به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

خودروهای برقی از رونق خوبی در مارکت چین دارا هستند؛ با اینحال وسايل نقلیه‌ی برقی در چین انرژی بیشتری درمقایسه با خودروهای گازسوز و دیزلی مصرف می‌کنند.

چین از سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی لازم خودروهای برقی (EV) بهره میبرد. مارکت خودروهای الکتریکی چین، بسیار پررونق است و تا سال ۲۰۲۰، پنج میلیون خودروی برقی در خیابان‌های این کشور تردد خواهند کرد؛ با اینحال در کمال تاسف، این تمام موضوع نیست.

درمقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفت‌یافته و تولیدکننده‌ی خودروهای برقی که انرژی و برق خود را از منابع پاک تولید می‌کنند، چین به‌شدت به سوخت­های فسیلی وابسته است. سوخت‌های فسیلی برای تامین انرژی کارخانه‌های این کشور بزرگ نیز به‌کار می‌رود. در کل، وسایل نقلیه‌ی الکتریکی چین انرژی بیشتری درمقایسه با گاز طبیعی و دیزلی وسايل نقليه، مصرف می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

بلومبرگ گزارش می‌دهد که در ایالات متحده، تاثیر گازهای گلخانه‌ای ناشی از خودروهای الکتریکی به‌طور متوسط ​​حدود نصف یک خودروی متعارف است. در نقاط مختلف این کشور که توليد انرژی تجدیدپذیر، شایع است، EV – ها حاوی اثرات گلخانه‌ای کمتری هستنداما در چین جریان دارای اختلاف است.

یک مطالعه به وسیله مهندسان چینی نشان می‌دهد که سهم وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تولید داخل از گسترش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انرژی مصرف‌شده به وسیله این خودروهای الکتریکی در طول عمرشان حدود ۵۰ درصد است؛ چرا که منابع کثیف انرژی در تولید آن‌ها، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بدیهی است، چین راهی طولانی برای مطابقت با تغییر جهت به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر به اشتراک کشورهای پیشرفت‌یافته دارد.

برای شما هم جالب است:   رکاب - خودروی پرنده دایملر در فرانکفورت



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد