازمی‌گردد. در سال ۱۹۹۱، تولید کنندهٔ ژاپنی نسل سوم این کوپهٔ اسپرت را معرفی کرد که از وزنی بسیار سبک، انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و هندلینگی افسانه‌ای دارا بود؛ با اینحال RX-7 هم مانند همهٔ پیشینیان خود از پیشرانهٔ وانکل توئین توربو استفاده می‌کرد که ۲۷۶ اسب بخار قدرت داشت. نیروی این موتور ممتاز نیز به وسیله یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کرد. یکی دیگر از امتیازات این خودرو دیزاین زیبای آن بود که با استایل و خطوط منحنی حتی امروز هم مدرن به ذهن خطور میکند.

برای شما هم جالب است:   رکاب - اشتباهاتی که باعث آسیب خودرو می‌شود

آکورا NSX

acura_nsx

پیشترٔ کوپه‌های اسپرت و تکنولوژی بالای ژاپنی در این لیست به نسل اول آکورا یا هوندا NSX می‌رسیم. نسل در ابتدا NSX که در سال ۱۹۹۰ معرفی شد، خودرویی موتور وسط با دیزاین دلنشین و ساختار پیشرفته بود که هزینه نسبتاً مناسبی هم داشت؛ با اینحال یکی از قابل‌توجه‌ترین خصوصیت‌های این اسپرت ژاپنی، بدنهٔ تمام آلومینیومی آن بود که به پایین نگه‌داشتن وزنش بسیار کمک کرده بود. غیر از این، عده ای قسمت‌های NSX به وسیله اسطورهٔ فرمول یک یعنی آیرتون سنا پیشرفت یافته بود. در داخل نیز رانندگان از کابینی که آینه‌ای از کاکپیت یک جت جنگنده بود لذت می‌بردند درحالی‌که در پشت صندلی‌ها هم یک موتور ۳ لیتری V6 با شاتون‌های تیتانیومی، پیستون‌های فورج‌کاری شده و ردلاین ۸ هزار rpm قرار گرفته بود.

پونتیاک فایربرد ترنس ام

pontiac-firebird-1996-trans

پونتیاک فایربرد خصوصاً در ورژنٔ ترنس ام یکی از اسطوره‌های خودروسازی ایالات‌متحده شمرده می‌شود که متأسفانه این ایام در بین ما نیست. فایربرد بر روی پلت‌فرم مشترکی با شورت کامارو ساخته می‌شد و در اصل پسرعموی کامارو بود. فایربرد در سه ورژن تولید می‌شد که برترین و مشهور‌ترین آن‌ها ترنس ام اسم داشت. نسل سوم این ماسل کار افسانه‌ای در سال ۱۹۹۲ معرفی شد. ورژنٔ ترنس ام در نسل سوم فایربرد تجهیز به یک پیشرانهٔ ۵٫۷ لیتری V8 تنفس طبیعی متعلق به شورلت کوروت C4 بود. در سال ۱۹۹۶ با اینحال سطح عملکرد فایربرد افزایش پیدا کرد و قدرت این موتور به ۲۸۵ اسب بخار رسید. این نیرو به وسیله یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک یا شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

دوج وایپر

dodge_viper_gts_1

در حال رسیدن به خودروهای واقعاً سریع لیست هستیم. دومین نمایندهٔ آمریکا در این جمع، دوج وایپر است که تولید آن در سال ۱۹۹۲ شروع شد و در سال ۱۹۹۶ نسل دوم آن معرفی شد. با این وجود به خاطر اشتراکات فراوانی که این نسل در قطعات خود با نسل اول داشت بسیار از علاقه‌مندان آن‌را نسل یک و نیم می‌دانند. درهرحال در این نسل اگزوزها از طرفین به عقب منتقل شده و خروجی موتور نیز از ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور به ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گسترش پیدا کرد. این نیرو به وسیله یک پیشرانهٔ عظیم ۸ لیتری V10 تولید می‌گردید و وقتی که پدال گاز فشرده می‌شد وایپر با نعره‌ای وحشتناک این مشخصهٔ خود را نشان می‌داد. اسب‌های بخار این نیروگاه نیز به وسیله یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی بورگ وارنر T-56 به لاستیک‌های عقب می‌رسیدند.

برای شما هم جالب است:   عصر خودرو - گسترش ارزش دلاری خودروهای وارداتی

فراری ۵۵۰ مارانلو

ferrari_550_maranello

فراری در سال ۱۹۹۶ با معرفی نمونه ۵۵۰ مارانلو از نوً برنامه موتور جلو، محور عقب در خودروهای گرند تورر دونفرهٔ ۱۲ سیلندر خود را احیاء کرد. پیشرانهٔ ۵٫۵ لیتری V12 تنفس طبیعی این خودرو ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد و ۵۵۰ را ظرف ۴٫۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که پیشتر توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را داشت. به علاوه از طرف دیگر برای توزیع وزن بهتر خودرو، گیربکس شش سرعتهٔ دستی آن در محور عقب نصب شده بود. دیزاین این گرند تورر ایتالیایی نیز به وسیله پینین‌فارینا انجام گرفته بود.

مک‌لارن F1

mclaren-f1-1993-02

رهبر این لیست یکی از افسانه‌ای‌ترین سوپراسپرت‌هایی که تا اینجای کار ساخته شده یعنی مک‌لارن F1 است. تولید این سوپراسپرت رؤیایی در سال ۱۹۹۲ شروع شد و بعد از تولید تنها ۱۰۶ ابزار در سال ۱۹۹۸ به انتهای رسید که باعث شده F1 به یکی از کمیاب‌ترین خودروهای بازار مبدل گردد؛ با اینحال بیشتر از کمیاب بودن آنچه که این ماشین را مطلوب ساخته است، چیزی است که در پشت کابین تنگ آن با موقعیت رانندهٔ مرکزی بسیار دلنشین قرار گرفته است یعنی نیروگاه ۶٫۱ لیتری V12 تنفس طبیعی تولید ب‌ام‌و که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور نیز به وسیله یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب انتقال می یابد؛ با اینحال F1 نه‌تنها خودروی فوق‌العاده توانمندی است که با استفاده بدنهٔ فیبر کربنی (F1 اولین خودروی تولیدی است که چنین خصوصیت‌ای داشت) مضاف بر اینکهٔ بهره برداری از موادی چون منیزیوم و تیتانیوم در ساختار آن، وزن بسیار سبکی هم دارد. جمع این موارد یعنی اینکه مک‌لارن F1 خودروی بسیار سریعی بوده است به‌گونه‌ای که توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی تقریبا ۳۹۰ کیلومتر در ساعت را داشت که برای یک خودروی دهه نودی خارق‌العاده است.

 

منبع: TopSpeed



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات