کد خبر : 24085
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۲۲
1 views بازدید

هر آنچه می بایست از گرندپری ایتالیا بدانیم

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال در آستانه اجرا جایزه‌بزرگ ایتالیا قرار داریم. بدین جهت بر آن شدیم تا معلومات و آمارهایی در باب پیست مونزا در دست شما همراهان پدال قرار دهیم. با ما همراه باشید مونزا، سریع‌ترین پیست اسپا سریع بود، با اینحال مونزا با اسم مستعار «معبد سرعت» شهرت دارد و سریع‌تر است. درست است که مونزا حاوی ۲ […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

در آستانه اجرا جایزه‌بزرگ ایتالیا قرار داریم. بدین جهت بر آن شدیم تا معلومات و آمارهایی در باب پیست مونزا در دست شما همراهان پدال قرار دهیم. با ما همراه باشید

مونزا، سریع‌ترین پیست

اسپا سریع بود، با اینحال مونزا با اسم مستعار «معبد سرعت» شهرت دارد و سریع‌تر است. درست است که مونزا حاوی ۲ شیکِین (پیچ چپ و راست پشت سر هم) سخت است، با اینحال رانندگان بیشتر پیست را در حالتی سپری می‌کنند که پای راستشان دیگر جایی برای پایین‌تر رفتن ندارد، گرچه تخته‌گاز رفتن در ۷۹ درصد پیست به این معنا نیست که set-up اتوموبیل‌ها ساده است. بیشینه سرعت تأثیر به سزایی در این پیست دارد، با اینحال تنها نباید برای به‌دست آوردن بیشینه سرعت تلاش کرده و مقدار Down Drive را کم کرد، مونزا اتوموبیلی می‌خواهد که در خروج از پیچ‌ها شتاب خوبی داشته باشد و در شیکِین به سادگی از روی Kerb-های کنار پیست گذر کند. از طرف دیگر استقامت فراوانی برای ترمزهای سنگین مونزا نیاز است؛ با اینحال رانندگان خوشحال‌اند که بعد از ترمزهای سنگین مسیرهای مستقیم فراوانی برای خنک شدن ترمزها در مقابل خود دارند.

پیچ اساسی مونزا: پیچ ۱۱

بیشتر رانندگان به شما خواهند گفت که پیچ افسانه‌ای پارابولیکا، دیگر مانند قبلی مساله‌برانگیز نیست، سنگ‌ریزه‌های بیرون پیچ مبدل به آسفالت شده‌اند و در صورت خروج از پیچ، کنترل بهتر شده و احتمال برخورد کردن با دیوار کم است، با اینحال این موضوع ارزش این پیچ را کم نمی‌کند. نحوه خروج از این پیچ راست‌گرد ۱۸۰ درجه‌ای اهمیت بینهایت زیادی دارد. برای رانندگان مهم است که شتاب گیری خوبی در خروج از پارابولیکا داشته باشند بدلیل آنکه اگر اینطور نباشد، در مستقیمی پیش رو که طولانی‌ترین مستقیمی مونزا است، به سرعت ضروری دست نخواهند یافت.

برای شما هم جالب است:   5 فیس‌لیفت کاردرست از کمپانی‌های معروف

مبارزان مونزا: تلاش برای سلطنت

در بین رانندگان حال حاضر، کسی بیشتر از همیلتون و فتل، قادر به فتح مونزا نبوده. مبارزان عنوان قهرمانی ۲۰۱۷ هرکدام three بار موفق به پیروی در مونزا شده‌اند؛ از اینرو هرکدام که یک‌شنبه موفق به پیروزی شود، بیشترین عنوان دار حال حاضر مونزا و حاوی عنوان «سلطان مونزا» خواهد بود، به رکورد نلسون پیکه در مونزا با four بار پیروزی خواهد رسید و تنها یک پیروزی تا رسیدن به رکورد مایکل شوماخر فاصله خواهد داشت. فرناندو آلونسو راننده دیگری است که دو بار موفق به برد در مونزا شده، با اینحال ایشان در روز یک‌شنبه مطمئناً رقیبی مهم برای کسب عنوان نیست. باید ببینیم که همیلتون یا فتل موفق به سلطنت در مونزا خواهند شد یا موقعیت حال حاضر دست نخورده باقی خواهد ماند و راننده دیگری قهرمان خواهد شد. نظر شما چیست؟

انتظارات زیاد از فراری

امید است فراری در مسابقه خانگی خود، قوی ظاهر شود. در تاریخ این پیست، فراری حاوی بیشترین قهرمانی است. نخستین قهرمانی فراری در مونزا به سال ۱۹۵۱ و با رانندگی آلبرتو آسکاری بازمی‌گردد؛ با اینحال از ۲۰۱۰ تا اینجای کار فراری جام قهرمانی مونزا را به خانه نبرده و با استناد به اوضاع خوب فراری در این فصل، انتظارات از فتل و رایکونن برای کسب عنوان در این پیست بسیار زیاد است. از جهت دیگر تماشاگران ایتالیایی بسیاری برای ترغیب فراری به مونزا خواهند آمد و مونزا را قرمزپوش خواهند کرد که این اوضاع، فشار را بر رانندگان فراری گسترش خواهد داد.

همیلتون، در  پی رکوردشکنی مجددا

همیلتون در سه سال قبلی، صاحب پل‌پوزیشن مونزا بوده و در کل تا اینجای کار ۵ بار از مکان Pole، مسابقه مونزا را شروع کرده است. رکوردی که در بین رانندگان حال حاضر بی‌مانند است و هم‌رده اسطوره‌هایی چون خوآن مانوئل فانجیو و ایرتون سنا است. مرسدس تمام خصوصیاتی را که برای یک دور سریع در مونزا می‌خواهد در دست دارد، و از جهت دیگر همیلتون هم با ۲۰۰ پل‌پوزیشن و قرارگیری همراه با مایکل شوماخر افسانه‌ای، تنها یک پل‌پوزیشن تا یکه‌تاز شدن در این رکورد فاصله دارد و در صورت کسب پل‌پوزیشن در مونزا، بیشترین پل‌پوزیشن در تاریخ فرمول یک را خواهد داشت. فراری در اسپا نشان داد فاصله فراوانی از کمان‌های نقره‌ای ندارد، با اینحال کماکان رسیدن به همیلتون سخت است. واضح است که نه لوئیس همیلتون خود را یکه‌تاز رقابت مونزا می‌داند و نه فتل و رایکونن با مونزا غریبه هستند.

برای شما هم جالب است:   آزمایش رانندگی و بررسی عملکرد رنو ساندرو

دو بین دو

تنها دو دور پیشتازی بین دو نفر اول جدول و دو در صدر برتر حال حاضر مونزا فاصله است. همیلتون ۱۴۹ دور در مونزا در صدر بوده و فتل ۱۴۷ دور. اگر همیلتون تمام ۵۳ دور مسابقه یک‌شنبه را در صدر باشد، از رده هفتم جدول پیشتازان کلی مونزا به رده چهارم خواهد رفت و با ۲۰۲ دور پیشتازی مونزا، درست یک دور با رکورد ایرتون سنا فاصله خواهد داشت. بیشترین رکوردداران پیشتازی در مونزا آلبرتو آسکاری با ۲۱۷ دور و مایکل شوماخر با ۲۰۵ دور هستند و ایرتون سنا با ۲۰۳ دور هستند.

فردی با بیشترین انگیزه

 


هالکنبرگ: تیم کار خود را محشر انجام داده. حال ادامه این روند خوب اهمیت بینهایت زیادی دارد.

گرچه آن‌ها از لحاظ تیمی در رده هشتم قرار دارند، با اینحال هیچ تیمی غیر از سه تیم برتر، از بعد از مسابقه بریتانیا بیشتر از آن‌ها امتیاز کسب نکرده. رنو توانسته در مجارستان و بلژیک ۱۶ امتیاز بدست آورد؛ در شرایطی که فورس‌ایندیا ۱۴، ویلیامز ۵، تورو روسو ۷ و هاس ۶ امتیاز کسب کرده‌اند. تمام این امتیازات، به وسیله راننده آلمانی، نیکو هالکنبرگ بدست آورده و با این وجود ۱۸ امتیاز دیگر رنو هم به وسیله همین راننده شکار شده‌اند. آیا هالکنبرگ خواهد موفق شد عملکرد درخشان خود را در ایتالیا نیز ادامه دهد؟ و آیا هم‌تیمی بدشانس ایشان جولین پالمر، به ایشان در بین ۱۰ راننده برتر اضافه خواهد شد؟ بی‌صبرانه منتظر یک‌شنبه هستیم تا جواب سؤالاتمان را بگیریم.

سکوهای آلونسو در مونزا

امکان دارد آلونسو بردهای فراوانی در مونزا نداشته باشد، با اینحال وقتی صحبت از عملکرد خوب در مونزا می‌شود، اسم آلونسو می‌درخشد. ایشان ۶ بار روی سکوی مونزا رفته و تنها مایکل شوماخر با رکورد eight بار، بیشتر از ایشان سکوی مونزا را پایین پای خود دیده است. فتل و همیلتون قادر اند با کسب سکو در مسابقه خود را به رکورد آلونسو برسانند، در شرایطی که ریکاردو و ورستپن، امید به کسب نخستین سکوی خود در مونزا رادارند.

برای شما هم جالب است:   خصوصیات خارج جاده‌ای مرسدس بنز کلاس X را مشاهده نمائید

۵۰ سال پیش، هوندا تنها پیروزی تیمی خود در مونزا را کسب کرد

عدد بزرگ

این موضوع در ۲۰۱۷ امکان دارد مشابه به سناریوهای علمی-تخیلی باشد، با اینحال نیم‌قرن پیش، هوندا در خانه فراری، آن‌ها را شکست داد و نخستین و تنها پیروزی خود در مونزا را ثبت کرد. این دومین پیروزی این تیم ژاپنی بود و اتوموبیل RA300 آن‌ها موفق شد با رانندگی جان سورتیز(سمت راست تصویر) پیروز شود. هوندا ۵ باز هم به نوعی تأمین‌کننده موتور، فاتح مونزا شده با اینحال برد سال ۱۹۶۷ آن‌ها، به نوعی تنها برد هوندا به نوعی یک تیم، تا اینجای کار باقی‌مانده است.

لحظه‌بندی مسابقه

 

مسابقه جایزه‌بزرگ فرمول یک ایتالیا، بر اساس رسم بقیه مسابقات اروپایی، ساعت ۱۶:۳۰ (ساعت ۱۳ به‌وقت گرینویچ) روز یک‌شنبه شروع خواهد شد.

توصیه می‌کنیم این مسابقه دلچسب را حفظ نمائید.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات