به گزاری اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

سام کاویانی: آیا زمانی را که تنها اشاره‌ای صرف به خودروهای چینی موجبات جوک و تمسخر را ممکن می‌آورد به خاطر دارید؟ این ذهنیت هنوز هم در این گوشه و کنار قابل مشاهده است، حتی وقتی‌که در طول چند سال واپسین، چند خودروساز چینی وارد بازار امارت شدند؛ و مشاهده اینکه که چه تفاوت سریعی برایشان رخ می‌دهد در جای خود هیجان‌انگیز است، تحولاتی که شتاب حرکت آن حتی از کره‌ای نیز سریع‌تر است.

تا در سالهای قبلی بود که، جیلی کماکان به تولید خودروهایی با برنامه‌های عاریه‌ای و با کابینی ارزان‌هزینه، مبادرت می‌ورزید. در خلال این سال‌ها، آنها به خرید ولو اقدام نموده و طراح آن کمپانی یعنی پیتر هاربی را هم به چنگ خود در آوردند. ثمرات ناشی از این کار، آشکارا در خودروی تازه جیلی امگرند X7 اسپرت قابل مشاهده است. خودرویی با طرحی دلچسب با اینحال محافظه‌کارانه و درعین‌حال، بطور کلیً ابتکاری و اورجینال. شاسی‌بلند کوچک جیلی X7 حاوی مختصاتی از قبیل یک کراس‌اوور است با این وجود سواری آن مشابهت‌هایی هم به یک ورژن SUV حقیقی دارد.

2017-geely-emgrand-x7-sport-4
با اینحال کابین این خودرو جایی است که در آن سورپرایز حقیقی رخ می‌دهد، کابینی که به طرز گسترده‌ای از متریال نرم، ازجمله پوشش‌های چرمی و فلزی حقیقی در آن استفاده شده است. با کاربری این مواد، جیلی ظاهر یک خودروی پریمیوم را برای این کراس‌اوور اقتصادی مهیا ساخته است. بی‌شک، کوک‌های ساختگی موجود بر روی عده ای از پانل‌های درب‌های این خودرو با پلاستیک قالب‌ریزی شدند، با این وجود در کل بسیار دلنشین به چشم می آیند. در این میان، دستگیره‌های فلزی که برنامه آنها از پورشه کاین الهام گرفته شده و در کنسول میانی جای دارند، کمی افراطی به چشم می آیند، چنانکه گرافیک به‌شدت غیرضروری صفحه LCD پشت فرمان نیز، بدین ترتیب است. به نوعی نمونه، شما وقتی تصمیم به تعویض و تغییر ایستگاه رادیو را دارید، تصویر رادیو بر روی این صفحه نقش می‌بندد.

برای شما هم جالب است:   مونتاژ آواز پاتریوت در ایران؛ تلاش مجدد روس ها برای حضور در بازار خودرو کشور

geely_emgrand_x7_sport_2017__7_
در کل، حجم محیط موجود در کابین این ورژن ۵ نفری جیلی X7 بسیار خوب است، هرچند که محیط صندوق‌عقب مقداری به کوچکی پهلو می‌زند؛ با اینحال محیط کابین باوجود محفظه‌هایی که نگه‌دارنده‌های فنجان‌ها را می‌پوشاند، بسیار کاربردی است. صندلی‌های جلو به‌خوبی بهینه شده و به‌صورت اختیاری نیز برقی هستند، هرچند که صندلی‌های عقب قادرند با نیمکت‌های قابل خواباندن، گنجایش محل بار را وسعت دهند، با اینحال پشتی صندلی (دو تکه) عقب این خودرو از چنین قابلیتی دارا نیست و این تنها نقص کوچکی است که ما توانستیم در خودرویی با کیفیت ساختی چنین بی‌نقص، پیدا کنیم.

geely_emgrand_x7_sport_2017__4_

geely_emgrand_x7_sport_2017__9_
ابزارهای تکنولوژیک در بالاترین نمونه این خودرو که پرچم‌دار نیز شمرده می‌شود، بسیار گسترده هستند. این ابزارهای شامل مواردی چون: تعبیه یک صفحه LCD رنگی به سایز ۷ اینچ به اشتراک نشانگرهای پشت آمپر فرمان، یک نمایشگر لمسی چندرسانه‌ای به سایز ۸ اینچ با درگاه USB و AUX، یک سیستم استریو دالبی خوب، نویگیشن، بلوتوث، دوربین دید عقب با سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، کروز کنترل، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشوندگی به‌صورت برقی، چراغ‌های جلوی با لامپ LED، یک سانروف نیم سایز پانوراما، یک سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با یک کانال جداگانه برای صندلی‌های عقب که به نظر خوب می‌رسد، هرچند که ما این خودرو را در ماه سرد ژانویه تست نمودیم. ابزارهای ایمنی استاندارد نیز شامل مواردی چون: سیستم‌های ABS با EBD،ESP، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها و ۶ عدد کیسه هوا می‌گردد (گرچه تیپ پایه حاوی ۴ عدد کیسه هوا است). این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی NCAP چین دریافت نموده است، موسسه‌ای که هم اینک به ذهن خطور می کندً از شیوه و رویه‌های موسسه یوروانکاپ پیروی می‌کند.

این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری نیرو می‌گیرد، پیشرانه‌ای که از توانی برابر با ۱۵۳ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۲۲۵ نیوتن‌متر در ۳۹۰۰ الی ۴۴۰۰ دور در دقیقه دارا است. باوجود گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و آپشن اختیاری تمام چرخ محرک در این خودرو، مشخصات و عملکرد آن “چشمگیر” نیست. ما در بهترین شرایط آب و هوایی ممکن، تنها توانستیم مدت زمانی برابر با ۱۲ ثانیه را برای شتاب صفر تا صد این خودرو ثبت نماییم. لحظه تعویض دنده‌ها طولانی است و شیفت دنده‌ها حتی در موقعیت اسپرت هم محافظه‌کارانه صورت می‌پذیرد؛ از اینرو ما برای کسب توانی بیشتر، به اجبار به‌صورت دستی شیفت دنده‌ها را انجام می‌دادیم. با استناد به تمامی این موارد، میزان مصرف سوخت این خودرو نیز با رقمی برابر با ۱۲٫۵ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت، جالب نیست.

برای شما هم جالب است:   کانسپت اسمارت EQ، شاهکار جدید‌ی محمد حسین امینی یکتا معرفی شد

geely_emgrand_x7_sport_2017__11_
باید گفت که هندلینگ این خودرو با استناد به بادی رول محدود بدنه و نیز چسبندگی خوب ناشی از کاربری تایرهای ۲۲۵/۶۰، بسیار خوب است. جیلی X7 به طرز خفیفی شناور و نیز، کمی سنگین‌تر از وزن خود به نظر می‌آید که به ذهن خطور میکند که در باب دومی، خصوصیت‌هایی چون فاصله زیاد کف آن تا سطح زمین که شبیه به شاسی‌بلندهای آفرود است و موضع بالای صندلی راننده، از دلایل اصلی پیدایش این امر در چنین خودروی بلند و باریکی هستند. با این وجود گفتن این مسئله در اینجا نیاز است که در یک رانندگی نیمه تهاجمی، هیچ‌گونه از عدم استقامت در جیلی X7 اسپرت مشاهده نشده است. این خودرو از سواری بسیار نرم و کابینی نسبتاً آرام در لحظه حرکت با سرعت‌های مجاز در بزرگراه‌ها سود می‌برد. فرمان آن سبک است و واکنش مصنوعی “لاستیکی مانندی” دارد و در اغلب موارد، هیچ بازخوردی را هم از خود معرفی نمی‌دهد. ترمزها نیز خوب هستند و فشردن پدال ترمز، حس سبکی را القاء می‌کند.

ما این خودرو را به دید یک خودروی آفرود نگاه نمی‌کنیم چونکه که اساساً یک ورژن کراس‌اوور است. هرچند که با نبود دنده کمکی و نیز کمبود توان پیشرانه، جیلی X7 می‌تواند به خاطر فاصله خوب کف خود تا سطح زمین، از تپه‌های خفیف و ملایم شنی گذر کند؛ و شما را نیز از تبعات ناشی از جوش آوردن موتور که در حالت دستی و در دنده‌های پایین رخ می‌دهد، نگهداری نماید.

2017-geely-emgrand-x7-sport-5
جیلی X7، بسیار به نقش پسر بالغی نزدیک شده که دیگر نمی‌توان پیرامون آن جوک گفت. کیفیت تولید آن به‌خوبی کره‌ای‌هاست، هندلینگ آن به‌خوبی ژاپنی‌هاست و تریم کابین آن به‌خوبی اروپایی‌هاست. تنها چیزی که به‌شدت از کمبود آن رنج می‌برد یک پیشرانه خوب است و نمی‌دانیم که چرا جیلی چنین پیشرانه‌ای را از کمپانی ولو نمی‌گیرد. اگر در سال‌های آتی اصلاحاتی بر روی این خودرو صورت پذیرد، درنهایت امکان دارد یک جیلی جایی را در لیست خودروهای پیش نهاد شده ما بیابد.

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»

  • نمای ظاهری خوب در داخل و خارج
  • تریم کابین و ابزارهای
  • سواری راحت

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»

  • نیاز به پیشرانه بهتری دارد
  • حس “پلاستیک مانند” فرمان
  • محیط متوسط صندوق‌عقب

geely_emgrand_x7_sport_2017__2_

ویژگیهای تکنیکی جیلی امگرند X7 اسپرت

  • نوع پیشرانه: ۴ سیلندر- ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی
  • توان: ۱۵۳ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۲۵ نیوتن‌متر
  • شتاب صفر تا صد: ۱۲ ثانیه (ورژن دو دیفرانسیل) و ۱۰٫۹ ثانیه (ورژن تک دیفرانسیل)
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر (در تست و با ورژن دو دیفرانسیل)
  • نوع سیستم فنربندی جلو: مستقل
  • نوع سیستم فنربندی عقب: مستقل
  • نوع کالیپر ترمز جلو و عقب: دیسکی
  • طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۱۹/۱۸۳۱/۱۶۹۴ میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۷۰ میلی‌متر
  • وزن خالص: ۱۵۵۰ الی ۱۶۲۵ کیلوگرم
  • هزینه: ۵۹,۹۹۵ درهم یا ۱۶,۲۸۰ دلار (ورژن تک دیفرانسیل) و ۷۹,۹۹۵ درهم یا ۲۱,۷۰۰ دلار (ورژن دو دیفرانسیل)

[دانلود ویدئو]

منبع:
YALLAHMOTOR
DRIVEARABIA



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد