به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

کمپانی مطرح کانتیننتال، از چرخ مفهومی تازه ای برای خودروهای الکتریکی معرفی کرده است که افزایش زیادی در عملکرد سیستم ترمز ایجاد می‌کند.

در هفته‌ قبلی کانتیننتال، تولید کننده‌ی تایر و تأمین‌کننده‌ی قطعات و سیستم‌های خودرو، از چرخ مفهومی تازه ای معرفی کرده است که پیش‌تر در ماه میلادی قبلی، معلومات اندکی در باب آن فاش شده بود. بر اساس مطرح رسمی کانتیننتال، این اختراع تازه با نیت افزایش ترمزگیری خودروهای الکتریکی، نه‌تنها سیستم چرخ و ترمز را برای سیستم ترمز بازیافت انرژی بهینه می‌کند، حتی تعمیر و نگهداری این سیستم را نیز سهولت می‌بخشد.

چرخ مفهومی تازه از یک رینگ آلومینیمی بهره میبرد که با یک ستاره مرکزی آلومینیومی مجزا جفت می‌شود. دیسک ترمز آلومینیومی به ستاره مرکزی وصل می‌شود، در شرایطی که کالیپر ترمز نیز در داخل دیسک قرار می‌گیرد. از آنجایی که این سیستم در داخل چرخ نصب می‌شود، دیسک ترمز این سیستم تازه می‌تواند بسیار بزرگ‌تر از اندازه‌‌ی دیسک ترمز چرخ‌های معمولی باشد.

از آنجایی که اکثر قطعات سیستم ترمز آلومینیومی هستند، وزن چرخ مفهومی تازه به‌طور زیادی کاهش می یابد و به‌طور طبیعی در مقابل خوردگی مصون است. 

مقاله‌های مرتبط:

در حقیقت، کانتیننتال مدعی شده است که دیسک آلومینیومی ترمز ساییده نمی‌شود؛ به این معنی که تعمیر و نگهداری این چرخ مفهومی تازه، تنها گاهی اوقات نیازمند تعویض پدهای قدیمی با نمونه‌های تازه تر است. بر اساس مطرح کانتیننتال، ترمزهای ضد زنگ ویژه در خودروی الکتریکی بسیار مهم هستند. ترمز زنده‌کننده یاری مینماید میزان شارژدهی باتری که اغلب به وسیله راننده با ترمزگیری هدر می‌رود، به حداکثر مقدار خود برسد. راننده در شرایطی مانند توقف اضطراری که نزول عملکرد ترمز می‌تواند موضوع‌ی مهمی باشد، به این ترمزها نیاز دارد.

برای شما هم جالب است:   شیطان آمریکایی: بررسی دوج Demon در پیست درگ

پل لینهوف، مدیرعامل بخش ترمز احیاکننده‌ی کانتیننتال، بیان می کند:

 در خودروی الکتریکی، اهمیت بینهایت زیادی دارد که راننده انرژی کمتری در ترمزهای اصطکاکی مصرف کند. در زمان کاهش سرعت و ترمزگیری و برای گسترش دامنه‌ی رانندگی خودرو، تکانه‌ی آن به انرژی الکتریسیته مبدل می‌شود. بدین جهت راننده بازهم پدال ترمز را فشار می‌دهد؛ با اینحال این بدان معنا نیست که ترمزها نیز اکتیو هستند. رانندگان می‌خواهند سیستم ترمزی داشته باشند که قادر باشند به ترمزگیری باثبات آن اعتماد کنند. با اینحال به‌طور ویژه زنگ‌زدگی شدید دیسک ترمز واقعا می‌تواند دلیل ایجاد سخت در کارکرد آن شود.

کانتیننتال برای نخستین بار به‌طور رسمی، ماه آتی در کنفرانس فرانکفورت از چرخ مفهومی تازه معرفی می‌کند.



منبع

  • برچسب ها:
    مطلب قبل و بعد
    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد