کد خبر : 17272
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۸:۴۰
10 views بازدید

هوندا سیویک تایپ R رکورد تازه ای در جهنم سبز از خود بر جای گذاشت

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی کمپانی هوندا اطلاع داد که رکورد خودروهای هاچبک دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ‌رینگ را با سیویک تایپ R شکست. هوندا به وعده‌ی خود مبنی بر ثبت رکوردی تازه با خودروی هاچبک دلنشین سیویک پایبند ماند؛ هوندا سیویک تایپ R یک دور پیست نوربرگرینگ را در مدت لحظه ۷ دقیقه و ۴۳.۸۰ طی کرد، تا رکورد تازه […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

کمپانی هوندا اطلاع داد که رکورد خودروهای هاچبک دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ‌رینگ را با سیویک تایپ R شکست.

هوندا به وعده‌ی خود مبنی بر ثبت رکوردی تازه با خودروی هاچبک دلنشین سیویک پایبند ماند؛ هوندا سیویک تایپ R یک دور پیست نوربرگرینگ را در مدت لحظه ۷ دقیقه و ۴۳.۸۰ طی کرد، تا رکورد تازه ای در قسمت خودروهایی با محور محرک در جلو از خود بر جای بگذارد. لحظه ذکر شده نشان‌دهنده‌ی افزایش چشمگیری درمقایسه با رکورددار قبلی پیست، یعنی فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت اس است، که در سال قبلی موفق شده بود یک دور پیست نوربرگرینگ را در مدت لحظه ۷ دقیقه و ۴۹.۲۱ ثانیه طی کند. به علاوه از طرف دیگر، هوندا سیویک تایپ R نزدیک به ۷ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود است.

ریویچی کایجیما، مهندس ارشد بخش شاسی سیویک تایپ R، پیرامون‌ی عده ای اصلاحات بنیادی در ورژن‌ی تازه، برای ثبت لحظه بهینه‌تر در پیست گفت:

سرعت عبور خودرو از پیچ‌ها در ورژن‌ی تازه سیویک تایپ R، به خاطر بهره برداری از لاستیک‌های پهن‌تر با عاج عریض، فاصله‌ی بین محور طویل‌تر، سیستم تعلیق چنداتصالی تازه در عقب و افزایش آیرودینامیک خودرو، گسترش یافته است. با اسم مثال، معمولاً رانندگان بعد از بخش Metzgesfeld پیست، که وارد پیچ متوسطی می‌شوند، سرعتی برابر با با ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت دارند. با استناد به اینکه پیچ ذکر شده سرعت متوسطی برای عبور نیاز دارد، با اینحال ولی باید گفت بیننده گسترش ۱۰ کیلومتر بر ساعت در لحظه عبور از آن هستیم، که حاصل استقامت بسیار محشر سیویک تایپ R تازه در پیچ‌ها است. از این جهت با اضافه شدن عملکرد در سر پیچ‌ها، می‌توانیم سرعت خودرو را در طول مسیر پیست نیز گسترش دهیم، که برای دستیابی تایپ R تازه به لحظه سریع‌تر در پیست،یاری مینماید.

هوندا سیویک تایپ R

کمپانی هوندا رکورد تازه “خودروهای هاچبک دیفرانسیل جلو” را در تاریخ ۳ آپریل و به وسیله‌ی یک نمونه‌ی پیش تولید از سیویک تایپ R ثبت کرد، که از جهت فنی نمونه‌ی بطور کلیً یکسان با کالا نهایی تلقی می‌شود. نمونه‌ای که وظیفه‌ی ثبت این رکورد را بر عهده داشت، به لاستیک‌های قانونی و مجاز جاده‌ای تجهیز است که برای پیست دیزاین شده‌اند. به علاوه از طرف دیگر قفسه‌ی ایمنی درون کابین نیز قرار گرفته است که هیچ‌گونه تغییری در چارچوب خودرو ایجاد نمی‌کند. کمپانی هوندا برای جبران اضافه وزن ناشی از قفسه‌ی ایمنی درون کابین، سیستم صوتی، صفحه نمایش و صندلی‌های ردیف عقب را برداشته بود.

برای شما هم جالب است:   رکاب - خودرو مافوق صوت در پی ثبت رکورد ۸۰۴ کیلومتر بر ساعت

هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک تایپ R در بهار جاری وارد مارکت ایالات متحده خواهد شد. این ورژن تجهیز به نیروی محرکه ۲ لیتری ۴ سیلندر و تکنولوژی توربوشارژر است، که قدرت ۳۰۶ اسب‌بخار و گریز از مرکز ۴۰۰ نیوتن‌متر را از روش جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی به چرخ‌های جلومنتقل می‌کند. بدنه‌ی نسل تازه در مقایسه با نسل قبلی نزدیک به ۱۶ کیلوگرم سبک‌تر است و شاسی آن به میزان ۳۸ درصد سفتی‌ پیچشی بیشتری دارد.

پیشتر از شما دعوت می‌‎کنیم ویدیوهای مرتبط به رکورد هوندا سیویک تایپ R تازه را بنگرید، تا در باب چگونگی ثبت این رکورد معلومات بیشتری کسب کنید.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات