به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

با ثبت سفارش هوندا HR-V، بروزترین رقیب نیسان جوک و تویوتا CH-R تا نیمه دوم امسال وارد مارکت داخلی کشور خواهد شد.

شاسی بلند کوچک هوندا با اسم HR-V که برآمده از عبارت Hello-rider Revolutionary Automobile است، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و نسل اول آن تا سال ۲۰۰۶ تولیدش ادامه داشت. نسل اول HR-V، با چهره‌ای ناموزن و باورنکردنی در هیچ کلاسی از خودروهای لحظه خود قرار نمی‌گرفت و به باور صاحبنظران یکی از دلیل‌های توقف تولید این خودرو تا سال ۲۰۱۴ همین بینظمی باورنکردنی در دیزاین و فرم بدنه خودرو بود.

با تغییر نگاه مارکت به سوی خودروهای کراس‌اوور و موفقیت برادر بزرگتر HR-V یعنی شاسی بلند CR-V، هوندا در سال ۲۰۱۴ از نو به فکر بازتولید این خودرو افتاد. با اینکه که خط تولید HR-V در کشورهای مختلف مانند برزیل و مکزیک از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را از نو شروع کردند، با اینحال هوندا نسل دوم این خودرو را تحت نام نمونه ۲۰۱۶ به خریداران دیگر کشورها، تحویل داد.

از  ظاهر HR-V بطور کلی واضح است که با شاسی بلندی بزرگ با بدنه‌ای عضلانی روبرو نیستیم با اینحال هوندا تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند رقیبان جهانی خود در این کلاس را تحت تاثیر قرار داده و سهم بیشتری از مارکت را نصیب خود کند. گواه این نوشته گسترش ۱۰۰ درصدی فروش این خودرو در سال قبلی است به نحوی که در نخستین سال ورود آن به بازارها یعنی سال ۲۰۱۵ تنها ۴۲ هزار ابزار از این خودرو به فروش رفت با اینحال سال ۲۰۱۶ این رقم به ۸۲ هزار ابزار رسید.

برای شما هم جالب است:   قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند جهان را بشناسید

شاسی‌بلند تازه هوندا با پیشرانه ۱.۸ لیتری هوندا سیویک در ایران فروخته خواهد شد و هنوز واضح نیست که کدامیک از تیپ‌های LX ،EX و EX-L برای فروش در مارکت داخل انتخاب خواهد شد. از مهمترین خصوصیت‌های این ژاپنی می‌توان به موارد پایین اشاره نمود:
چراغ‌های هالوژنی جلو، شیشه‌های دودی عقب، آینه‌های تاشو برقی،آینه عقب الکتروکرومیک، سانروف برقی با پرده برقی، مانیتور ۵ اینچی استاندارد، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، فرمان برقی، کمکی حرکت در سربالایی، ترمز پارک و ABS، تنظیم هوشمند صدای سیستم صوتی با سرعت خودرو، دوربین عقب با خطوط کمکی پارک.

Honda HR-V

رقیبان اصلی شاسی بلند تازه هوندا در مارکت ایران را می‌توان نیسان جوک، تویوتا CH-R و میتسوبیشی ASX دانست. از این جهت تصور بازه هزینه ای ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی برای این خودرو دور از فکر نیست. با این وجود که خودروهای دیگری مانند پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر و سانگ‌یانگ تیوولی از لحاظ ظاهری و سایز بدنه با هوندا HR-V مطابقت دارند اما به واسطه شرایط بازار ایران عملا آنها را نمی‌توان رقیبی برای HR-V دانست. انتظار می‌رود اولین محموله این خودرو در تابستان وارد کشور شده و در پاییز به مشتریان تحویل داده شود.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد