کد خبر : 24232
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
1 views بازدید

کانسپت اسمارت EQ، شاهکار جدید‌ی محمد حسین امینی یکتا معرفی شد

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی در آستانه کنفرانس خودروی فرانکفورت، کانسپت برقی اسمارت  با اسم ویژن EQ که از استراتژی CASE دایلمر پیروی می‌کند، معرفی شد. طراح این خودرو، محمد حسین امینی یکتا است. در کنفرانس فرانکفورت امسال، نسلی از خودروهای کوچک با تکنولوژی‌های بزرگ و کارآمد دیده خواهند شد. یک روز بعد از آن‌که کمپانی مینی از کانسپت برقی […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

در آستانه کنفرانس خودروی فرانکفورت، کانسپت برقی اسمارت  با اسم ویژن EQ که از استراتژی CASE دایلمر پیروی می‌کند، معرفی شد. طراح این خودرو، محمد حسین امینی یکتا است.

در کنفرانس فرانکفورت امسال، نسلی از خودروهای کوچک با تکنولوژی‌های بزرگ و کارآمد دیده خواهند شد. یک روز بعد از آن‌که کمپانی مینی از کانسپت برقی خود پرده گشود، دایملر از نمونه مفهومی تازه اسمارت ویژن EQ ForTwo پرده برداشت. این خودروی دوسرنشینه کوچک نه‌تنها ردپای خودروی تمام‌برقی مرسدس Era EQ را دنبال می‌کند، حتی به سری‌‌ی کاملی از تکنولوژی‌های ضروری برای استفاده به نوعی خودروی اشتراکی (اجاره‌ای) خودران تجهیز است. این حباب رنگارنگ کوچک بعد از شناسایی و آگاهی رسانی به مخاطب‌ مورد نظر، ایشان را به مقصد درخواستی می‌رساند.

کانسپت برقی اسمارت با توجه به معیارهای استراتژي CASE دیزاین شده است. این واژه از حرف اول کلمات شبکه مرتبط (Related)، سواری خودران (Autonomous)، کاربری همگانی و انعطاف‌پذیر (Shared & Providers) و محرکه برقی (Electrical) تشکیل شده است. تمامی عرصه‌های CASE، جزو یکپارچه استراتژی کمپانی دایملر AG هستند. هدف دایملر، شکل دادن به حمل‌ و نقل ادراکی از روش ایجاد پیوستگی بین موضوعات CASE است.

برخلاف برند مینی، کمپانی اسمارت طی سال‌های متمادی روی خودروهای برقی تلاش نموده است و اکنون همه‌ی خودروی‌های این برند، گزینه برقی عرضه می‌دهند. پس اسمارت با کاوش در عرصه خودروی خودران دوسرنشینه که برای حمل‌ونقل شهری اشتراکی تکمیل شده‌اند، قدمی جدید در آتی این تکنولوژی برداشته است. امینی یکتا، هوش ازدحامی یا گروهی را برای محیط‌هایی شلوغ شهری مقرر کرده است. این هوش مصنوعی، لحظه موقعیت‌یابی و سوار کردن مسافر را کاهش می‌دهد و در افزایش آسایش ایشان نقش دارد. به خاطر این نقشه‌برداری هوشمند، پیوسته خودروهای قابل‌ دسترس در اطراف پرسه می‌زنند و در شرایطی که نرخ بازدهی را گسترش می‌دهد، دلیل کاهش وابستگی و نیاز به خودروهای شخصی خواهند شد.

برای شما هم جالب است:   نمونه 2017 مزدا CX-5 ؛ کراس اوور ژاپنی برای رقابت آمده است

کانسپت اسمارت Vision EQ ForTwo

سرنشین‌ها برای لحظه‌بندی مسافرت به تلفن‌ همراه نیاز دارند و به‌جای شیوه تطبیق چهره راننده با تصویر کوچک تنظیمات شخصی روی گوشی، هر مسافر با پیغامی شخصی‌ که روی صفحه نمایش دیجیتال جلو و سطوح نورافکن کناری خودرو ظاهر می‌شود، استقبال می‌شود.  برخلاف آنچه در کانسپت مرسدس F015 سال ۲۰۱۵ دیدیم؛ دایملر برای این خودرو از فرمان و پدال استفاده نکرده است و در غیاب این دو،‌ کنترل‌های کابین، تونل انتقال و دیگر تجهیزاتی که در محیط داخلی خودروهای غیر خودران بنزینی قابل مشاهده است، محیط داخلی بزرگی برای سرنشین‌ها در معرض است که درمقایسه با جثه کوچک خودرو فراتر از حد انتظار احساس می‌شود.

دایملر محیط داخلی خودرو را با بهره برداری از صندلی نیمکتی از نوع چرم مصنوعی و محل قرارگیری پای عمیق، ساده و باز نگه داشته است. به‌جای داشبورد از یک صفحه نمایش ۲۴ اینچی دیجیتال استفاده شده است که برای سرگرمی و آگاهی رسانی کاربری دارد. دو صفحه نمایش جمع‌وجور ۴ اینچی که در زوایای بیرونی قرار دارند، امکان تماس‌ بین سرنشین‌ها (مثلا نمایش پیغام خوش‌آمدگویی) و خودرو را در مواقع ضروری ممکن می‌کنند. در غیاب گزینه‌های کنترلی محیط داخل، استفاده کننده می‌تواند از تلفن‌ همراه یا فرمان صوتی برای تغییر تنظیمات بهره ببرد.  پنجره‌های حبابی بزرگ کناری هم در گسترش‌ محیط داخلی مؤثر هستند؛ نوارهای یکپارچه باریکی که تمامی آن‌ها نصب شده‌اند، نوری ملایم و پراکنده ایجاد می‌کنند. کنسول جداشدنی وسط، هم برای جداسازی محیط سرنشین‌ها و هم به نوعی محیط ذخیره‌سازی قابل استفاده است. محیط ذخیره‌سازی اضافه بیشتری هم در پایین صندلی و کف خودرو قرار دارد.

برای شما هم جالب است:   با زشت ترین شاسی بلندهای سال 2017 آشنا شوید

کانسپت اسمارت Vision EQ ForTwo

در اقدامی جالب دایملر از خدمات «۱+۱» برای دوست‌یابی با خودرو استفاده کرده است. وقتی که مسافری تنها سوار شود، خودرو دیگر مسافرین محلی را با توجه به تنظیمات شخصی و نقشه مسافرت حال حاضر توصیه می‌کند، سرنشین تنها توانایی قبول یا رد توصیه را دارد و وقتی که سرنشین مورد نظر روی صندلی بنشیند، صفحه نمایش دیجیتال علایق مشترک مانند موسیقی و ورزش را برای برقراری تماس راحت‌تر بنمایش میگذارد.

بدنه اسمارت ویژن EQ دوسرنشینه مثال خوبی از اصل «فرم تابع عملکرد» است. نسبت و ابعاد خودرو بطور کلی جمع‌وجور و با ظاهری هوشمند دیزاین شده‌اند و کوتوله برقی اسمارت را به یک وسیله حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه و بهینه‌ برای محیط‌های کوچک شهری مبدل کرده‌اند. لولای درهای حبابی به سوی عقب باز می‌شوند و در شرایطی که ورود و خروج را راحت‌ می‌کنند؛ از اصابت به دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و دیگر خودروها جلوگیری می‌کنند.

گوردون واگنر، سرپرست دیزاین دایملر، در خصوص فرم بدنه بیان می کند:

این خودرو معیارهای هوشمندانه‌ای را در دیزاین با محوریت قوس و خمیدگی در چهار لبه و بدون هیچ گزینه اضافه، به تصویر می‌کشد. تعدد سطوح دیجیتال داخل و بیرون خودرو، سطح تازه ای از تماس‌ بین انسان و خودرو را ممکن می‌کنند. خریدار توانایی دارد بر اساس نیاز خود، این وسیله نقلیه را شخصی‌سازی کند.

قاب مشکی‌ جلو به غیر از نمایش اسم مسافر و پیغام استقبال می‌تواند تعداد سرنشین‌ها، مقصد و هشدارهای ضروری به دیگر مصرف کنندگان جاده‌ای را نمایش دهد. دایملر پیش‌بینی می‌کند که نورافکن‌های کناری امکان عرضه معلومات عمومی بیشتر مانند لحظه، موقعیت آب‌ و هوا، اخبار، جدول زمانی اتفاقات محلی و آگهی را هم دارند. چراغ‌های LED جلو و عقب هم به شکل خوب ظاهر خود را تغییر می‌دهند.

برای شما هم جالب است:   تعریض مینی ماینر با ظرفیت حمل شش نفر!

پیشرانه برقی اسمارت ویژن EQ ForTwo، از یک باتری ۳۰ کیلووات ساعت لیتیوم یون قدرت می‌گیرد. بر اساس تصویر‌سازی دایملر برای ‌آتی، هر خودرو در لحظه عدم عرضه خدمات به‌صورت اتوماتیک به ایستگاه‌های شارژ هدایت می‌شود. این خودروها توانایی شارژ القایی دارند و در ساعات اوج مصرف در راستای کاهش فشار، قادر اند برق را به سیستم برگردانند. اسمارت ویژن EQ ForTwo در کنفرانس فرانکفورت که کمتر از دو هفته آتی برگزار می‌شود، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. برای درک بهتر تصورات دایلمر برای این خودرو و قابلیت ها آن، میتوانید فایل تصویری پایین را بنگرید.

دانلود از آپارات



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات