به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

مدیر ارشد تیم دیزاین بنتلی در یک فیلم تماشایی، به شرح روند دیزاین کنتیننتال GT تازه می‌پردازد. وسیله نقلیه ای که نهایت زیبایی و کارایی فنی را عرضه می‌کند.

حسی که زمان نگاه کردن به بنتلی کنتیننتال GT به انسان دست می‌دهد، نگاه تکاملی کمپانی تولید کننده است نه ایجاد یک انقلاب در دیزاین و ساختار. اگر هم جزو کسانی هستید که هنوز با دیزاین و فرضیه‌ی نمونه ۲۰۱۸ احساس راحتی نمی‌کنید، مدیر بخش دیزاین بنتلی، استفان سیلف، شرح می‌دهد چه نوع خطوطی در پیکره‌ی دیزاین این قبیل خودرو‌ها می باشد. ایشان از استودیوی دیزاین بنتلی صحبت می‌کند و دیزاین خودرو را به شیئی تشبیه می‌کند که در صورت مشاهده فورا واژه کنتیننتال در فکر تداعی می‌شود. به عبارتی دیگر واژه کنتیننتال این ذهنیت را در هر شخصی تداعی می‌کند که با وسیله نقلیه ای یکدست، یکپارچه و در عین حال با جزئیات فراوان روبه‌رو است.

کنتیننتال تنها یک خودرو نیست، حتی شیئی متحرک است که یک کالا اصیل و لوکس بریتانیایی را مجسم می‌کند. استفان به علاوه از طرف دیگر بیان می کند:

دیزاین فرم و خطوط بدنه از هواپیما الهام گرفته شده است. وانگهی دیزاین چراغ‌های جلویی نیز بسیار دلنشین و جواهرنشان است تا طرحی کریستالی داشته باشد.

در دیزاین داخلی این خودرو با موجی از جزئیات و زیبایی روبه‌رو هستیم، حدود ۱۸ ماه لحظه برای تیم دیزاین بنتلی ضروری است تا به اصلاح و سرهم کردن تمام ۷۱۲ قطعه به‌کاررفته در کابین این خودرو بپردازند، از سویی دیگر، حدود یک‌صد ساعت لحظه نیاز است تا ۱۰۰۰ نفر از تولیدکنندگان قطعات داخلی این خودرو، داخل کابین یک ابزار کنتیننتال GT را سرهم کنند.

کنتیننتال نامی است که در سال ۲۰۰۳ مجددا به وسیله بنتلی زنده شد و به شجره‌نامه‌ی آن بازمی‌گردد. وقتی نگاهی به کنتیننتال بیندازیم، متوجه حضور  R-TYPE در سال ۱۹۵۲ یعنی چیزی حدود ۶ دهه‌ی پیش می‌شویم. حدود ۱۵ سال پیش بود که این خودروساز بریتانیایی قصد بازگشت به ریشه‌های خود را کرد و دست به ساختن خودروی کنتیننتال GT زد و از این حیث در لحظه خود یک سگمنت تازه عرضه کرد: خودرو‌های GT لوکس!

با اینحال بحث سر نمونه کنتیننتال GT نمونه ۲۰۱۸ است؛ وسیله نقلیه ای که نه‌تنها یک اثر هنری شمرده می‌شود، حتی حاوی توانایی فنی بسیار مطلوبی نیز هست. پیشرانه ارتقاءیافته ۶ لیتری دوازده سیلندر با آرایش W، قدرت خیره‌کننده‌ی ۶۲۶ اسب بخار و ۸۹۷ نیوتون متر گریز از مرکز به ارمغان می‌آورد. همین اعداد کفایت می کند تا این کاخ متحرک بتواند سرعت خود را در عرض ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

در فیلم کوتاه ادامه‌ی نوشته، استفان سیلف به شرح روند دیزاین کنتیننتال تازه می‌پردازد.



منبع

برای شما هم جالب است:   کیا و مزدا، برندگان مسابقه دیزاین Red Dot
  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد