کد خبر : 29299
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
8 views بازدید

پیشرانه‌های احتراقى تا سال ۲۰۵۰ منقرض خواهند شد

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی به گفته‌‌‌ی مدیر بخش تحقیق و پیشرفت‌ی تویوتا، پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال ۲۰۵۰ از چرخه تولید خارج خواهند شد. تویوتا در بحث خودروهای الکتریکی یکی از پیشگامان است. این کمپانی خودروسازی، ۱۲ درصد مارکت ایالات متحده و حدودا ۴ درصد مارکت اروپا را در کلاس خودروهای الکتریکی در دست دارد. در بحث فروش بین […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

به گفته‌‌‌ی مدیر بخش تحقیق و پیشرفت‌ی تویوتا، پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال ۲۰۵۰ از چرخه تولید خارج خواهند شد.

تویوتا در بحث خودروهای الکتریکی یکی از پیشگامان است. این کمپانی خودروسازی، ۱۲ درصد مارکت ایالات متحده و حدودا ۴ درصد مارکت اروپا را در کلاس خودروهای الکتریکی در دست دارد. در بحث فروش بین المللی نیز حدودا ۴۳ درصد از خودروهای الکتریکی کل جهان، به وسیله تویوتا به تولید می‌رسند. از اینرو تعجبی ندارد که تویوتا پبش‌بینی کند خودروهایی با پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال ۲۰۵۰ به صورت تمام و کمال منقرض خواهند شد.

چنین ادعایی از جانب سیجیو کوزوماکی، مدیرعامل بخش تحقیق و پیشرفت‌ی پیشرفته مهندسی تویوتا مطرح شده است. وی باور دارد که در آتی مقررات زیست محیطی به حدی سخت خواهند شد که امکان تولید خودرو با نیروی محرکه احتراق داخلی وجود نخواهد داشت و از این حیث چنین وضعیتی، روند پیشرفت‌ی خودروهای الکتریکی را سرعت خواهد بخشید. بالاخره این مقررات زیست‌محیطی سنگین باعث خواهد شد فروش بین المللی خودروهای نیروی محرکه احتراق داخلی متوقف شود. کوزوماکی در این باره بیان می کند: «ما پیش بینی میکنیم انتشار دی اکسید کربن خودروها تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۹۰ درصد درمقایسه با نمونه‌های سال ۲۰۱۰، کم شود. با اینحال برای دست‌یابی به چنین هدفی تا سال ۲۰۴۰، پیشرانه‌های احتراق داخلی کنار خواهند رفت و دیگر به‌تنهایی مورد بهره برداری قرار نخواهند گرفت و یقینا برای خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبرید استفاده خواهند شد.»

تویوتا تا انتهای این دهه، نخستین خودروی تمام الکتریکی خود را وارد مارکت خواهد نمود که از باتری‌های لیتیوم-یونی سود می گيرد و می‌تواند با هر بار شارژ حدود ۵۰۰ کیلومتر مسافت بپیماید. این خودرو ساز به علاوه از طرف دیگر امیدوار است در ابتدا دهه‌ی ۲۰ بتواند نسل تازه باطری‌های خشک را تولید کند. تکنولوژی این باطری‌ها کمک بزرگی به تولیدکنندگان خودرو برای ایجاد راندمان بالاتر خواهد نمود؛ چون باتری‌های خشک، ابعاد کوچک‌تری نیز دارد.

برای شما هم جالب است:   گسترش هزینه پژو 206 و پارس؛ 400 الی 700 هزار تومان

در انتها کوزوماکی اشاره نمود:

تویوتا بیشترین تعداد اختراعات را در بحث باطری‌ها در دست دارد و برای پیشرفت خودروهایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، بیشترین تلاش‌ها را کرده است. از این حیث فکر می‌کنیم که تویوتا در آتی، فاصله‌ی بسیار از رقیبان خود خواهد داشت.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات