به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایت پدال

بر طبق گفته وزارت حمل‌ونقل آلمان، خرید یک خودروی دیزلی تازه به این معنی نیست که شما کمتر از یک خودروی بنزینی تازه به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کنید!

بر طبق پاسخی که از جانب وزارت حمل‌ونقل آلمان به گروه Funke رسیده، خودروهای دیزلی فروخته شده در سال قبلی به ازای هر کیلومتر پیمایش ۱۲۸ گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده‌اند در شرایطی که این رقم برای نمونه‌های بنزینی ۱۲۹ گرم در هر کیلومتر بوده است.


این اختلاف در میزان آلایندگی به مدت یک دهه شبیه به بوده با اینحال میزان دی‌اکسید کربن تولیدی کاهش یافته است. هنوز هم یکی از دلایلی که چرا اختلاف دی‌اکسید کربن تولیدی بین نمونه‌های دیزلی و بنزینی یکسان است به سنگین‌تر بودن و قدرتمندتر بودن نمونه‌های دیزلی مرتبط می‌شود.


یکی از صاحبنظران حمل‌ونقل آلمان بیان می کند:

اینکه می‌گویند خودروهای دیزلی قادر اند به حفظ محیط‌زیست کمک کنند یک افسانه است. پیشرانه‌های دیزلی به خاطر اینکه اغلب سنگین و پرقدرت هستند مزیت‌های تئوری خود در حفظ محیط‌زیست را بر باد می‌دهند.


این مسئله جدید‌ترین تحول رخ داده در پایین سؤال بردن خودروهای دیزلی است. وزارت حمل‌ونقل آلمان قبلاً از کمپانی‌های خودروسازی این کشور خواسته تا حدود ۱۲ میلیون خودروی دیزلی قدیمی (یورو four تا ۶) را فراخوان کنند و این فراخوان می‌تواند هزینه‌ای بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ میلیارد یورو در پی داشته باشد.



منبع

برای شما هم جالب است:   رکاب - اسنپ نماینده انحصاری حمل و نقل درون شهری کنفرانس‌های تهران شد
  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد