کد خبر : 33140
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
20 views بازدید

پراید و تیبا، هفته‌ی آتی تعیین تکلیف می‌شوند

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی  زیان انباشته سایپا، خروج خودروهای غیر استاندارد از خطوط تولید و لحظه عمل درآمدن پیمان با شریک های خارجی سؤالاتی بود که روز قبلی در نشستی مطبوعاتی از رئیس سایپا پرسیده شد. محسن قاسم جهرودی در شرایطی بیش از یک ماه است که سکان هدایت سایپا را در اختیار گرفته است که از برنامه‌ریزی این […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

 زیان انباشته سایپا، خروج خودروهای غیر استاندارد از خطوط تولید و لحظه عمل درآمدن پیمان با شریک های خارجی سؤالاتی بود که روز قبلی در نشستی مطبوعاتی از رئیس سایپا پرسیده شد.

محسن قاسم جهرودی در شرایطی بیش از یک ماه است که سکان هدایت سایپا را در اختیار گرفته است که از برنامه‌ریزی این کمپانی برای حل سه مساله نامبرده اطلاع داد. محسن قاسم جهرودی روز قبلی در حاشیه نشست مدیران مالی و عضو های هیئت‌مدیره گروه خودروسازی سایپا درخصوص گسترش استانداردهای وسیله نقلیه ای در سال ۹۷ گفت:

در نشست هفته آتی هیئت‌مدیره سایپا، تکلیف ادامه تولید یا از رده خارج شدن دو خودروی پراید و تیبا تعیین خواهد شد.

جهرودی با بیان اینکه هفته آتی تولید تولیدات تازه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد:

در این نشست واضح می‌کنیم که آیا استراتژی ما حفظ دو کالا موجود در رده کیفی تک‌ستاره همراه ارتقاء کیفیت آن‌ها یا از رده خارج کردن این تولیدات است. هم اینک بین تولیدات گروه سایپا پیوستگی نیست.و بعد از پراید که در محدوده هزینه ای ۲۰ میلیون تومان است، کالا بعدی ما در محدوده هزینه ای ۵۰ میلیون قرار دارد و با این شرایط نمی‌توانیم خریدار را نگه داریم. چیدمان تولیدات سایپا نقص دارد و ما در تلاش هستیم با یک برنامه مدون تولیدات تازه ای به مارکت ارائه کنیم تا همه محدوده هزینه ای و کل خواسته خریداران را پوشش دهد.

جهرودی پیرامون‌ی زیان‌ده بودن تولید پراید و سری‌ی خودروسازی سایپا گفت:

هزینه خالص فروش پراید برای ما حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و مابقی هزینه آن مرتبط به مالیات بر ارزش اضافه و دیگر عوارض دولتی است؛ از اینرو هیچ وسیله نقلیه ای با این هزینه در جهان نیست. ضمن آنکه تولید آن نیز برای ما زیان‌ده است. ولی باید گفت به‌دلیل آنکه حدود ۱۳۰ هزار نفر در تأمین قطعات پراید اکتیو هستند، از رده خارج کردن آن نیاز به تامل و راه حل خوب در این عرصه دارد. 

زیان انباشته کمپانی سایپا در مقایسه با ۲۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه این کمپانی زیاد نیست. در یک ماه قبلی تلاش شده بدهی قطعه‌سازان پرداخت شود. در این عرصه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از یکی از صندوق‌ها دریافت و به قطعه‌سازان پرداخت شد. از این حیث بخش قابل‌ توجهی از بدهی‌ها به قطعه‌سازان کاهش یافته است.

محسن قاسم جهرودی از مذاکره با چند خودروساز مشهور جهان برای دیزاین پلت‌فرم تازه اطلاع داد و گفت:

ما هم‌اکنون از لحظه طلایی صنعت خودرو در قبلی فاصله گرفته‌ایم؛ از اینرو نیازمند بازنگری در استراتژی‌های صنعت خودرو هستیم. پلت‌فرم خارجی، منعطف خواهد بود و می‌توان انواع خودرو از کالایی در کلاس پراید تا شاسی‌بلند را پوشش داد؛ به علاوه از طرف دیگر در زمانی نه چندان دور یکی از سایت‌های تولیدی سایپا به تولید خودروی الکتریکی اختصاص پیدا خواهد کرد. 

برای شما هم جالب است:   مارکت خودروی ایران، ناجی پژو سیتروئن



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات