کد خبر : 30370
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
14 views بازدید

چانگان بنی در کنفرانس خودروی تهران معرفی شد

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی گروه خودروسازی سایپا به نوعی شریک تجاری کمپانی خودروسازی چانگان چین در کشور، از بروزترین عضو سبد تولیدات خود با اسم بٍنی پرده گشود. بیش از ۳ سال است که سایپا طی قراردادی با کمپانی چانگان (Changan) وظیفه‌ی مونتاژ، ارائه و خدمات بعد از فروش تولیدات این خودروساز در داخل کشور را به عهده گرفته است. […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

گروه خودروسازی سایپا به نوعی شریک تجاری کمپانی خودروسازی چانگان چین در کشور، از بروزترین عضو سبد تولیدات خود با اسم بٍنی پرده گشود.

بیش از ۳ سال است که سایپا طی قراردادی با کمپانی چانگان (Changan) وظیفه‌ی مونتاژ، ارائه و خدمات بعد از فروش تولیدات این خودروساز در داخل کشور را به عهده گرفته است. امروز و در جریان کنفرانس خودروی تهران، سایپا از عضو تازه سبد تولیدات خود که یک خودروی سوپرمینی از کمپانی چانگان به اسم بٍنی (Benni) است؛ پرده گشود.

زمزمه‌های تولید و ارائه‌ی چانگان بنی چندین ماه است که به اشتراک اهالی خودرو شنیده می‌شد و برای بار سوم امروز و در کنفرانس خودروی تهران از نو این خودروی کوچک چینی در معرض دید عموم گرفت. خودروی چانگان بنی در کلاس مینی قرار دارد که در حقیقت یک کلاس پایین‌تر از هاچبک کامپکت به شمار می‌آید. این خودروی کوچک حاوی ۳.۷۳ متر طول، ۱.۶۵ متر عرض و ۱.۵۳ متر ارتفاع است. بهره برداری از دو چراغ هالوژن بزرگ همراه با جلوپنجره‌ی ساده همراه محفظه‌ی ورودی هوای بزرگ چهره‌ای خندان به این خودرو داده است.

در این هاچبک فانتری و شهری از چرخ‌های ۱۵ اینچ آلومینیومی استفاده شده است. در قسمت داخلی تریم‌های متنوعی می باشد که با برنامه فیبر کربن تکمیل شده‌اند. دسته‌‌دنده‌ی این خودرو دایره‌ای است و پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان آن، این خودرو را در کلاس خود تا حدودی متمایز می‌کند.

در بحث پیشرانه و قوای محرکه، چانگان از نیروی محرکه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر خطی با قدرت ۱۰۱ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ هزار دور بر دقیقه و گریز از مرکز ۱۳۵ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه سود برده است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۴ به همراه متوسط مصرف سوخت ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مطرح شده و وظیفه انتقال قوای محرکه به این خودروی دیفرانسیل جلو بر عهده جعبه‌دنده ۵ سرعته نیمه اتوماتیک است. سیستم تعلیق محور جلوی این خودروی کوچک شهری با وزن ۱۰۲۰ کیلوگرم از نوع مَک‌فِرسون و در محور عقب از نوع Trailing Arm است که به همراه ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در قسمت جلو و فرمان برقی، آرامش و امنیت را برای سرنشینان تأمین می‌کند.

برای شما هم جالب است:   نمونه مفهومی بی ام و Z3

Beni changan

از اساسی ترین خصوصیت‌های ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به موارد پایین اشاره نمود:

  • ترمز ضدقفل (ABS)
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • کیسه هوای سرنشینان جلو
  • رایانه معلومات مسافرت
  • سنسور پارک عقب
  • تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو
  • صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی
  • تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت
  • آینه‌های جانبی تمام‌برقی
  • فرمان تجهیز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و رابطه تلفنی
  • داشته‌های ایمنی و رفاهی

بعد از انتشار عکس هایی از این خودرو در کمپانی سایپا، بسیاری باور داشتند که بنی به نوعی جانشین پراید عرضه خواهد شد. چانگان بنی از لحاظ ابعاد جانشین مناسبی برای پراید جهت تردد در شهر به شمار می‌آيد. در عرصه‌ی ابزارهای ایمنی و رفاهی با اینحال اختلاف‌های چشمگیری بین بنی و دیگر خودروهای در محدوده ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان می باشد و این موضوع منجر شده است احتمال جایگزینی پراید به وسیله این خودروی چینی با هزینه ای نزدیک به هزینه حال حاضر پراید به حداقل برسد. ممکن است باید به ساینا، کوییک و ام‌وی‌ام ۱۱۰s به نوعی جانشین‌های ممکن پراید بیشتر توجه کنیم.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات