به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

کمپانی خودروسازی رنو قبل از فروش خودروی رنو آلاسکان تازه در کلمبیا و بقیه کشورهای آمریكای لاتین، از نمونه ۲۰۱۷ این خودروی کاربردی پرده گشود.

 بعد از معرفی رنو آلاسکان ۲۰۱۷، نمایندگی استرالیایی کمپانی رنو نیز علاقه‌مندی خود را برای فروش و روانه کردن این خودرو به مارکت محلی مطرح کرده است. نمونه آلاسکان (Alaskan) معمولا برای بازارهای خارج از اروپای رنو تولید می‌شود و رقابت آن با نمونه‌های ژاپنی حاضر در مارکت استرالیا، سخت به ذهن خطور میکند.

خودروی کاربردی آلاسکان که با توجه به نیسان NP300 ناوارا دیزاین شده است، ظاهر تازه ای از جلوی خودرو و عده ای گزینه‌های اختیاری مانند نیروی محرکه دیزلی توربو دوگانه در عده ای از بازارها به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که قبل از این در سال جاری برای این خودروی مفهومی پیش‌بینی شده بود، بزرگ‌ترین اختلاف بین آلاسکان و ناوارا در جلوی خودرو رخ می‌دهد؛ جایی که وانت رنو حاوی یک کاپوت تازه، جلوپنجره مشبک، چراغ‌های جلو، ضربه‌گیر و گلگیرهای جلوی مدرن است. تفاوت آلاسکان در دیگر اجزاء پرهزینه‌تر بوده و بر هزینه نهائی اضافه است. آلاسکان ۲۰۱۷ با نمای ظاهری تازه ای شامل سری‌ای از چرخ‌های آلیاژی ۱۶ و ۱۸ اینچی می‌شود.

در نمای پشت، یک نشان بزرگ رنو روی درب عقب خودرو برای تکمیل گرافیک چراغ‌های بازسازی‌شده‌ی عقب می باشد. به‌طور طبیعی، دیزاین داخلی آلاسکان بطور کلی از روی خودروی ناوارا رونوشت شده؛ با این وجود به‌جز علامت برند رنو و برنامه فرمان که کمی دارای اختلاف است.

نمونه‌های با آپشن‌های بالای این خودرو، حاوی صفحه نمایش چندمنظوره ۵ اینچی پشت فرمان، سیستم دوربین دید اطراف، ورودی بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر ۷ اینچی بهمراه ناوبری ماهواره‌ای، تنظیم صندلی الکتریکی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و سیستم تهویه مطبوع دوگانه ارائه می‌شود.

برای شما هم جالب است:   نیروی محرکه ابرخودروی مرسدس AMG معرفی شد

وانت رنو آلاسکان

وانت رنو آلاسکان

پیکربندی‌های متفاوتی در بدنه‌ی خودرو در معرض هستند که می‌توان به تک کابین، دو کابین و شاسی کابین اشاره نمود. به علاوه از طرف دیگر محیط بار کوتاه و بلند، همراه پیکربندی‌های بدنه‌ی عریض و کوچک در نمونه ۲۰۱۷ وانت پیک‌آپ رنو آلاسکان وجود خواهد داشت.

به ذهن خطور میکند که در پایین ظاهر این وانت، گزینه‌های رانندگی آلاسکان (شامل شاسی و سیستم محرکه خودرو)‌ با همتای نیسان خود به اشتراک قرار داده شود. برای این وانت دو گزینه نیروی محرکه دیزلی ۲.۳ لیتری با توربوی دوگانه مقرر کرده شده است که هر یک ۱۶۰ اسب بخار و ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه‌ها غیر از یک توربوشارژر اصلی، حاوی یک توربوشارژر کوچک‌تر هستند که عمدتا در دورهای کم کار می‌کند و واحد بزرگ‌تر آن در دورهای بالاتر رفتار خواهد نمود.

وانت رنو آلاسکان

وانت رنو آلاسکان

دیگر پیشرانه‌های موجود در وانت پیک‌آپ آلاسکان شامل یک نیروی محرکه بنزینی ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۶۰ اسب بخار است. گزینه‌های انتقال قدرت خودرو به یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته دستی یا هفت‌سرعته اتوماتیک محدود می‌شود. خریداران قادر اند از بین سیستم چرخ‌های عقب محرک یا چهارچرخ محرک یکی را انتخاب کنند که گزینه‌ی دوم با حالت‌های محدوده‌ی رانندگی بالا و پایین و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی ارائه خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

تکنولوژی‌های دستیار راننده موجود در این وانت پیک‌آپ شامل دستیار استارت اوضاع تپه، کنترل پایین آمدن از تپه، دستیار ترمز و کنترل استقامت الکترونیکی هستند. در بالاترین سطح، آلاسکان حاوی فاصله با زمین ۲۳۰ میلی‌متر و ظرفیت بکسل ۳.۵ تن است. گزینه‌های پیشرانه، بدنه و دیگر تکنولوژی‌های اختیاری آلاسکان با استناد به کشور مقصد، از بازاری به مارکت دیگر دارای اختلاف خواهد بود.

برای شما هم جالب است:   اعلام شرایط پیش فروش دنا پلاس؛ 4 میلیون اختلاف هزینه برای آپشن های بیشتر

در ماه می ۲۰۱۷ جاستین هاکوار، مدیر کل رنو استرالیا، به CarAdvice گفت: 

احتمال بسیار بالایی می باشد که وانت پیک‌آپ آلاسکان در استرالیا هم در بازار عرضه میشود. با این وجود اگر قرار باشد آلاسکان وارد مارکت استرالیا شود، یقینا تا انتهای سال ۲۰۱۷ به کنفرانس‌های خودرو نمی‌رود.

 در آینده ای زود وانت آلاسکان تازه ابتدا در کلمبیا و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی وارد مارکت خواهد شد. شواهد حاکی از آن هستند که این خودروی کاربردی در آفریقا و برخی کشورهای اروپا نیز فروخته می‌شود.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد