کد خبر : 30850
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲:۵۰
19 views بازدید

کاوازاکی نینجا H2SX با نیروی محرکه سوپرشارژ، عرضه شد

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی  موتور سیکلت اسپرت تورر تازه کاوازکی با اسم H2SX حاوی نیروی محرکه تجهیز به سوپرشارژر با قدرت ۱۹۷ اسب بخار است.  سه سال از عرضه موتورسیکلت‌های تجهیز به سیستم پرخوران در نمونه‌های نینجا H2 و H2R به وسیله کاوازاکی می‌گذارد و اکنون یک نمونه اسپرت تورر تازه با اسم ‏S2X عرضه شده است که توانایی تولید ۱۹۷ […]

به نوشته اخبار خودرو با استناد به گفته سایتهای اینترنتی

 موتور سیکلت اسپرت تورر تازه کاوازکی با اسم H2SX حاوی نیروی محرکه تجهیز به سوپرشارژر با قدرت ۱۹۷ اسب بخار است.

 سه سال از عرضه موتورسیکلت‌های تجهیز به سیستم پرخوران در نمونه‌های نینجا H2 و H2R به وسیله کاوازاکی می‌گذارد و اکنون یک نمونه اسپرت تورر تازه با اسم ‏S2X عرضه شده است که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد. سیاست‌های کاوازاکی در ایالات متحده کمی دارای اختلاف با اروپا است و در‌حالی‌که اطمینان داریم که این موتور سیکلت تا سال ۲۰۱۸ وارد مارکت اروپا خواهد شد؛ واضح نیست که در مارکت آمریکا نیز مشاهده خواهد شد یا نه.

 کاوازاکی برای سیستم پرخوران پیشرانه موتور سیکلت از سوپرشارژر استفاده کرده است که با این وجود کاوازاکی سوپرشارژرهای تولید خود را BALANCED SUPERCHARGED TECHNOLOGY می‌نامد. کاوازاکی، نینجا H2SX را به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی از نوع خنک‌شونده با مایع تجهیز کرده است که این پیشرانه، حاوی حجم دقیق ۹۹۸ سی‌سی است. به علاوه از طرف دیگر در هر سیلندر چهار سوپاپ می باشد و این به معنای ۱۶ سوپاپ بودن موتور سیکلت است. ساختار سرسیلندر از نوع DOHC است؛ به این معنا که ۲ عدد میل سوپاپ در بالای پیشران قرار دارد. وجود سوپرشارژر در این پیشرانه کمک کرده است که طرح تولید قدرت در این موتورسیکلت حدودا خطی باشد و به علاوه از طرف دیگر گریز از مرکز مناسبی در دورهای میانی تولید شود. 

مصرف سوخت نینجا H2SX بسیار خوب است؛ به‌طوری که با نمونه اسپرت تورینگ Z1000SX برابری می‌کند و حدود ۴.۵ تا ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. (ضروری به ذکر است که نمونه Z1000SX در مارکت ایالات متحده و بسیاری نقاط جهان با اسم نینجا ۱۰۰۰ صندوقدار شهرت دارد.) به علاوه از طرف دیگر این موتور سیکلت به یک باک سوخت ۱۹ لیتری تجهیز است که با معیار آمریکا، ۵ گالون ظرفیت دارد. این موتور سیکلت به‌طور خاصی مورد تکمیل قرار گرفته و توانایی‌های اسپرت آن نیز حفظ شده است: این تفاوت طوری صورت گرفته که موتورسوار بتواند آن را در مسافت‌های طولانی نیز مورد بهره برداری قرار دهد.

برای شما هم جالب است:   موتورسیکلت کاوازاکی مجموعه نینجا H2 تازه با پیشرانه سوپرشارژر هر رقیبی را به مساله می‌کشد

 کاوازاکی گفته است که حس رانندگی با این موتور سیکلت سوپرشارژردار بطور کلیً ویژه و منحصر به این موتورسیکلت خواهد بود. کاوازاکی NINJA H2SX در دو نمونه به مارکت ارائه خواهد شد که نمونه استاندارد آن با اسم NINJA H2SX  و نمونه دیگر با اسم NINGA H2SX SE شهرت دارد. نمونه SE حاوی قابلیت ها بیشتری مانند نمایشگر LCD TFT، چراغ‌های LED هوشمند با توانایی چرخش در سر پیچ‌، کوییک شیفتر برای افزایش سرعت تعویض دنده، سیستم لانچ کنترل کاوازاکی، نمایشگر بزرگ، گرمکن فرمان و رنگ‌آمیزی ممتاز است. کاوازاکی این موتورسیکلت را در کل یک کالا راحت و در عین حال اسپرت عنوان می‌کند.

 گفته می‌شود نوع قرارگیری باک روی این موتورسیکلت به گونه‌ای است که در ضمن راحتی بالا، حالت اسپرت نیز دارد. از لحاظ ابزارهای الکترونیکی، این موتورسیکلت حاوی کروز کنترل و سیستم مدیریت تعادل در سر پیچ‌ خواهد بود. کاوازاکی به علاوه از طرف دیگر این مسئله را مطرح نموده است که H2SX می‌تواند ۱۹۵ کیلوگرم وزن را تحمل کند؛ چنین ظرفیتی به معنای این است که یک موتور سیکلت می‌تواند دو فرد سنگین‌وزن را بدون وجود هیچ مشکلی حمل کند.

کاوازاکی مدعی شده نینجا H2SX آنقدر توانا است که تصورات در باب یک موتور سیکلت اسپرت تورینگ را بطور کلیً تغییر خواهد داد و مردم فراوانی با راندن این موتورسیکلت، عاشق آن خواهند شد.



منبع

به این پست امتیاز دهید.
پسندیدم۰خوشم نیومد۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات