به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

سال قبلی مرسدس بنز E کلاس All-Terrain راهی مارکت شد تا رقبایی مانند آئودی A6 آلرود و ولوو V60 کراس کاونتری را به مساله بکشد. اکنون بعد از گذشت یک سال این تولیدکننده یک نمونه ابتدایی باورنکردنی به اسم E-Class All-Terrain 4×4 Squared را به جراید پیشنهاد کرده است.

با استناد به اسم این واگن می توان حدس زد که حاوی روحیه ای شبیه به با کانسپت چهار چرخ محرک G500 است، به این معنی که این نمونه ابتدایی نیز از قبیل G500 با گسترش ارتفاع درمقایسه با سطح زمین خود را برای جلوگیری از سخت ترین اوضاع جاده ای تکمیل کرده است.

بررسی این کالا و سنجش میزان قابلیت های آن تا اینجای کار تنها یکدفعه صورت گرفته و مجله آلمانی Auto Bild به اندازه کافی خوش شانس بوده تا بتواند این بررسی و سنجش را انجام داده و نتایج آن را گزارش دهد.

از مهم ترین خصوصیت های بنز E کلاس All-Terrain باید به محور پورتال آن اشاره نمود. این کلمات به یک تکنولوژی مرتبط می شوند که در آن محور چرخ ها بالاتر از مرکز توپی چرخ قرار دارد و امکان گسترش فاصله کف خودرو از سطح زمین ممکن می شود.

اگر بخواهیم دقیق تر مورد تحلیل قرار دهیم، این فنربندی دقیقا شبیه به نمونه استفاده شده در کانسپت چهار چرخ محرک G500 Squared یا کانسپت ماجراجویانه شش چرخ محرک G63 نیست.

حتی این پیکربندی بر طبق دلایل واضح و مشخصی ویژه این خودرو انتخاب شده است، از نمونه این دلایل می توان به پیمودن مسیرهای دارای اختلاف و فاصله بین محور های جلو و عقب و موقعیت موتور اشاره نمود.

برای شما هم جالب است:   آشنایی با پرطرفدار ترین خودروهای وارداتی مارکت ایران

مرسدس مدعی است که فاصله اصلی این All-Terrain تا سطح زمین ۴۲۰ میلیمتر (۴۲ سانتی متر) است که حتی از دو برابر فاصله نمونه های معمولی نیز بیشتر است.

چرا که فاصله تا سطح زمین نمونه های معمولی تقریبا ۱۶۰ میلیمتر است و این فاصله در کانسپت چهار چرخ محرک جی۵۰۰ Squared تقریبا ۳۷۰ میلیمتر است که تحت این شرایط قادریم بگوییم که این E CLASS بلند قد، می تواند لقب مرتفع ترین مرسدس ساخته شده را از آن خود کند.

برای مقایسه خوب است بدانید که فاصله از سطح زمین خودروهای کراس اوور معمولی بین ۱۸ الی ۲۳ سانتی متر است و بدین خاطر E CLASS تحت تست به شکل زیادی از تمامی خودروهای موجود بلندتر خواهد بود.

از جهت جهت و زاویه خروجی نیز این نمونه ابتدایی از نمونه های دیگر برتر است. این احتمال می باشد که در صورت عرضه و تولید انبوه این خودرو، شاسی بلند مرسدس جی کلاس شهرت خودرو از دست بدهد.

در این نمونه ابتدایی به جای بهره برداری از لاستیک های معمولی، مهندسان مرسدس موفق به نصب تایرهای با مشخصات ۲۸۵/۵۰ R20 شده اند که با این وجود این تایرها در شاسی بلند استثنایی مرسدس یعنی جی کلاس نیز مورد بهره برداری قرار گرفته و این تغییر به خاطر تغییر کامل گلگیرها ممکن شده است.

ترمزهای پیشرفته این خودرو به نظر میرسد از یک نمونه AMG تجهیز به دیسک های ترمز سوراخدار به عاریت گرفته شده اند. مرسدس این نمونه ویژه را به موتور شش سیلندر با قدرت ۳۳۳ اسب بخار از E400 T-Modell تجهیز کرده است و بدین ترتیب یکی از خشن ترین استیشن های قابل تصور با حداکثر قابلیت های آفرودی ممکن پدید آمده است.

برای شما هم جالب است:   رکاب - انتشار تصویری از کانسپت تازه مرسدس-بنز

ولی باید گفت هدف نهایی مرسدس بنز از تولید این نمونه چندان روشن نیست، این احتمال می باشد که بخش AMG با استناد به داغ شدن مارکت خودروهای SUV در جستجوی گسترش تولیدات خود در این سگمنت باشد، چرا که هم اینک قالب نمونه های اسپرت و سریع AMG بر مبنای خودروهای کم ارتفاع شکل گرفته اند با اینحال با تغییر نگرش خریداران و علاقه به هر میزان بیشتر آن ها به سوی خودروهای شاسی بلند نهایتا بدین شکل مطرح شده است که مارکت ابر خودروهای آفرود در آتی داغ و داغتر خواهد شد و مرسدس بنز از اکنون به فکر گستره سلطنت خود در این زمینه است.

اگر دوست دارید این لینک خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد