به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

فولکس‌واگن گلف R یک هاچ‌بک داغ محشر، توانا و بسیار سریع است با اینحال خودروی ارزانی نیست

مدت فراوانی نمیگذرد که فولکس‌واگن خانوادهٔ گستردهٔ هاچ‌بک در بیشتر مواقع پرطرفدار گلف خود را مورد آپدیت و فیس‌لیفت قرار داده است که پرچم‌دار این خانواده یعنی ورژنٔ داغ گلف R نیز مشمول این آپدیت شده است. با این وجود ازآنجایی‌که این یک خودروی عملکردی است، گسترش قدرت آن واجب بوده و بدین جهت هم اینک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ آن ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که گسترش ۱۰ اسب بخاری را درمقایسه با قبل نشان می‌دهد.

در نمونهٔ مورد تست ما، این نیرو به وسیله گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچۀ DSG به هر چهارچرخ انتقال می یابد و گلف R را قادر تولید میکند که در لحظه سریع‌تری برابر با تنها ۴٫۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد؛ با اینحال برای درک این اعداد تنها باید گلف R را به جاده‌های حقیقی بُرد. این ماشین با پیشرانهٔ توربوشارژ پرتوان و سامانهٔ چهارچرخ محرک، بسیار سریع است تا جایی که ممکن است بتوان گفت حتی برای جاده‌های انگلستان بیش‌ازحد سریع است. گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک DSG آن نیز در چشم بر هم زدنی دنده‌ها را تعویض می‌کند و باعث می‌شود لذت شتاب گیری این هاچ‌بک اسطوره‌ای آلمانی دوچندان شود.

golf_r_13_1

گلف R مانند فورد فوکوس RS، وسیله نقلیه ای وحشی و عصبانی احساس نمی‌شود و خصوصاً در جاده‌های پردست‌انداز عملکرد آرام و نرمی دارد. فرمان آن با اینحال می‌موفق شد واضح‌تر رفتار کند با این وجود هنوز هم آن‌قدر سریع هست که گلف R را با سرعتی باورنکردنی هدایت کند. این خودرو در پیچ‌ها هم عملکرد بسیار چشمگیری دارد به‌گونه‌ای که با چسبندگی محشر و ترمزهای توانمند، به راننده اعتمادبه‌نفس می‌دهد. با اینحال خروجی پیشرانهٔ مگا هاچ‌بک بروز شدۀ فولکس‌واگن هنوز هم به رقبایی چون فورد فوکوس RS و هوندا سیویک تایپ R نمی‌رسد و به علاوه از طرف دیگر از طرف دیگر این موتور به هیجان‌انگیزی موتور سیویک تایپ R و به سرزندگی پیشرانهٔ فوکوس RS هم احساس نمی‌شود؛ با اینحال بااین‌وجود پرچم‌دار خانوادهٔ گلف هنوز هم یکی از چشمگیرترین هاچ‌بک‌های داغ قابل تهیه بوده و مهم‌تر از آن، این یک گلف است که در ورژن‌های غیر عملکردی در تمامی عرصه‌ها درخشان رفتار می‌کند.

برای شما هم جالب است:   پرسش‌هایی درباره پژو 2008 ایران‌خودرو

golf_r_11_1

سواری این ماشین راحت است به‌گونه‌ای که ساده تر از فورد احساس می‌شود و موقعیت رانندگی آن نیز خوب است در شرایطی که دیزاین داخلی گلف طوری صورت گرفته که بهره برداری از آن برای رانندگی هر روزه را راحت می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی گلف R حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که با استناد به عملکردی که معرفی می‌کند مصرف خوبی شمرده می‌شود در شرایطی که وجود گیربکس DSG حاوی چنین مفهومی است که رانندگی با آن در شهرها و در ترافیک بدون هیچ زحمتی انجام می‌گیرد. هرچند گیربکس دستی در مسیرهای مستقیم رضایت بسیار بیشتری را برای راننده به ارمغان می‌آورد با اینحال هنوز هم بیشتر انسانها گیربکس دوکلاچهٔ DSG را به نمونهٔ دستی ترجیح می‌دهند.

golf_r_15_1

همان‌طور که گفته شد، خانوادهٔ گلف مدت فراوانی نمیگذرد که فیس‌لیفتی را تجربه کرده است که گلف R هم از آن بی‌نصیب نمانده است. ظاهر گلف R نمونه ۲۰۱۷ دستخوش تفاوت ظریفی شده است که عبارت‌اند از معرفیٔ چراغ‌های جلوی LED و ورودی‌های هوای بازطراحی شدهٔ درون سپر جلو. با این وجود فولکس‌واگن در این فیس‌لیفت تغییراتی بنیادی را در گلف ایجاد نکرده است تا جایی که امکان دارد متوجه بسیاری از تفاوت جزئی آن نشوید با اینحال معرفیٔ صفحه‌نمایش ۹٫۲ اینچی تازه در داخل، ارتقاء قابل‌توجهی شمرده می‌شود.

ابن سیستم نمایی محشر داشته و مانند یک تبلت کار می‌کند در شرایطی که سرعت پاسخگویی آن بسیار بیشتر از نمونه‌های قدیمی است. بااین‌حال در داخل گلف ۲۰۱۷ به‌اندازهٔ کافی دکمه‌های فیزیکی وجود نداشته و به نوعی‌مثال تغییر موج رادیو یا زوم روی نقشه‌های ناوبری با بهره برداری از صفحه‌نمایش لمسی در لحظه حرکت خسته کننده است؛ با اینحال غیر از این، می‌توان یک صفحه‌نمایش معلومات اکتیو را هم در صفحه آمپر خودرو در دست داشت که ناوبری را هم به نمایش درمی‌آورد. این خصوصیت، همان صفحه آمپر تمام دیجیتالی است که فولکس‌واگن در ورژنٔ فیس‌لیفت شدهٔ گلف معرفی کرده و هرچند بسیار محشر است با اینحال به‌صورت یک آپشن سفارشی معرفی می‌شود.

برای شما هم جالب است:   شروع فروش تولیدات اوپل در ایران

golf_r_28

فولکس‌واگن گلف R درعین‌حالی که یک هاچ‌بک اسپرت و عملکردی است، کاربردی و روزمره هم هست به‌گونه‌ای که صندوق بار آن ۳۴۳ لیتر حجم داشته و حتی می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب، این فضا را گسترش داده و اشیاء بزرگ‌تری را هم در آن بارگیری کرد. به علاوه از طرف دیگر نمونۀ مورد تست ما یعنی ورژنٔ پنج‌در گلف، با دسترسی راحت‌تر به صندلی‌های عقب که حتی برای بزرگ‌سالان هم بطور کلیً راحت و جادار هستند، انتخاب پذیرفتنی‌تری شمرده می‌شود.

ابزارهای و قابلیت ها گلف R نیز خیلی خوب است به‌نحوی‌که از رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، تریم کربنی داخلی، صندلی‌های اسپرت، صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، تهویه دیجیتال و توانایی اتصال تلفن های همراه هوشمند با خدمات رسانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل سود می‌برد؛ با اینحال فولکس‌واگن در مقابل تمامی این موارد هزینه بالای ۳۳,۹۳۵ پوند را مطالبه می‌کند و بدین جهت این یک گلف گران‌هزینه شمرده می‌شود. درواقع گلف R هزینه بسیار بالایی دارد از این جهت ما بجای آن، گلف GTI محشر را با هزینه پایهٔ ۲۷,۸۶۵ پوند پیش نهاد می‌کنیم که به توجه به قدرت کمتر، رانندگی سرگرم‌کننده‌ای داشته و از تمامی چیزهای خوب و خصوصیت‌هایی پذیرفتنی دارا است. با این وجود اگر خواهان یک هاچ‌بک اسپرت با قدرتی بیش از ۳۰۰ اسب بخار و سامانهٔ چهارچرخ محرک هستید، میتوانید فورد فوکوس RS را هم به نوعی یک گزینه در نظر بگیرید.

نتیجه

فولکس‌واگن گلف R یکی از بهترین خودروهای عملکردی بازار است که ترکیبی باورنکردنی از عملکرد و کارایی روزمره را معرفی می‌کند؛ با اینحال بااین‌حال، هزینه گرانی دارد و بدین جهت فورد فوکوس RS هنوز هم برای علاقه مندان هاچ‌بک‌های داغ ارزش بالاتری دارد؛ با اینحال اگر خواهان یک گلف داغ هستید، سراغ ورژنٔ GTI بروید که به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر است در شرایطی که هنوز هم خودروی سرگرم‌کننده‌ای است.

 

ویژگیهای تکنیکی

Volkswagen Golf R 2017
هزینه۳۳,۹۳۵ پوند
پیشرانه۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت۳۱۰ اسب بخار
گریز از مرکز۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک DSG
محور محرکچهارچرخ
شتاب صفرتاصد۴٫۶ ثانیه
حداکثر سرعت۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت۷ لیتر

 

منبع: AutoExpress



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد